Hur får man med sig en tårta på hojen

sNajgel

Ny medlem
Gick med
26 Jun 2004
Hoj
XT660 stadsmoppe, Ktm200exc
Imorrn ska jag åka iväg och fira min födelsedag, men hur ska jag få med mig tårtan som jag tanklöst gick och köpte idag :va istället för att be nån annan köpa med sig en tårtjävel.
Tårtan det gäller är en stor princesstårta med en marsipanros på.

Spray

Ny medlem
Gick med
18 May 2006
Hoj
Cagiva
Tejpa fast den med silvertejp på tanken? Ta den på baksätet? Tejpa fast den med silvertejp på hjälmen? :)

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
bönepallen å ett par spännband :D

Scott Sexpump

Ballistic
Gick med
27 Feb 2004
Hoj
[SÅLD] Yamaha R6 [SÅLD]
Hur långt ska du åka?

GixxerJensa skrev:
2177617 Imorrn ska jag åka iväg och fira min födelsedag, men hur ska jag få med mig tårtan som jag tanklöst gick och köpte idag :va istället för att be nån annan köpa med sig en tårtjävel.

Psychodad

Varför tar semestern alltid slut?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Liten men naggande god KTM -12
Mosa fast den på tanken?? :3freak

Nä allvarligt, Kan du inte surra den försiktigt bakom dej? Eventuellt i en något kraftigare kartong.

sNajgel

Ny medlem
Gick med
26 Jun 2004
Hoj
Scott Sexpump skrev:
2177631 Hur långt ska du åka?
Ett par mil.

Psychodad skrev:
2177633 Mosa fast den på tanken?? :3freak

Nä allvarligt, Kan du inte surra den försiktigt bakom dej? Eventuellt i en något kraftigare kartong.
Jo jag har funderat på att stoppa den i en kraftigare låda, eventuellt dela på den och stoppa den i flera mindre och ner i ryggsäcken.

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
akta vägbulorna bara!

Perskan

Ny medlem
Gick med
19 Jan 2006
Hoj
Yamaha XT660R-05, Suzuki DR600-87
Dela upp den i mindre bitar, frys sedan ner dom.
Sen är det bara att skicka ner dom i ryggsäcken å plocka fram lagom till fikat då de förhoppningsvis tinat :tummenupp

Scott Sexpump

Ballistic
Gick med
27 Feb 2004
Hoj
[SÅLD] Yamaha R6 [SÅLD]
Har du någon hundring som ligger o skräpar hemma så kan du alltid beställa en taxi. Vilken min det blir på chauffören när han ska köra en tårta... :)

edit; någon hundring eller TVÅ.

GixxerJensa skrev:
2177651 Ett par mil.

Jo jag har funderat på att stoppa den i en kraftigare låda, eventuellt dela på den och stoppa den i flera mindre och ner i ryggsäcken.

Last edited:

ladbol

Fighters dont quit, quiters don`t fight!
Gick med
23 Aug 2005
Hoj
Yzf 750r-93(SÅLD) GSX-R750-00
Hur man transporterar en prinses tårta

När det gäller hojåkning så är det vår skyldiget att minimera risker för andra och oss själva :fakta .

Här villar alltså ett stort ansvar på oss att inte utsätta oss för onödiga tankegångar som :hur väjer jag för taxifan utan skada tårtan?

:mattias Svar:Ät upp tårtan själv börja förslagsvis ett par timmar innan beräknad start tid och ät lagom stora bitar typ var 15 minut ,så du inte behöver göra onödiga "jag mår illa stopp".

Sen vid ankomst så kastar du upp den fina tårtan på ett fat och garnerar självklart tårtan med den fina rosen som du haft säkert förvarad under cutsen.. :cpparty

Då har du juh iallfall inte vart snåll och inte bjudit på tårta sen om dom andra inte behagar att äta av din fina tårta spelar ingen roll. För det e juh Tanken som räknas!! :hihi

Grattis föresten :fyllisar

sNajgel

Ny medlem
Gick med
26 Jun 2004
Hoj
En jackass-tårta.. då kunde jag ju lika gärna sparat pengar genom att äta alla ingredienser separat istället för att köpa en färdig tårta.

Man kanske skulle snacka med dom här grabbarna www.moppe.se

Last edited:

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono v4r
GixxerJensa skrev:
2177617 Imorrn ska jag åka iväg och fira min födelsedag, men hur ska jag få med mig tårtan som jag tanklöst gick och köpte idag :va istället för att be nån annan köpa med sig en tårtjävel.

Den borde gå ner i cutsen efter lite övertalning
:)

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Svart Bandithona
Vad du an gor, ta inte och satt den bakpa hojen som jag gjorde pa min fodelsedag forra aret. Det var en jattefintarta da jag lamnade affaren...nar jag kom hem var det en fin kartong med gegga pa insidan av hela kartongen :rofl Smakade finfint anda men sag fordjakligt ut med ljusen i. haha

En_Rochinna

-=Emilia=-
Gick med
31 Mar 2006
Hoj
Yamaha tzr
dömt att misslyckas :hihi,, skaffa en cykelkorg:p

eller skaffa en sån där gaybox som folk säger är jälvigt praktisk bakpå :tungan

gismo

Ny medlem
Gick med
20 Nov 2005
Hoj
yamaha vmax 1985
sätt tårtan på tanken utan lock på kartongen. öppna visiret ge järnet. (kraftig kartong tejpa locket lungt tempo planerad körning no problemas)

Åsa

Triumph I am
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Speed Triple -11
GixxerJensa skrev:
Låna grannens bil :)

sNajgel

Ny medlem
Gick med
26 Jun 2004
Hoj
Nursey skrev:
2177815 Vad du an gor, ta inte och satt den bakpa hojen som jag gjorde pa min fodelsedag forra aret. Det var en jattefintarta da jag lamnade affaren...nar jag kom hem var det en fin kartong med gegga pa insidan av hela kartongen :rofl Smakade finfint anda men sag fordjakligt ut med ljusen i. haha
Låter inte lovande, jag som nästan bestämt mig för att göra en egen tankväska av en plastpåse och silvertejp.

Åsa skrev:
2177873 Låna grannens bil :)
Jag har ju iof en egen bil men hur kul är det att köra bil. :(

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...