hur får man upp en R6:a på 2:ans växel

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Hoj
Suzuki SV650S -03
Mattias skrev:
En fet CBR600F från 90-talets första hälft går att få upp på tvåan i farter mellan 50 och 100 km/h. Bara att koppla. MEN!! Motoryklar tål inte såna övningar i nån större utsträckning, så se till att ha pengar på kontot.

Äh, de är byggda för att köra bå back hjulet med.

s9d8as0vjk

Guest
För att spara lite på koppling och övrigt maskineri så kan du ju träna på att stå upp och wheela också. Mycket enklare att få upp den ... stå på pinnarna ... gunga till ... gasa och dra i styret. Ser coolt ut också.

flykay76

[flaj-kej] #76 ERF - REC
Gick med
4 Jun 2004
Hoj
Kawasaki KX450F 2010
yamahaR6_03 skrev:
japp de va jag som va me,, jag kan åka på bakhjulet men bara på ettan de e de som e problemet. måste lära mig att få upp den på 2an för har hör att de inte e bra att åka på 1an asså för växellådan. jag ligger i balanserar typ 100 meter på ettan, och då börjar de låta dåligt i motorn

Kanske växla? ..... :hihi

priest

Mannen, myten, kvinnorna...
Gick med
16 Nov 2003
Hoj
TL1000R, Norton Commando -69
yamahaR6_03 skrev:
japp de va jag som va me,, jag kan åka på bakhjulet men bara på ettan de e de som e problemet. måste lära mig att få upp den på 2an för har hör att de inte e bra att åka på 1an asså för växellådan. jag ligger i balanserar typ 100 meter på ettan, och då börjar de låta dåligt i motorn

men hallå :kocko

blub

bar asfalt är bra asfalt
Gick med
15 Nov 2003
Hoj
zxr 750
Jobbigt när däcket släpper på väg upp, lämnar alltid lite gummi efter mig när jag kopplar upp, sliter rätt bra på däcket i längden :tungan

spirre

Riders of Helsingborg
Gick med
16 May 2003
Hoj
Ducati 750 Sport -01 | KN Filter,Ducati Performance Kolfiberbössor - R.I.P. 2008-09-01
McB skrev:
En varning bör utfärdas dock: om du lyckas få upp hojen på slangen innan effektkicken kommer, så ta det lugnt. När väl kicken kommer så blir det inte trevligt om du ligger och slangar.
:hihi effektkick???
vad är det för ngt.. min drar jämt genom hela registret :)

Vill dock tillägga att "rycka upp den med styret" ska man nog skippa..
mkt lättare att lära sig hålla balansen med raka armar & börjar man med att dra upp den genom att rycka så är det svårt att "glömma sen"

Men det e juh jag & jag är juh bara jag typ..

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Nej
yamahaR6_03 skrev:
har varit ute o testat lite men de gjick inte så bra.. bakhjulet bara slira när släppte kopplingen eller så gjick den upp men bara en liten bit,, vad gör jag för fel???? :( :mad: :confused:

Brukar bli så när man inte sitter kvar lungnt och sansat i sadeln. Se till att du sitter ner som om du skulle köra en lungn sväng inne i stan. Luta dig inte frammåt. Vet att det kan vara svårt att låta bli, blir som en ren reflex att luta sig frammåt när man gasar på och slirar till med kopplingen. Försök inte heller att rycka i styret samtidigt, du har över 100kusar i din hoj. Det skall inte behövas något ryck. Slira bara till på kopplingen så kommer den :tummenupp

Lycka till!

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...