hur få läder att krympa en aning?

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Om du ska justera det så vänta tills du använd det lite så det format till sig efter dej. Det är nog inte alls omöjligt att det rör sig lite i sömmarna i början. På de ställ jag haft har en del sömmar sett lite "ansträngda" ut efter ett tag speciellt efter vintern! :)

Så kör ett tag med det och känns efter hur det känns, det är ju inte hela världen om du får slänga in det hos skräddar-nisse en vecka längre fram.

Hur tycker du att axelskydd och armbågsskydd sitter, sitter de på plats eller kan du vrida dem?

/Fredde

Är det inte ueldans överdrivet detta? Funkar det att köra med? Sitter skydden på rätt plats? Om ja: Tjör med det.

Båda har mycket bra poäng i det ni skriver. Börjat träna precis och har lätt att gå upp 5kg då jag tidigare tränat mycket så detta ställ ska nog funka, annars får man sy in det lite.

nilax

Mullihatta -Ka-svosch
Gick med
7 Apr 2008
Hoj
Kawa zx10r -04, en grön en
@ Bullysmile :Fy fan vicken avatar du har, där kan man snacka om att skinn töjer sig!:arsele

freddexwing

дьявол
Gick med
7 Aug 2003
Hoj
hoj hoj
Båda har mycket bra poäng i det ni skriver. Börjat träna precis och har lätt att gå upp 5kg då jag tidigare tränat mycket så detta ställ ska nog funka, annars får man sy in det lite.

ja va fan det är ju lätt att noja sig tokig över saker man just köpt för dyra pengar. Sen när säsongen är i gång och ni stannar och fikar så kommer du se en hel del där skinnet är lite slappt.

Visst man ska ju inte sladda runt i för stort ställ men så jävla stort ser det ju inte ut att vara på bilden.

Jag är helt övertygad om att slumpmässiga faktorer kommer ha större påverkan vid en krasch än om du haft en storlek mindre på stället.

Peace!

/Fredde

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
Jag såg en cowboy som fick en blöt läderrem tight runt halsen i solen, den krymte iaf.

*BigRed*

Classic Rockin' Christmas Rules!!
Gick med
21 Nov 2010
Hoj
Gixxer 1K K1 Big Red Santa Edition
Nille din gammelgubbe, komma här o spamma i min seriösa tråd :mad:

@Bullysmile. Har du provat en strl. mindre av samma ställtillverkare IRL med ditt ryggskydd (lr RR-skyddsväst), ditt underställ, ihopkrupen o sittandes på hojen osv, så du vet exakt vad du byter till?

Det mindre kanske blir för tight i benen, ärmarna istället, kolla upp detta först, om möjligt.

bullysmile

Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
@Bullysmile. Har du provat en strl. mindre av samma ställtillverkare IRL med ditt ryggskydd (lr RR-skyddsväst), ditt underställ, ihopkrupen o sittandes på hojen osv, så du vet exakt vad du byter till?

Det mindre kanske blir för tight i benen, ärmarna istället, kolla upp detta först, om möjligt.

bad säljaren sy benen i 48 och övre delen 50. så köper jag en ny så blir båda delarna size 48.

men när jag sitter på hojen känns det ok, men vet själv hur pass mycket skinn töjer sig så vet att det kan kännas lite för stort efter nån månads körning. men får använda det och sy in övre delen senare ifall det visar sig bli för stort

bullysmile

Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
ja va fan det är ju lätt att noja sig tokig över saker man just köpt för dyra pengar. Sen när säsongen är i gång och ni stannar och fikar så kommer du se en hel del där skinnet är lite slappt.

Visst man ska ju inte sladda runt i för stort ställ men så jävla stort ser det ju inte ut att vara på bilden.

Jag är helt övertygad om att slumpmässiga faktorer kommer ha större påverkan vid en krasch än om du haft en storlek mindre på stället.

Peace!

/Fredde

sant. som sagt gått ner 7kg sen jag slutade träna för 1,5år sen så man har börjat träna igen och kommer väl gå upp lite mer. och det sista lämnar jag så de syr in om det känns galet för stort. är annars jäkligt nöjd med stället kvalitetsmässigt.

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA