Jaa det är isf växellådan som kan vara tjinkig.. massa drev osv.. rätt små motorer som inte har så mycket grejor.. det löser du lätt.. håll bara koll på i vilken ordning de sitter.. föresten så bör du använda en avdragare till svänghjulet.Speedsoda skrev:Visst. Jag bjuder.
Tejpdutt på pinne funkar inte, den är ju totalt nerkladdad med olja...
Undrar det också. Har aldrig delat en motor, men det kan ju inte vara omöjligt på nåt sätt. Finns det nånting som bara rasar ut så fort man klyver motorn typ vevstake eller nåt? Hatar sånt.
granath_ skrev:i klass med popnits-tråden
philsson skrev:Jaa det är isf växellådan som kan vara tjinkig.. massa drev osv.. rätt små motorer som inte har så mycket grejor.. det löser du lätt.. håll bara koll på i vilken ordning de sitter.. föresten så bör du använda en avdragare till svänghjulet.
Speedsoda skrev:Har en avdragare. Till Dt50 visserligen, men det är väl ingen skillnad.
Bara inte en massa grejer trillar ut som en uppochnervänd låda så kan jag hålla reda på skiten...
Ljunghusen, det är ju som sagt en massa olja i det där hålet, lim funkar förmodligen inte...
Speedsoda skrev:Visst. Jag bjuder.
Tejpdutt på pinne funkar inte, den är ju totalt nerkladdad med olja...
AndersJohansson skrev:Hi hi på dig själv du
Hoztic skrev:Då skulle jag testa att rulla ett papper eller OH-ark och försöka få det runt pinnen!
Speedsoda skrev:Ska försöka era metoder... Ta ut motorn, luta och knacka låter förnuftigt. Borde funka.
Men jag kom på en annan sak nu också, när jag tog ut oljan var den kolsvart och i botten av kopplingshuset låg en saftig liten hög med metallspån ... Mina naturliga instinkter säger att det inte är någe vidare bra. Ett rasslande vid gasavdrag runt 3-5.500 rpm har också stört mig i några hundra mil... Vad anser ni? Hänger det ihop? Kommer min motor explodera? Vad är meningen med livet?
42 !?!Speedsoda skrev:Ska försöka era metoder... Ta ut motorn, luta och knacka låter förnuftigt. Borde funka.
Men jag kom på en annan sak nu också, när jag tog ut oljan var den kolsvart och i botten av kopplingshuset låg en saftig liten hög med metallspån ... Mina naturliga instinkter säger att det inte är någe vidare bra. Ett rasslande vid gasavdrag runt 3-5.500 rpm har också stört mig i några hundra mil... Vad anser ni? Hänger det ihop? Kommer min motor explodera? Vad är meningen med livet?
Johan skrev:42 !?!
Itacha75 skrev:Speedie >> Nej, inget ramlar ut. Ingen moppemotor. Däremot så låter det som ramlagrena är lite dåliga. Ring Yamma och beställa nya ramlager och packningar till dem. Tog bara någon dag för mig. Beställ idag och du har allt tills på fredag. Ska du ha hjälp med att knacka isär motorn så säg till. Inge fyllemek bara.. vet ju inte hur det kommer sluta.
mycket rätt... spräck motorn när du hittat massa spån!. du måste få reda på vad som orsakar dethär!. så får du ut cylindern samtidigt..Speedsoda skrev:Nej. Inget fyllemek, jag är klantig nog ändå.
Var sitter ramlagrena?? Är det lagrena till veven?
philsson skrev:mycket rätt... spräck motorn när du hittat massa spån!. du måste få reda på vad som orsakar dethär!. så får du ut cylindern samtidigt..
tittat på kopplingskåpan föresten?.
sluta tjura nu!. Tar dig högst 2 timmars jobb att spräcka och leta fram vad du har för fel och hitta dendär grejen.. så svårt är det inte.. se bara till så att du hittar rätt svänghjulsavdragare!.Speedsoda skrev:Jo. Jag får väl spräcka den då . Fan vad jobbigt.
Nä. Blev deprimerad bara av att kolla på hojen. Tar itu med det imorgon. Eller i övermorgon. Kanske ska köpa ramlager först också... Så småningom!
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|