Hur få till fina "pilar" i indesign?

Chribba

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6
Hej!

Jag sitter och gör en poster i Indesign. Det ska bli en A0 är det tänkt. Problemet jag har är att jag behöver pilar i postern. Jag har gjort några i Illustrator men dessa blir riktigt kantiga och fula i Indesign.

Så frågan är: Hur får jag till snygga pilar? Finns det några hjälpmedel eller färdiga pilar i Illustrator?

//Christian

Skalman

Köpenhamn > Stockholm
Gick med
12 Aug 2003
Hoj
929, svart/silver
Finns färdiga i Illustrator. Finns även färdiga i InDesign om jag inte minns fel. Kna inte kolla just nu eftersom jag håller på att döda bossar i Blackwing Lair :)

Edit: Gå in i "window->stroke". Där kan du välja hur "start" och "end" ska se ut av din linje. Du kan välja att göra pilar med denna.

Last edited:

Coola Ola

Guest
Chribba skrev:
2150186 Hej!

Jag sitter och gör en poster i Indesign. Det ska bli en A0 är det tänkt. Problemet jag har är att jag behöver pilar i postern. Jag har gjort några i Illustrator men dessa blir riktigt kantiga och fula i Indesign.

Så frågan är: Hur får jag till snygga pilar? Finns det några hjälpmedel eller färdiga pilar i Illustrator?

//Christian

Är det bara pilarna eller alla bilder som blir fula i InDesign? Om det är alla bilder, pröva att använda "Place Image" istället för att klistra in samt att se till att du har högsta kvalitét på "Display Performance" (under View-menyn). Det sistnämnda är visserligen bara hur det det visas i InDesign men kan vara bra så du får en koll på hur det faktiskt ser ut.

Om det bara är pilarna så vetefan... :hihi

Nyheter
CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...

CFMOTO 800MT-X

Idag har vi nöjet att få sm...

Offroad med CFMOTO 800MT-X

Idag har vi fått bekanta os...

Bike på CFMOTO världslansering!

675SR-R Bike är på plats...

Nya Ducati XDiavel V4: Sporttouring på italienska