Hur få bort klister!??

Speedsoda

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2005
Hoj
Nattsvart Racing Devil, förklädd cross.
RDn ska snart lackas om, vilket betyder att dekalerna självklart måste bort först... Fram med värmepickan och skalpellen! Allting lossnar som det ska, men KLISTRET! Det vill verkligen INTE lossna, sitter som berget :mad: .... Försökt med aceton, men det smetar mest ut limmet och suger inte upp nåt alls. :huvet
Hur är det meningen att man ska få bort skiten?? Sitter på farsans jobb långt ute på lidingö, det finns hur mycket verktyg och grejer som helst, men biltema och clas ohlson ligger en bit bort så att åka och köpa nån specialkemikalie kan bli jobbigt.... :brinnerup :va

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
jag körde med nå t-röd el likn jag..funka kanon.
nå annat vet ja inte :va

Speedsoda

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2005
Hoj
Prövat T-sprit, thinner och aceton hittills och T sprit verkar bäst... Men det blir fortfarande bara klet av allting som visserligen går att peta bort med fingrarna till en större del, men det måste ju bli helt rent om jag ska lacka... Vad finns det för speciella medel då? Funderar på att skita i det för idag och köpa nåt medel så det kan göras ordentligt nån annan dag...

Dez

Weeeee...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1
Ska den ändå lackas är det väl lika bra att gå på med lite fint sandpapper?

JJ

Sur
Gick med
22 Feb 2005
Hoj
Drz434sm -06 , Atc250r -82, LT500r-90(projekt)
Det finns ett medel som heter Casco limborttagning finns i färghandeln. Det funkar skapligt.

Modifier

Medlem
Gick med
26 Jan 2005
Hoj
Cbr 600 F -1994 omb till f4 i -01
Speedsoda skrev:
RDn ska snart lackas om, vilket betyder att dekalerna självklart måste bort först... Fram med värmepickan och skalpellen! Allting lossnar som det ska, men KLISTRET! Det vill verkligen INTE lossna, sitter som berget :mad: .... Försökt med aceton, men det smetar mest ut limmet och suger inte upp nåt alls. :huvet
Hur är det meningen att man ska få bort skiten?? Sitter på farsans jobb långt ute på lidingö, det finns hur mycket verktyg och grejer som helst, men biltema och clas ohlson ligger en bit bort så att åka och köpa nån specialkemikalie kan bli jobbigt.... :brinnerup :va

Jag körde med Bostik limtvätt och det är KANONBRA ! ,klistret försvinner
direkt. :banana
Jag använde det för allt klister uder cbr 600 94 dekalerna och det är
i stort sett hela hojen..

/j

triple

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Daytona -02 & KTM_200EXC -03
Om du skall lacka kan det vara idé att gå på med fintvåtslippapper för att få ytan bra. Och då kommer klistret att försvinna...
Du vill ju ändå ha en så slät yta som möjligt slipa med våtslip rekomenderas ändå :tummenupp

Speedsoda

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2005
Hoj
Modifier skrev:
Jag körde med Bostik limtvätt och det är KANONBRA ! ,klistret försvinner
direkt. :banana
Jag använde det för allt klister uder cbr 600 94 dekalerna och det är
i stort sett hela hojen..

/j

Låter kanon! Var får man tag på sånt? Clas ohlson, färgbutik? :)

Holger

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2003
Hoj
VTR 1000 Firestorm
mitt tips är att prova crc packnings borttagare om du har nån i närheten

Speedsoda

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2005
Hoj
triple skrev:
Om du skall lacka kan det vara idé att gå på med fintvåtslippapper för att få ytan bra. Och då kommer klistret att försvinna...
Du vill ju ändå ha en så slät yta som möjligt slipa med våtslip rekomenderas ändå :tummenupp

Såklart det ska våtslipas, men jag trodde att limmet bara skulle korva sig och sätta sig i pappret och krångla till allt om man försökte :3freak ...

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Speedsoda skrev:
Såklart det ska våtslipas, men jag trodde att limmet bara skulle korva sig och sätta sig i pappret och krångla till allt om man försökte :3freak ...

Jo, nog är det så. T-röd är hyfsat bra till sånt, i alla fall i förhållande till priset. Bräkleen kan du köpa dig olycklig på innan du fått bort allt.

Henken78

Ny medlem
Gick med
11 Oct 2003
Hoj
F.d Hojar: Yamaha YZ125 -03, GSXR 750 -96, -00
Label Off Finns att köpa på Biltema. Spraya på och vänta ett tag sen kan du skrapa bort klistret med en skrapa av nåt lämpligt slag. Torka rent med papper på slutet. Funkade för mig i allafall. Lycka till

Dea

En potatis
Gick med
20 May 2003
Hoj
R1
Jag körde av limmet från en tankpad som inte ville släppa med en puck gjord för att ta bort dekaler som man sätter i borrmaskinen. Funkar som ett suddgummi ungefär. Grymt bra och snabbt gick det också. :tummenupp

PD

Medlem
Gick med
9 Jun 2003
Hoj
ThunderAceT
finns ju limtvätt och det är precis som namnet, till för att ta bort just lim :tummenupp

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0