Hur får man bort spindlar?

Glooie

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2006
Hoj
BMW R1200 GS -08
Hårspray och tändare = minieldkastare. Luktar iofs lite efteråt, men det e bara att vädra så försvinner den lukten fort...

Fixx_

Way beyond the line
Gick med
27 Oct 2005
Hoj
Aprulla rs250
Mögel skrev:
2368644 Köp en katt. :mattias
:galen Det är för jäkla äckligt när de kommer traskandes med ett gäng sprattlande spindelben stickandes ut ur munnen.
f.ö:
Det är inga småDJUR, det är insekter!!
:hördu DÖDA
:kulspruta :smasha

Frredde

Medlem
Gick med
24 Jan 2006
Hoj
Xt660X. HELsvart +2x acra mm
Vet inte om man ska se det som ngt positivt eller negativt, välj själv :), men faktum e att är spindeln skapligt stor så behöver man inte ha jättedåligt samvete om man spolar ner den i toan. Chansen är ganska stor att den klarar sig. Får den bara tag i sidan på ett rör, å inte åker med de få litrarna spolvatten hela vägen ut till huvudledningen i gatan, så kan den leva ett aldeles ypperligt bra liv i rören. Finns faktiskt alla möjliga insekter där nere. Troligtvis kryper den utåt, å bosätter sig i en brunn på vägen (typ på undersidan av de stora järnlocken vi har "överallt" i gator mm.

:mattias

Socrates

Guest
Svanen skrev:
2368383 Påtal om kryp så hade jag 2st tvestjärtar och en liten spindel i min hjälm häromdagen, jag märke det i 110km/h..
PANIK!!
Tvärnit och av med hjälmen och skaka, ur kom dom jävlarna.
Har ganska långt framskriden smådjursfobi som grädden på moset!

Hände mig med...kittlade lite i örat, men tänkte inte mer på det..trodde det var en tråd i hjälmen eller något. När jag sedan kom hem och hade ställt undan hojen och kände att det kliade 10minuter efter att jag tagit av mig hjälm kände jag efter...då kände jag något hårt...och när jag drog ut det fick jag ut en spindel som suttit i örat :D

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln