Hur få till fina "pilar" i indesign?

Chribba

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
R6
Hej!

Jag sitter och gör en poster i Indesign. Det ska bli en A0 är det tänkt. Problemet jag har är att jag behöver pilar i postern. Jag har gjort några i Illustrator men dessa blir riktigt kantiga och fula i Indesign.

Så frågan är: Hur får jag till snygga pilar? Finns det några hjälpmedel eller färdiga pilar i Illustrator?

//Christian
 

Skalman

Köpenhamn > Stockholm
Gick med
12 Aug 2003
Ort
Malmö
Hoj
929, svart/silver
Finns färdiga i Illustrator. Finns även färdiga i InDesign om jag inte minns fel. Kna inte kolla just nu eftersom jag håller på att döda bossar i Blackwing Lair :)

Edit: Gå in i "window->stroke". Där kan du välja hur "start" och "end" ska se ut av din linje. Du kan välja att göra pilar med denna.
 
Last edited:

Coola Ola

Guest
Chribba skrev:
2150186 Hej!

Jag sitter och gör en poster i Indesign. Det ska bli en A0 är det tänkt. Problemet jag har är att jag behöver pilar i postern. Jag har gjort några i Illustrator men dessa blir riktigt kantiga och fula i Indesign.

Så frågan är: Hur får jag till snygga pilar? Finns det några hjälpmedel eller färdiga pilar i Illustrator?

//Christian

Är det bara pilarna eller alla bilder som blir fula i InDesign? Om det är alla bilder, pröva att använda "Place Image" istället för att klistra in samt att se till att du har högsta kvalitét på "Display Performance" (under View-menyn). Det sistnämnda är visserligen bara hur det det visas i InDesign men kan vara bra så du får en koll på hur det faktiskt ser ut.

Om det bara är pilarna så vetefan... :hihi
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top