bmwjohan
För farlig för allmänheten
jag har skruvat av kopplingskåpan på min 250 cross några gånger och jag lyckas aldrig få den helt tät. det brukar både läcka kylvätska vid vattenpumpen samt olja lite varstans.
jag har försökt att bara göra rent som fan och sätta ihop kåpan mot blocket, men då läcker det verkligen som satan.
det funkar väldigt mycket bättre ifall jag kör med nån slags tätningsgegga. den jag testat med heter typ hermatite eller nått sånt. den som är blå kör jag med. det funkar rätt ok, men det läcker ändå lite grann.
vad ska man göra för att få det tätt. ska jag använda nån annan gegga?
ska jag plana kopplingskåpan?
ska man ha en packning därimellan kanske? (det är inte med nån på sprängskissen)
oljan läcker oftast på ett visst ställe i nederkant. kan man kanske göra rent och helt enkelt sätta nån slags tejp som täcker springan så att oljan hålls kvar?
jag har försökt att bara göra rent som fan och sätta ihop kåpan mot blocket, men då läcker det verkligen som satan.
det funkar väldigt mycket bättre ifall jag kör med nån slags tätningsgegga. den jag testat med heter typ hermatite eller nått sånt. den som är blå kör jag med. det funkar rätt ok, men det läcker ändå lite grann.
vad ska man göra för att få det tätt. ska jag använda nån annan gegga?
ska jag plana kopplingskåpan?
ska man ha en packning därimellan kanske? (det är inte med nån på sprängskissen)
oljan läcker oftast på ett visst ställe i nederkant. kan man kanske göra rent och helt enkelt sätta nån slags tejp som täcker springan så att oljan hålls kvar?