Hur ett Akrapovic-rör föds

Maggy

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
MXR
Akra helsystem var "billigt" till min GSX1400.
11550kr från allright!

MickeG

Medlem
Gick med
13 May 2004
Hoj
KTM RC56-R
SirWankalot skrev:
2650679 Visserligen en reklamfilm, men visar ändå på att det är rätt sjukt hur dom kan vara så billiga.

Och med billiga menar jag överlag, inte jämfört med konkurrenter.
billiga??????18 lax för ett helsystem (yamaha r1 04-06) i titan är det billigt?????Det är minst 10 lax för mycket. Och då är det forfarande dyrt

Last edited:

tobbe #11

Ny medlem
Gick med
8 Aug 2005
Hoj
RMZ450
Dominator-Rocks skrev:
2651351 Om det var mig du menade, så syftade jag på att man bygger burkarna mest för ljudet och att dom inte behöver vara SÅ INNIHELVETES avstämda för just den specifika hojen pungt (Vad det gäller 4Takt i alla fall)

Nej, jag menade kanske inte just dig som person. Men om man köper ett system enbart för ljudets skull så tycker jag att det är slöseri med Acropovic eftersom du då betalar för så mycket mer. Detta mer är just det som berättigar det högre priset.

MickeG

Medlem
Gick med
13 May 2004
Hoj
KTM RC56-R
tobbe #11 skrev:
2651377 Nej, jag menade kanske inte just dig som person. Men om man köper ett system enbart för ljudets skull så tycker jag att det är slöseri med Acropovic eftersom du då betalar för så mycket mer. Detta mer är just det som berättigar det högre priset.
vadå mer, vad får du exakt som är så mycket bättre. Här har du ett företag som lyckats bygga ett varumärke genom att synas på rätt ställe och därför kan dom ta hutlösa priser för ingenting. Det finns minst tio producenter till som gör bättre produkter till halva priset.

tobbe #11

Ny medlem
Gick med
8 Aug 2005
Hoj
RMZ450
MickeG skrev:
2651397 vadå mer, vad får du exakt som är så mycket bättre. Här har du ett företag som lyckats bygga ett varumärke genom att synas på rätt ställe och därför kan dom ta hutlösa priser för ingenting. Det finns minst tio producenter till som gör bättre produkter till halva priset.

Mitt inlägg syftade på hembyggda system tidigare. Att det också finns andra prisvärda ljuddämpare eller helsystem tvekar jag inte en sekund på.

Edit: Med mer menade jag även avstämning för prestanda, och inte bara ljud.

Last edited:

Dominator-Rocks

Guest
tobbe #11 skrev:
2651410 Mitt inlägg syftade på hembyggda system tidigare. Att det också finns andra prisvärda ljuddämpare eller helsystem tvekar jag inte en sekund på.

Nu snackar du 2Takt eller:va Då 4takt trivs bäst med "rättigenomflås"

MickeG

Medlem
Gick med
13 May 2004
Hoj
KTM RC56-R
tobbe #11 skrev:
2651410 Mitt inlägg syftade på hembyggda system tidigare. Att det också finns andra prisvärda ljuddämpare eller helsystem tvekar jag inte en sekund på.

mao så håller du med om att detta system är för dyrt och inte värt pengarna.

tobbe #11

Ny medlem
Gick med
8 Aug 2005
Hoj
RMZ450
Dominator-Rocks skrev:
2651425 Nu snackar du 2Takt eller:va Då 4takt trivs bäst med "rättigenomflås"

Nej. Jag pratar om 4-takt. Självklart påverkar ju avgassytemet prestanda även på en fyrtaktsmotor, dock kanske inte i samma utsträckning.

tobbe #11

Ny medlem
Gick med
8 Aug 2005
Hoj
RMZ450
MickeG skrev:
2651427 mao så håller du med om att detta system är för dyrt och inte värt pengarna.

Att det är mycket pengar samt att det finns andra bra tillverkare är redan konstaterat. Att Acropovic är en bra produkt vet nog många redan. Sen får var och en ta ställning till om det är värt pengarna för just deras syften.

r1man

the man
Gick med
16 Feb 2004
Hoj
r1
en dum fråga bara,:va görs hela systemet i titan??? grenrör osv. eller är det bara dämparen som har ett varv titanplåt runt sig???

MickeG

Medlem
Gick med
13 May 2004
Hoj
KTM RC56-R
tobbe #11 skrev:
2651446 Att det är mycket pengar samt att det finns andra bra tillverkare är redan konstaterat. Att Acropovic är en bra produkt vet nog många redan. Sen får var och en ta ställning till om det är värt pengarna för just deras syften.
är det så att du gått på myten och köpt ett fetdyrt helsystem och vägrar inse att du betalat för luft? Du har fortfarande inte svart på frågan

tobbe #11

Ny medlem
Gick med
8 Aug 2005
Hoj
RMZ450
MickeG skrev:
2651488 är det så att du gått på myten och köpt ett fetdyrt helsystem och vägrar inse att du betalat för luft? Du har fortfarande inte svart på frågan

Jag har svarat på frågan. I ett försök att vara objektiv snarare än subjektiv. Men ok - jag kör själv med Yoshimura som jag anser är riktigt bra och mer prisvärt. Det är som sagt upp till var persons syfte och motiv.

MickeG

Medlem
Gick med
13 May 2004
Hoj
KTM RC56-R
r1man skrev:
2651476 en dum fråga bara,:va görs hela systemet i titan??? grenrör osv. eller är det bara dämparen som har ett varv titanplåt runt sig???
Ja hela systemet är i titan och du kan välja om du vill ha slutdämparen i titan eller carbone.

MickeG

Medlem
Gick med
13 May 2004
Hoj
KTM RC56-R
tobbe #11 skrev:
2651500 Jag har svarat på frågan. I ett försök att vara objektiv snarare än subjektiv. Men ok - jag kör själv med Yoshimura som jag anser är riktigt bra och mer prisvärt. Det är som sagt upp till var persons syfte och motiv.
Ok kanon:tummenupp , själv har jag ett ackra helsystem som var monterat på superbiken jag köpte och jag är inte imponerad, har även sveriges lättaste sp1 med jardine/titan/carbone helsystem och det väger som en fis i rymden om man jämför...

Jimsan

fort är skoj
Gick med
7 Oct 2003
Hoj
Ingen
Vilket jävla gnäll.

Ni fattiglappar som inte har råd med ett ordetligt avgassystem slipper köpa de,
det är inget tvång... Seså, ut och valsa plåt i ladan med er :arsele

:D

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Lite kul film.
Man får hoppas att dom har lite bättre ljusförhållanden på jobbet än vad filmen visar. :rolleyes:

Eureka

Red Devil
Gick med
25 Jan 2005
Hoj
Vuxen = Bil
Hur kul var det att köpa till en R1 04-07 då .. när man behöver 2 :)
Men bra blev det

Bifogat

• IMG_0434.jpg
    IMG_0434.jpg
    49.1 KB · Visningar: 63
Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...