Hur får man tillbaka lusten att åka?

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Kommer att sluta med att jag har en sådan här..
Med tanke på att de döpt den till ”Six days” (Sei giorni) så är den väl en lysande ersättning för din Rally. :fakta

I övrigt kan jag väl bara säga att om du inte känner för att köra hoj så behöver du inte göra det. Jag har haft lite svackor i intresset till och från och första gången den hände fick jag en en massa extra ångest över att jag inte tyckte att det var roligt längre och gav mig ofta ut och körde ändå. Nu för tiden bryr jag mig mindre och kör bara när jag verkligen vill. Förra året blev det kanske tot 30 mil och året innan ungefär lika lite.
Jag känner inte att jag har något att bevisa längre och det ska mycket till för att jag skulle kränga på mig skinnställ bara för att ta en kvällstur på några mil runt i kommunen.
 

CBR1

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Feb 2015
Ort
Här eller där
Hoj
aprilia
Ja vi är nog jämngamla Swedie, nu när man är medelålders vill man vara med barnen när man är ledig. Det är bara att inse när de blir 12+ kommer de inte vilja att hänga med oss mossiga gamlingar
Jaha, hur har det gått för dig med dina själsliga förhandlingar ?
Blir du mer luftburen med din skärm 2023 eller stannar du på marken med din hoj ?
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Gör som jag, kör just nu 14 mil hoj till o från jobbet varje dag acen gillar käka kurvor och i mörkret är kurvorna olika varje dag sedan är det lite random play om det är hare/räv/grävling/rådjur/vildsvin som man får väja för älg har jag ingen sett ännu i år dom verkar ha emigrerat.

Man kommer till jobbet med ett leende o har fått mycket frisk luft dessutom sparar man pengar på att ha kul.
 

Mingves

Old Fart
Gick med
2 Mar 2005
Ort
Nån annan stans
Hoj
Husqvarna 701E x2, KTM 890 Adv R, Husqvarna 701SM Tenere 700 -20 KTM EXC300 -12, -04 KTM 660 SMC, -03 Triumph speed four, -00 Husaberg FE400e
Jaha, hur har det gått för dig med dina själsliga förhandlingar ?
Blir du mer luftburen med din skärm 2023 eller stannar du på marken med din hoj ?
Jag sålde hojen och beställde en ny paraglider. Jag vet inte vad som hände men lusten att åka försvann helt efter min och kompisens tur till Danmark. Jag tror det är lite att jag börjar bli för bekväm, jag tyckte det var svettigt och jobbigt att åka på semester på hojen så den där upplevelsen jag drömt om uteblev. Och som småbarnsförälder så har man bara mindre och mindre tid för sig själv så då är det extra viktigt att man förvaltar de få timmarna rätt. Det känns som att jag skulle gärna köra bana eller enduro men eftersom jag har redan kört enduro i två omgångar så vet jag att det är drömmar och inte realistiskt, det är inte min grej helt enkelt.
kanske lusten att åka kommer tillbaka men just nu är den typ noll…
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Hur smidigt är det att komma till läge att använda en paraglider?
 

CBR1

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Feb 2015
Ort
Här eller där
Hoj
aprilia
Jag sålde hojen och beställde en ny paraglider. Jag vet inte vad som hände men lusten att åka försvann helt efter min och kompisens tur till Danmark. Jag tror det är lite att jag börjar bli för bekväm, jag tyckte det var svettigt och jobbigt att åka på semester på hojen så den där upplevelsen jag drömt om uteblev. Och som småbarnsförälder så har man bara mindre och mindre tid för sig själv så då är det extra viktigt att man förvaltar de få timmarna rätt. Det känns som att jag skulle gärna köra bana eller enduro men eftersom jag har redan kört enduro i två omgångar så vet jag att det är drömmar och inte realistiskt, det är inte min grej helt enkelt.
kanske lusten att åka kommer tillbaka men just nu är den typ noll…
Familj tar tid och de får man acceptera, det ska inte kännas som ett tvång att ta ut hojen på en sväng.
Du är alltid välkommen tillbaka till forumet och hojlivet.
 

Mingves

Old Fart
Gick med
2 Mar 2005
Ort
Nån annan stans
Hoj
Husqvarna 701E x2, KTM 890 Adv R, Husqvarna 701SM Tenere 700 -20 KTM EXC300 -12, -04 KTM 660 SMC, -03 Triumph speed four, -00 Husaberg FE400e
Blir ungefär en gång i veckan nu utan hoj, förra veckan blev det två gånger:)
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Blir ungefär en gång i veckan nu utan hoj, förra veckan blev det två gånger:)
Forumet heter visserligen SportHoj men de flesta här har inget med Sport och fler inlägg handlar om annat än hoj så varför skulle du inte vara kvar?
Nu har jag inte läst alla dina inlägg men du verkar inte vara en otrevlig person så häng kvar.
Jag hade turen att mina barns mamma förstod vad motorcykeln betydde för mig så jag har aldrig haft ett längre uppehåll än över vintern.
Idag kunde jag handlat med bilen men det blev 12 mil i sadeln på min SportHoj. Visst är det enklare att slippa släpa på hjälm och annat men det är mitt val, jag vill inte bli bekväm.
Och ljudet ur en coolfiberdämpare när jag drar ut ur en kurva är värt det... :kär

Men när suget är tillbaka köper du en hoj du gillar, behöver inte vara en SportHoj men måste vara något du gillar, och då är du ute på vägen igen! :tummenupp

Tills dess får du hänga kvar och posta några trevliga inlägg!:fakta
 

totoro

Är fulladdad ibland
Gick med
19 Jan 2009
Ort
Där vägen tar slut
Hoj
Kawasaki Zx1200
Jag körde några mil idag å imorgon eftermiddag drar jag iväg 7-8 mil.
Hojen är rolig å bekväm att köra
Så tröttnat har jag inte på långa vägar?
 

Mingves

Old Fart
Gick med
2 Mar 2005
Ort
Nån annan stans
Hoj
Husqvarna 701E x2, KTM 890 Adv R, Husqvarna 701SM Tenere 700 -20 KTM EXC300 -12, -04 KTM 660 SMC, -03 Triumph speed four, -00 Husaberg FE400e
Forumet heter visserligen SportHoj men de flesta här har inget med Sport och fler inlägg handlar om annat än hoj så varför skulle du inte vara kvar?
Nu har jag inte läst alla dina inlägg men du verkar inte vara en otrevlig person så häng kvar.
Jag hade turen att mina barns mamma förstod vad motorcykeln betydde för mig så jag har aldrig haft ett längre uppehåll än över vintern.
Idag kunde jag handlat med bilen men det blev 12 mil i sadeln på min SportHoj. Visst är det enklare att slippa släpa på hjälm och annat men det är mitt val, jag vill inte bli bekväm.
Och ljudet ur en coolfiberdämpare när jag drar ut ur en kurva är värt det... :kär

Men när suget är tillbaka köper du en hoj du gillar, behöver inte vara en SportHoj men måste vara något du gillar, och då är du ute på vägen igen! :tummenupp

Tills dess får du hänga kvar och posta några trevliga inlägg!:fakta
Tack :) jag kommer allt kika in igen då och då.
Jag har lovat mig själv en ducati så någon dag måste det bli en sådan. Trillar jag över en fin 916/996/998 så kommer jag nog köpa den när suget finns :) tills dess flyger jag vidare :)
 

uncletom

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2020
Ort
Paradiset söder om stan
Hoj
... vilken av dom?
tappat lusten helt att åka hoj
.. lyxproblem. Men så är det. Ta en liten paus från hojandet, det är inget tvång, se hojen som en leksak, rekreation. Vilket det ju egentligen är.

Som den mångsysslande teknikentusiast kan man aldrig syssla med samtliga hobby samtidigt. Man får helt enkelt variera. Men "hoj till vespa" grejen där, det får du jobba bort. Helt klart nåt virus du fått, det går över.
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top