Hur får ja hojjen ner till trafikskolan imorgon?

freddexwing

дьявол
Gick med
7 Aug 2003
Hoj
hoj hoj
Att ha en körskola för mckort och inte tillhandahålla en hoj är fannimig riktigt oseriöst, jag skulle faktiskt inte satt mig fot där...

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Pelvan skrev:
600 för 60min på egen hojj :va. Hehe nog för att man hört att smålänningar är snåla, men det är fan bedrägeri. I Gävle 850 för 80 minuter, och då ingår hojjen.

tror det var 350 kr för 45 min förra året då jag tog :)

Kortet kostade inte mer än 2000 med 2 teori prov böcker data prog och körlektion och själva kortet

edit körde egen cykel

Olof.B

Pride only hurts, it never helps.
Gick med
12 Mar 2005
Hoj
KTM 660/RC8-R
Vilken jävla skitskola! Får man fråga vilken skola du går på?

När jag tog hojkort (en månad sen) betalade jag 690:- för 70 min, då fick jag låna ställ, hjälm, handskar, stövlar och framförallt hoj!

Man ska inte behöva ha egen hoj när man går i körskola. Tänk om man ska ta C kort, ska man då behöva köpa en lastbil för massa tusenlappar + att man ska betala bensin, försökring och skatt?! Då går man ju i konkurs! För att inte tala om man desseutom ska ha CE! :kocko

Aleksander

................
Gick med
6 Jun 2005
Hoj
525 + pitpro 125cc
Pr0bz skrev:
4. Har bara 2st i stan och 1 har inte för mc den andra är den jag är på :p, om jag skulle byta till någon i nån annan stad så har jag problem att komma dit med hojen. Får nog även svårt att skaffa tider som passar.
flytta till en annan stad :yoparty

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Gsx-R600
När jag körde upp kom en kille till körskolan där alla sammlades själv på sin hoj, alla skrattade gott, men ingen brydde sig

MaScoot

kast me' liten bomullstuss
Gick med
24 May 2005
Hoj
Triumph Speed Triple 2013, Honda Fireblade 954rr 2003
***sugarna Jarla tar 1200 för 120 minuter och då får man nöjet att åka passagerare med läraren i 60 minuter plus att 10 minuter går åt till förarbyte och pauser....alltså 1200 kr för 50 minuters effektiv körtid.

Det borde vara förbjudet enligt någon ockerlag för trafikskolor att ta med sig 2 elever ut på enbart 2 hojar. Förr gick det ju bra med 3 hojar....sedan kom någon j-vla kommunistkärring på vv fram till att DET HÄR GÅR JU INTE FÖR SIG.

:4skrika :4skrika :4skrika :huvet :huvet :huvet

sismo

Motorpsyklist™
Gick med
25 Mar 2005
Hoj
Hamas kom och sprängde den
Hmm... Jag betalar 350 med egen hoj... 60 min..

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
MaScoot skrev:
***sugarna Jarla tar 1200 för 120 minuter och då får man nöjet att åka passagerare med läraren i 60 minuter plus att 10 minuter går åt till förarbyte och pauser....alltså 1200 kr för 50 minuters effektiv körtid.

Det borde vara förbjudet enligt någon ockerlag för trafikskolor att ta med sig 2 elever ut på enbart 2 hojar. Förr gick det ju bra med 3 hojar....sedan kom någon j-vla kommunistkärring på vv fram till att DET HÄR GÅR JU INTE FÖR SIG.

:4skrika :4skrika :4skrika :huvet :huvet :huvet

säljarnas marknad "anglo usa" o vad gör Du som elev åt det !!??....hjulafton för alla körskolor nu ju...svårare är det inte !!

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Pr0bz skrev:
Har min första lekion kl 09:00 imorgon. Vet inte hur jag ska få ner hojjen dit, det är 2km till skolan. Pappa är bortrest så släpkärran går inte, ingen kompis vill gå upp tidigt o köra ner den. Ska man våga köra själv (vad kommer trafikläraren säga) eller måste man rulla ner den :(

Väck närmaste granne med kk o tala om att det gäller liv eller död........!! Som sagt lycka till :tummenupp

IronMike

Guest
Jag körde hojjen en gång i tiden till körskolan .. Dock parkera jag en bit bort, hoppas inte ola ser nu =)

Men jag lever å mår bra för det..

:tummenupp

-Freddy-

Guest
Men kör för :smasha (om du nu kan lite grunder och har kört i trafik tidigare dvs har b-kort)

Trafikskolorna är så grymt dyra :finger :kulspruta :machinegu :6surkart :pangihuve så vad ska man göra? jag avverkade då många mil på egen hand

Gren

Ny medlem
Gick med
23 Sep 2003
Hoj
XT 600
Det låter ju helt sjukt att betala så mycket för att köra med egen hoj. Åk till närmaste andra stad (typ Västervik) och ta kortet där istället. Här i Emmaboda (några mil söderut för er ofrälse) så fick jag inte använda min egen pga försäkringsrutiner, vilket iofs känns ganska bra. Har du kollat vem som betalar självrisken om du drar omkull? Det ska ju knappast du stå för om du betalar så mycket - inte ens om du kör körskolans hoj.

rikard1979

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2005
Hoj
Yamaha mt-09 2017
2 synpunkter...

1. Vilken rutten skola som inte har någon hoj till dig.... o sedan låter dig betala värsta über-priset!

2. Vilka usla kompisar som inte orkar åka 2 mil för att hjälpa en polare i nöd :D

Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM