Om du funderar på att köra runt med crossen lite allmänt och dessutom till banan så skit i den idén. Gör man så är man dum i huvudet, pungt.
Ska du köra cross så fixa en bil + släp eller skåpbil att åka till banan med.
Kom ihåg att det inte är billigt att åka cross, det blir dyrt som FAN direkt
när du börjar träna lite. Crossar går sönder ofta och kräver mkt service
samt käkar däck. Köp inte en 250 2-t heller om du inte kan köra, dom går
lite väl snabbt och är onödigt svåra att lära sig på, och du kan ändå inte utnyttja toppeffekten. Sen kan du ju väga in den aspekten att om du torskar på väg till crossbanan på crossen så kommer du inte få A-kort på ett tag framöver. Man skadar sig ofta när man kör cross dessutom, även med full utrustning så får man alltid ont som fan någonstans efter varje pass även om
allvarliga skador är ovanliga.
En r6 går inte sönder(förmodligen inte iallafall) och kräver inte mkt service.
Värdeminskningen är ungefär som på crossen om du köper en gammal r6 billigt. En r6 kan du parkera utanför huset och sedan åka var fan du vill med, det är en stoor fördel mot crossen. Men försäkringen är dyr och det kostar pengar att ta kort. Men kortet ska du ju ändå ta så det spelar ingen roll.
Tycker du helt klart ska köpa en r6!
Har man inte ett brinnande intresse för just cross så är det inte speciellt kul
med allt runt om som krävs, transport, blanda bensin, klä på sig, bestycka om skiten i oändlighet, räta styret, slå sig 20 gånger på en timme osv..
Man måste verkligen ha ett stort intresse för att gilla det där.
Ska du köra cross så fixa en bil + släp eller skåpbil att åka till banan med.
Kom ihåg att det inte är billigt att åka cross, det blir dyrt som FAN direkt
när du börjar träna lite. Crossar går sönder ofta och kräver mkt service
samt käkar däck. Köp inte en 250 2-t heller om du inte kan köra, dom går
lite väl snabbt och är onödigt svåra att lära sig på, och du kan ändå inte utnyttja toppeffekten. Sen kan du ju väga in den aspekten att om du torskar på väg till crossbanan på crossen så kommer du inte få A-kort på ett tag framöver. Man skadar sig ofta när man kör cross dessutom, även med full utrustning så får man alltid ont som fan någonstans efter varje pass även om
allvarliga skador är ovanliga.
En r6 går inte sönder(förmodligen inte iallafall) och kräver inte mkt service.
Värdeminskningen är ungefär som på crossen om du köper en gammal r6 billigt. En r6 kan du parkera utanför huset och sedan åka var fan du vill med, det är en stoor fördel mot crossen. Men försäkringen är dyr och det kostar pengar att ta kort. Men kortet ska du ju ändå ta så det spelar ingen roll.
Tycker du helt klart ska köpa en r6!
Har man inte ett brinnande intresse för just cross så är det inte speciellt kul
med allt runt om som krävs, transport, blanda bensin, klä på sig, bestycka om skiten i oändlighet, räta styret, slå sig 20 gånger på en timme osv..
Man måste verkligen ha ett stort intresse för att gilla det där.