Egentligen gillar jag inte att köra "speglar" på mina inlägg men det här är viktigt och måanga frågar.
Diskussionerna svallar heta och förvirring råder runt anmälningsrutinerna i samband med SM. Så här funkade det förra året.
Alt 1- Icke serieanmäld förare.
När inbjudan utkommit i IB så skickar du in din anmälan MED klubbstämpel i TVÅ ex till arrangören. När du sen får din startbekräftelse från klubben så betalar du in startavgiften och allt är klart.
Ofta är inbjudan ute så sent att detta anpassas från klubb till klubb. Att man betalar på plats är inte ovanligt.Undrar man så ringer man naturligtvis bara och pratar med en trevlig, rr-intresserad klubbrepresentant som hjälper en tillrätta.
Alt 2 - Serieanmäld förare.
När inbjudan kommer ut så betalar du din startavgift och så är allt klart. Du är alltså anmäld till tävlingen tills du kontaktar klubben och avbokar. Om klubben däremot föredrar kontant betalning på plats så innebär det lite nervpaj för då får man gå och vänta i förhoppningen om att allt är OK. Undrar man så ringer man naturligtvis bara och pratar med en trevlig, rr-intresserad klubbrepresentant som hjälper en tillrätta.
Frågetecknet inför i år!
-Någon har nämnt att man skrivs upp på anmnälningslistan i den ordning som man betalar till tävlingen. Detta bör rimligtvis vara trams då det skapar alltför många problem hos de klubbar som föredrar kontant betalning. Rimligtvis bör startlistan upprättas i den ordning man anmäler sig dvs att serieanmälda förare ALLTID har förtur och sen tar man enskilda anmälningar i den ordning de kommer in?????
KOM IHÅG!
Betala för enskild tävling på postkontor om ni kan! Internetbetalning är inte roligt när man inte har ett kvitto att visa när man inte kan bevisa att man betalat sin startavgift. Detta är självklart opraktiskt som fan och förhoppningsvis kommer det smidigare rutiner.
Torkel eller Eazy Living kan gärna kommentera detta med avseende på vad som gäller Sviestad. Har jag krånglat till det?
Diskussionerna svallar heta och förvirring råder runt anmälningsrutinerna i samband med SM. Så här funkade det förra året.
Alt 1- Icke serieanmäld förare.
När inbjudan utkommit i IB så skickar du in din anmälan MED klubbstämpel i TVÅ ex till arrangören. När du sen får din startbekräftelse från klubben så betalar du in startavgiften och allt är klart.
Ofta är inbjudan ute så sent att detta anpassas från klubb till klubb. Att man betalar på plats är inte ovanligt.Undrar man så ringer man naturligtvis bara och pratar med en trevlig, rr-intresserad klubbrepresentant som hjälper en tillrätta.
Alt 2 - Serieanmäld förare.
När inbjudan kommer ut så betalar du din startavgift och så är allt klart. Du är alltså anmäld till tävlingen tills du kontaktar klubben och avbokar. Om klubben däremot föredrar kontant betalning på plats så innebär det lite nervpaj för då får man gå och vänta i förhoppningen om att allt är OK. Undrar man så ringer man naturligtvis bara och pratar med en trevlig, rr-intresserad klubbrepresentant som hjälper en tillrätta.
Frågetecknet inför i år!
-Någon har nämnt att man skrivs upp på anmnälningslistan i den ordning som man betalar till tävlingen. Detta bör rimligtvis vara trams då det skapar alltför många problem hos de klubbar som föredrar kontant betalning. Rimligtvis bör startlistan upprättas i den ordning man anmäler sig dvs att serieanmälda förare ALLTID har förtur och sen tar man enskilda anmälningar i den ordning de kommer in?????
KOM IHÅG!
Betala för enskild tävling på postkontor om ni kan! Internetbetalning är inte roligt när man inte har ett kvitto att visa när man inte kan bevisa att man betalat sin startavgift. Detta är självklart opraktiskt som fan och förhoppningsvis kommer det smidigare rutiner.
Torkel eller Eazy Living kan gärna kommentera detta med avseende på vad som gäller Sviestad. Har jag krånglat till det?
Last edited: