Hojen inte tvättade på många år?Det dröjde flera veckor innan jag såg att det satt ett lås i en prydlig hållare innanför krashbågen på en hoj jag köpt.
View attachment 505750
Nice!
Men nyckel då? Jag fick inte med någon.
Ringde säljaren.
"Lås?" Han hade inte sett något under de åren han ägt hojen.
Fick tag på en tidigare ägare som var lika oförstående. Så, det går absolut att få med sig ett lås på hojen utan att det syns, stör eller ens går att lägga märke till.
Hojen inte tvättade på många år?
Jo men den Hojen behövs väl inget Lås till eller ? De är väl gratis numeraFår inte låset plats under sadeln är en tankväska kanske ful men inte värre än all annan packning. Bagster har fördelen att den snabbt kan tas av.
Bagster: Fabricant Français de Selles et Bagagerie Moto depuis 1984
Découvrez nos selles confort, tapis de réservoir, bagagerie pilote et moto, tabliers et manchons. Bagster est une marque française.www.bagster.com
View attachment 505694
Helt rätt! Och just denna har dessutom haft 17 ägare innan mig. Och jag lovar att majoriteten av dessa inte varit varken Anglofiler eller känt ett behov av att ge motorcykeln kärlek och omvårdnad.Jo men den Hojen behövs väl inget Lås till eller ? De är väl gratis numera
Snyggt!Nu vet jag inte vilket lås du har. Eller hur din hoj ser ut i detalj.
Men en av mina hojar har noll utrymme för lås under sadeln. Dock så har mitt Abus-lås ett tillbehörs-kit med vars hjälp man kan montera låset på ramen. Det ser ju egentligen förskräckligt fult ut med ett lås monterat på ramen, så jag spraymålade mitt lås svart och mot den svarta/mörka bakgrunden så syns det knappt.
Se foton. Inget vidare bra foton, men det kanske ger dig någon liten hjälp.
View attachment 505636
View attachment 505635
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha