Varför i helvete blev det så?!
Snabbfogen gick lätt och fint att få bort så den väggen är fin.
Den andra väggen med vanlig fog ser ut som skit.

:självmord
- Vad gjorde jag för fel?
- Varför gick allt finfint på väggen med snabbfog men åt helvete med vanlig fog?! jag gjorde precis likadant. Foga, sen rengöra med fuktig svamp..
- Går det att rädda eller måste jag riva ner allt djävla fittkakel och sätta upp på nytt?![/QUOTE]
Jag kan en hel del om kakel och fäst och fog mitt jobb
Det är riktigt som många säger "syra is the shit" alla syror funkar lika bra fast ju starkare koncentration desto bättre fosfor,citron, ättika mm finns annars. Något som heter klinkerrent att köpa i närmsta bygghandel. Syran tar på cemeten= bindemedlet i fogen. Men det är inte hela sanningen för man tillsätter även plast i fogen typ trälim som man har ångat bort vattnet ut så det blir som tvättmedel vitt pulver. Detta tillsätter man för att få bättre fäste för fogen i kakelkanten. Varför detta då? Därför att numera så tillverkas keramiken mer tätsintrad och absorberar inget vatten alls. Då måste man ha vidhäftningsförbättrande medel i fogen.
Scotch brite =gulgrön svamp ..nej nej nej gröna sidan kan repa kaklet.
finns en svamp som är gulvit vit den ska inte repa så mycket.
Men tänk på att syran funkar som krut har den brunnit så funker den inte längre. Så det gäller att göra om det flera ggr ser du att det vitnar när du lägger på syran så löser du upp cementfilmen.
annars prova med vim = mekaniskt att få bort filmen. Pröva annars allt du kan hitta i städskrubben Sanitetrent, Grovgrent, allrent kan funka på plastfilmen.
/M