Hur får ja hojjen ner till trafikskolan imorgon?

fwk

Certifierad Landsvägsloksförare
Gick med
1 Jul 2004
Hoj
Old School ZX900R-A2
Pr0bz skrev:
http://user.tninet.se/~das459f/

Här är de tror jag =) Inte så vacker sida iaf.

Jag tog mitt B-kort hos dem för en herrans massa år sen. De kommer och hämtar en när manska köra billektioner, så de lär göra detsamma med MC. Ligg på dem på tfn idag, så får du nog tag i nån som kan se till att du blir hämtad. De var rätt så shyssta när jag körde hos dem så det fixar sig nog. (annars hade jag kunnat köra ner hojen åt dig om jag bott kvar i krokarna)

Att de inte har egen hoj låter ju lite mystiskt dock, men det kanske stämmer.

Lycka till!

Pr0bz

Sporthojsnörd
Gick med
11 May 2004
Hoj
Dunderkatt & eN gamal sLiten Enessärr
fwk skrev:
Jag tog mitt B-kort hos dem för en herrans massa år sen. De kommer och hämtar en när manska köra billektioner, så de lär göra detsamma med MC. Ligg på dem på tfn idag, så får du nog tag i nån som kan se till att du blir hämtad. De var rätt så shyssta när jag körde hos dem så det fixar sig nog. (annars hade jag kunnat köra ner hojen åt dig om jag bott kvar i krokarna)

Att de inte har egen hoj låter ju lite mystiskt dock, men det kanske stämmer.

Lycka till!

Okej nu har jag varit nere och kört =)
Fick tag i han jag skulle köra för, han hämtade mig vid en plats jag hade bestämt.
För de första så fick ja börja köra krypkörning och det gick någorlunda bra, men de blev felfria manövrar mot slutet. Men det såg inte läraren eftersom han satt i bilen i jämte och sov!!!!
Hmm tänkte jag, 1tim, 600kr bortkastad tid.

Men nästa gång så blir det stadskörning och sedan landsväg, sen skiter jag i skolan o kör konbanorna hemma =P

Trafikskolan jag körde för nu var Vimmerby trafikskola. Jag ska ringa Centrala trafikskolan idag och fråga om priser där, se om det är samma eller bättre!

Läraren sög, orka sova!!!

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
Pr0bz skrev:
4. Har bara 2st i stan och 1 har inte för mc den andra är den jag är på :p, om jag skulle byta till någon i nån annan stad så har jag problem att komma dit med hojen. Får nog även svårt att skaffa tider som passar.
En annan körskola har EGNA hojar som du får köra, så då e det problemet löst, din hoj kan du lämna hemma:)

freddexwing

дьявол
Gick med
7 Aug 2003
Hoj
hoj hoj
Pr0bz skrev:
Fick tag i han jag skulle köra för, han hämtade mig vid en plats jag hade bestämt.
För de första så fick ja börja köra krypkörning och det gick någorlunda bra, men de blev felfria manövrar mot slutet. Men det såg inte läraren eftersom han satt i bilen i jämte och sov!!!!

Men nästa gång så blir det stadskörning och sedan landsväg, sen skiter jag i skolan o kör konbanorna hemma =P

Trafikskolan jag körde för nu var Vimmerby trafikskola. Jag ska ringa Centrala trafikskolan idag och fråga om priser där, se om det är samma eller bättre!

Okej så läraren kör inte ens mc, de har ingen mc men säger att de utfärdar utbildning för mc-kort...

Det verkar ju troligt... Har du B-kort?

Pr0bz

Sporthojsnörd
Gick med
11 May 2004
Hoj
Dunderkatt & eN gamal sLiten Enessärr
freddexwing skrev:
Okej så läraren kör inte ens mc, de har ingen mc men säger att de utfärdar utbildning för mc-kort...

Det verkar ju troligt... Har du B-kort?

Jag har inte b-kort men har övningskört med bil i 7mån ungefär och det är felfritt.

Han körde inte mc han sitter i bil bakom och kör och pratar med örsnäcka.

Ska ringa och höra med den andra skolan idag om de har mc och om den är billigare.

Fluxir

Min motorcykel har sex...
Gick med
8 May 2003
Hoj
FZR 600R
Pr0bz skrev:
Jag har inte b-kort men har övningskört med bil i 7mån ungefär och det är felfritt.

Han körde inte mc han sitter i bil bakom och kör och pratar med örsnäcka.

Ska ringa och höra med den andra skolan idag om de har mc och om den är billigare.

ring till körksolan å säg som det var, att din Lärare sov på din lektion!!! se då till att få tala med nån annan än han som sov. ger dom dig inte en ny lektion så bör det väl finnas nån (Konsumentombudsmannen?) som du kan ringa till som kan se till att dom blir satta i konkurs eller nåt.. :tummenupp

Inte fan skall läraren sova, eller sova kan han väl få göra, men fan inte när du betalar för hans tid. :fakta

Edit: stavfle

Gren

Ny medlem
Gick med
23 Sep 2003
Hoj
XT 600
Jag vet att det ibland känns knepigt att hävda sig när man är ung, men följ rådet ovan. Kräv pengarna tillbaka, eftersom du kunde utfört dessa övningar själv, utan hans hjälp. Byt därefter körskola för guds skull.

Jag gick på en körskola och stötte på en lärare som lärde mig hur jag "lägger ner" hojen försiktigt om jag trillar i den gamla och fina garagevändningen. Tyvärr drog jag omkull ganska ofta och han blev uppenbart sur på mig, vilket inte gjorde mig något gott alls. Fyra dubbellektioner åt helvete faktiskt - men han sov åtminstone inte på lektionerna.

Jag bytte körskola och det första den nya läraren lärde mig var att jag inte skulle använda handbromsen, utan fotbromsen i garagevändningen. Därefter välte jag inte mer. Vilken skillnad!

Olof.B

Pride only hurts, it never helps.
Gick med
12 Mar 2005
Hoj
KTM 660/RC8-R
Pr0bz skrev:

Låter inte riktigt som de lever upp till deras "slogan" som stod på hemsidan... "PÅ VIMMERBY TRAFIKSKOLA ÄR
ALLTID ELEVEN I CENTRUM." Innebär det att läraren ska sitta och sova under tiden eleven kör? Vimmerby trafikskola verkar förtjäna :fatta!

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
hehe, jag gjorde en olaglig sak när jag körde upp på egen hoj, jag körde nämligen den till platsen.
Så ska man förstås absolut inte göra, men ingen ville hjälpa mig och på körskolan gav de väl fan i om jag kunde ta mig dit eller inte.

Det var bara några kilometer det med.

*Larre*

Medlem
Gick med
5 Jul 2005
Hoj
Såld, senast Speed Triple -02
Olof.B skrev:
Vilken jävla skitskola! Får man fråga vilken skola du går på?

När jag tog hojkort (en månad sen) betalade jag 690:- för 70 min, då fick jag låna ställ, hjälm, handskar, stövlar och framförallt hoj!

Man ska inte behöva ha egen hoj när man går i körskola. Tänk om man ska ta C kort, ska man då behöva köpa en lastbil för massa tusenlappar + att man ska betala bensin, försökring och skatt?! Då går man ju i konkurs! För att inte tala om man desseutom ska ha CE! :kocko

Kan bara instämma! Har C-kort men har aldrig kört någon tung lastbil som drivs på bensin... :D

Truckerman

Ny medlem
Gick med
25 Jul 2005
Hoj
Klotad för stunden
Ones skrev:
Kan bara instämma! Har C-kort men har aldrig kört någon tung lastbil som drivs på bensin... :D

Du får leta reda på nån gammal Volvo Starke, Brage eller liknande så får du köra lastbil med bensin V8.

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Pr0bz skrev:

:7peta var det inte lite läge att lägga en fet böörna vid läraraset :D

Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha