yoohan
Team Manwhore
Så många repor jag har fått lämna in till lackeraren så finns det inte en chans i världen att polera bort dem.
Tror du man kan trolla oxå?
Min bil blev repar förra midsommaren av en avundsjuk som vanligt - kom du o polera bort dem så får du bilen.
Nej men nu är du väl ändå ute och cyklar. Vi visar det bildligt för dig istället.
Se bild nedan, vilket representerar en repa i ett gods (kan lika bra vara metall som ett lager lack, eller nån plastsammansättning). Om du slipar (eller polerar vilket är en synonym för att slipa väldigt fint) ner godset till den röda linjen, finns det då någon repa kvar? Godset är förvisso inte bibehållet i tjocklek, men det finns inte heller någon repa. För att göra det ännu mer bildligt för dig har jag även ritat in ett "färgrinn" i grön, vilket är ganska vanligt att det blir när man lämnar in hos lackerare... hur tror du man får bort dessa mån tro? Stämjärn och dammsugare? Nej man slipar och polerar. Om man inte kan behandla ojämnheter i ytan på olika gods så hade det aldrig heller funnits någon mening med polera någonting alls... enligt din tes skulle det då inte göra någon skillnad för ytans jämnhet. Se så... ta och ge dig nu.