Hur ett Akrapovic-rör föds

Mayer

Kunskap är mackt!
Gick med
22 Feb 2006
Hoj
Superduke
intressant att se faktiskt! :tummenupp
Jag saknade en berättarröst som kunde gått in på lite mer detaljer om saker och ting, men men, man kan ju inte få allt här i världen...:D

SirWankalot

If you can eat it, you can
Gick med
7 Jun 2006
Hoj
Ducati S2R1000
Visserligen en reklamfilm, men visar ändå på att det är rätt sjukt hur dom kan vara så billiga.

Och med billiga menar jag överlag, inte jämfört med konkurrenter.

NisseNutz

Ny säsong, ny hoj!
Gick med
18 Aug 2006
Hoj
Trajja TT600 -00
DallasDahlin skrev:
2650808 störig musik bara.. det va rätt shysst arbetsmiljö där! =)

Arbetsmiljön så helskön ut. Och vilket schyst jobb, Skulle lätt kunna tänka mig ett jobb på prototyp delen. Schyst med snurrande bord när man svetsar rör, men det är ju fusk :D

Dominator-Rocks

Guest
20k för lite böjda rör en valsad plåt, lite dämpmaterial 4 popnitar Å ett gäng fjädrar :mad:

Om en snubbe gick igenom alla moment så borde det inte ta mer en Max en timma för ett helsystem! Eller??

Maskinparken kostar ju ett par spänn men 20 tusen SEK....

(Undrarns om jag blir sågad vid knäna nu :confused: :va )

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
Dominator-Rocks skrev:
2651233

nej men utvecklings kostnaderna är inte billiga precis sen är ju tex titan jätte billigt samma med rostfritt

Dominator-Rocks

Guest
Gottis skrev:
2651238 nej men utvecklings kostnaderna är inte billiga precis sen är ju tex titan jätte billigt samma med rostfritt

Utveckling Å utveckling mäta kapa böja svetsa data dator bla bla...

(Som du säkert har märkt så är det inte rocketsience å bygga burkar precis, då folk kapar/bygger burkar både hit och dit på "frihand" med gott resultat)

Sen är det ju lite design me´.

Rotsfritt är ju inte så jäddrarns dyrt (har jobbat med rostfritt) titan har jag ingen aning om!

20k är för dyrt :huvet

tobbe #11

Ny medlem
Gick med
8 Aug 2005
Hoj
RMZ450
Du får som vanligt vad du betalar för. En dyrare produkt innebär ofta en högre specad produkt. Att tillverka dessa kräver dyrare maskiner, hög kompetens för att sköta dessa etc. Att folk kan svetsa ihop ett gammalt rör i en lada och sen kalla det ljuddämpare är knappast ett argument för att Acropovic avgassystem är dyra. Att 20 000 kr är mycket pengar kan jag däremot hålla med om. Men "dyrt" beror som sagt på mer än bara prislappen i det här fallet.

c")

De e najs
Gick med
6 Jul 2004
Hoj
Bling
skulle dom göra en film om alla olika jobb, så skulle alla jobb vara dröm jobb..

NisseNutz

Ny säsong, ny hoj!
Gick med
18 Aug 2006
Hoj
Trajja TT600 -00
Dominator-Rocks skrev:
2651233 20k för lite böjda rör en valsad plåt, lite dämpmaterial 4 popnitar Å ett gäng fjädrar :mad:

Om en snubbe gick igenom alla moment så borde det inte ta mer en Max en timma för ett helsystem! Eller??

Maskinparken kostar ju ett par spänn men 20 tusen SEK....

Märket. Det är märket du betalar för. Samma som med bilar Porsche vs saab. Porsche anses coolare och sen är märket flashigare.

Sen säljer nog inte fabriken ut rören för 20k men när de väl är framme vid återförsäljaen har priset nog blivit mycket högre.

Spectral

Ny medlem
Gick med
6 Aug 2004
Hoj
Yamaha Fz6, Honda XR600
NisseNutz skrev:
2651305 Märket. Det är märket du betalar för. Samma som med bilar Porsche vs saab. Porsche anses coolare och sen är märket flashigare.

Sen säljer nog inte fabriken ut rören för 20k men när de väl är framme vid återförsäljaen har priset nog blivit mycket högre.

Jämför du Porsche och Saab?:va

NisseNutz

Ny säsong, ny hoj!
Gick med
18 Aug 2006
Hoj
Trajja TT600 -00
Spectral skrev:
2651316 Jämför du Porsche och Saab?:va

Jag trodde folk skulle fatta principen.

Ta jeans istället, säg att ett företag gör en modell. På vissa jeans sätter dem tigermärket och på de andra cubus. Priset är 1500 resp. 300.

Samma jeans, olika märken.

Själv är man lite av en modebög vad det gäller allt :D

Hoppas alla upprörda porsche och saab ägare lugnar ner sig nu

Dominator-Rocks

Guest
tobbe #11 skrev:
2651296 Att folk kan svetsa ihop ett gammalt rör i en lada och sen kalla det ljuddämpare

Om det var mig du menade, så syftade jag på att man bygger burkarna mest för ljudet och att dom inte behöver vara SÅ INNIHELVETES avstämda för just den specifika hojen pungt (Vad det gäller 4Takt i alla fall)

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy