Video Hur du glider emellan bilarna med stil

Teppas

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Aug 2008
Hoj
MT-10 2022 & Street 765 RS
När jag kryssade/gled mellan filerna till jobbet idag så var det en jävla idiot i skåpbil med släp
som ville stänga till genom att snabbt styra in mot mitten och minska utrymmet... jevla mupp...
Så tyvärr finns det idioter som t.o.m medvetet vill försvåra....

Johannes L

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2010
Hoj
Kawasaki Z800 -16, Aprilia SXV 5.5 - SÅLD, Aprilia RS125 Projekt, Yamaha YZ426F Projekt
Fast varför alla dessa moralpredikningar? De lär ju inte göra någon nytta eftersom föraren redan vet om allt detta. Föraren i filmen är ju uppenbarligen ganska duktig på att köra, alltså har han troligtvis kört hoj några år. Att det där är farligt och att bilisterna kan vara dumma fattar han nog redan.

Att han sen totalt skiter i det och tar risken ändå är ju en annan femma. Som att vissa tar värvning och krigar i Irak. Man vet att det är farligt men gör det ändå.

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Hoj
Saknas
Fast varför alla dessa moralpredikningar? De lär ju inte göra någon nytta eftersom föraren redan vet om allt detta. Föraren i filmen är ju uppenbarligen ganska duktig på att köra, alltså har han troligtvis kört hoj några år. Att det där är farligt och att bilisterna kan vara dumma fattar han nog redan.

Att han sen totalt skiter i det och tar risken ändå är ju en annan femma. Som att vissa tar värvning och krigar i Irak. Man vet att det är farligt men gör det ändå.

+1, men

251256_anchorman_well_that_escalated_quickly_966.jpg

TheViktor

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2009
Hoj
Se be ärr sekshundra ärr ärr
Bilister som saknar lite krut i omkörningarna borde nog få sitta lapplös i någon månad, samma sak gäller för alla som blinkar på tok för sent på en påfart, man ska börja blinka när påfarten börjar inte när de streckade linjerna börjar! :mattias
(Sorry det sista har ju inget med topic att göra men jag är så frustrerad över att i princip ingen annan än jag själv gör så och ändå räknar alla blint med att bli utsläppta. Och ja, det hade dom blivit också om dom lärde sig att blinka i tid så man har tid att byta fil i lugn och ro! :huvet Borde skriva en insändare om det här.... :gnissla)

Nej det är klart, om personen på påfarten inte blinkar flera hundra meter innan han ska byta fil så betyder det nog att han tänkt fortsätta rakt fram ut på väggrenen när påfarten tar slut..

Vad skulle han göra på en påfart om han inte ska ut på motorvägen? Blinkandes eller ej

Spiido

Medlem
Gick med
19 Jun 2012
Hoj
En jättesnabb
Så ska det se ut!:yoparty

Själv måste man nog ligga i med wheelie-träningen till sommaren känns det som :lol

Thorped

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jun 2007
Hoj
Triumph Tiger 955i
Nej det är klart, om personen på påfarten inte blinkar flera hundra meter innan han ska byta fil så betyder det nog att han tänkt fortsätta rakt fram ut på väggrenen när påfarten tar slut..

Vad skulle han göra på en påfart om han inte ska ut på motorvägen? Blinkandes eller ej
Var du rolig nu? :dummer Det har aldrig slagit dig att blinkers syns bättre när dom är på än när dom är av?
Bilister (och förare av andra fordon) kan ibland vara svåra att upptäcka (även om det tydligen har undgått dig) och därför kan det vara en fördel att tidigt markera "Jag ska ut här" istället för att räkna med att motparten ser dig och lägger sig i vänsterfilen illa kvickt, kanske lite för snabbt så att denne inte hinner tänka på att titta sig för.

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Hoj
Street Triple 765 Moto2, K1200S
Var du rolig nu? :dummer Det har aldrig slagit dig att blinkers syns bättre när dom är på än när dom är av?
Bilister (och förare av andra fordon) kan ibland vara svåra att upptäcka (även om det tydligen har undgått dig) och därför kan det vara en fördel att tidigt markera "Jag ska ut här" istället för att räkna med att motparten ser dig och lägger sig i vänsterfilen illa kvickt, kanske lite för snabbt så att denne inte hinner tänka på att titta sig för.

Ser man så dåligt att man inte lyckas upptäcka en bil framför en på en motorvägs-påfart så kanske det inte är den på påfarten som borde bli av med lappen, håller med Viktor, kan man väl lista ut med röven att de tänkt köra ut på motorvägen

sjukihuve

lite snett är också rakt
Gick med
21 Oct 2008
Hoj
yamaha xj6
jag skiter fullständigt i han som kör, men tänk på de som är med i olyckan om nu något skulle hänt vilka konsekvenser det skulle fått.. se ett steg framåt och lek isf där de som är med i leken får leken tåla, inte oskyldiga personer. men bra kört annars.

sliCk_kekki

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2010
Hoj
KTM 525 -05
Det finns ingen moralpanik i den här tråden, så håll käften bara och kolla på mer filmer på Youtube istället.

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Hoj
Nein
Galet att köra så där! Vi som kör vägen ofta vet att det är STOR ÄLGFARA skyltat precis där. Vart de små älgarna härjar framgår inte...

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Jag brukar göra så här med bilen i köer...
russian_trafic7xf40.gif

Fast kör jag hoj ser det ut så här:
friendly_bikerrjir0.gif

Last edited:

Thorped

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jun 2007
Hoj
Triumph Tiger 955i
Ser man så dåligt att man inte lyckas upptäcka en bil framför en på en motorvägs-påfart så kanske det inte är den på påfarten som borde bli av med lappen, håller med Viktor, kan man väl lista ut med röven att de tänkt köra ut på motorvägen

Kan vara en svart bil på en skuggig påfart t ex. Mycket trafik kan vara en annan orsak. Jag vet inte varför du och Viktor tar motorvägen som typ exempel, motorvägarna är väl de säkraste vägar vi har, mycket plats och långa påfarter. I Götet kan en bil dyka upp från ingenstans till att vara ute på vägen på 2-3 sekunder. Men men ni gör väl som ni alltid har gjort...! Hade jag haft en monstertruck så hade jag dock kört över er om ni inte orkat visa vart ni ska hän i tid. :gnissla

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Kul men farligt. Tänk om nån i en av de bilarna har ett par ungar som skriker å slåss i baksätet och vänder sig om för att skrika på dem. Då ryker du .. e du på två hjul så kanske du har en chans att väja ..

Om de ungarna får syn på det där kommer de att sitta klistrade i rutan och föraren är deras idol för alltid. Sånaärreglerna.

alokin

Ny medlem
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
epa traktor, eu moppe
tat lungt med alla negativa kommentarer "tänk om tänk om" tänk om jorden går under i morgon? det är bara en potatis med över 10års erfarenhet som är ute och vardags kör! :)

Nyheter
Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...