Hur fansiken ska man fixa röven på en nsr -91?

Pr0bz

Sporthojsnörd
Gick med
11 May 2004
Hoj
Dunderkatt & eN gamal sLiten Enessärr
Hej tänkte ju lacka min och fixa till den lite över vintern.
Vill göra något åt elefantröven den har så vad ska jag göra?
Tänkte höja den 3cm i alla fall. Men den ser ju fortfarande läskig ut.

Skulle man kunna kapa till den på något fint sätt?
sjukt.jpg

Men det ser ju sjukt ut:S

Någon som har förslag?

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
Lägg inte ner för mycket tid på en cykel jag gjorde det misstaget med min NSR tre veckor efter att det va klar så parkerade jag den i ett träd mitt på en åker :3freak

min uppfattning är hojar ska köras inte pöseras med :hihi

Pr0bz

Sporthojsnörd
Gick med
11 May 2004
Hoj
Gottis skrev:
Lägg inte ner för mycket tid på en cykel jag gjorde det misstaget med min NSR tre veckor efter att det va klar så parkerade jag den i ett träd mitt på en åker :3freak

Något kort på den innan den fick åka till himlen?

Valentinic

Maxar
Gick med
13 Mar 2003
Hoj
R1000 K5
Kommer du på något billigt sätt att snygga till den så kör på det! Annars är mitt tips att spara slantarna tills det är dags för större maskin! :)

Koskela

Jag bygger FART kameror!
Gick med
8 Sep 2004
Hoj
-02 Honda hornet 600, -01 Honda fireblade 929
Valentinic skrev:
Kommer du på något billigt sätt att snygga till den så kör på det! Annars är mitt tips att spara slantarna tills det är dags för större maskin! :)

Mitt med!

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
Valentinic skrev:
håller med till fullo. Sen som föregående talare sa. Du kommer ändå krasha den förr eller senare!.

blackis1

Fri fart under ansvar åt folket!
Gick med
30 Jun 2005
Hoj
GSX-R 1100, gillade skarpt K1200S, Väntar på ny Blackbird?
philsson skrev:
håller med till fullo. Sen som föregående talare sa. Du kommer ändå krasha den förr eller senare!.

FEL!!!
Men hallå :kocko ? Vad är det för inställning?
Man ska väl köra efter sina begränsningar och dessutom inte TRO att man ska klota för då blir man nog oförsiktig och/eller "det skulle ju ändå ske" och då händer det nog.
Det är sådana här inställningar som gör en förbannad. Är det konstigt att vi har höga premier?

Till trådskaparen:
Om du tycker att det är värt all tid och pengar så gör det. Kul med egna skapelser. Men förr (antagligen pga skitrakan) eller senare kommer du att byta.
Lycka till!

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
blackis skrev:
FEL!!!
Men hallå :kocko ? Vad är det för inställning?
Man ska väl köra efter sina begränsningar och dessutom inte TRO att man ska klota för då blir man nog oförsiktig och/eller "det skulle ju ändå ske" och då händer det nog.
Det är sådana här inställningar som gör en förbannad. Är det konstigt att vi har höga premier?

Till trådskaparen:
Om du tycker att det är värt all tid och pengar så gör det. Kul med egna skapelser. Men förr (antagligen pga skitrakan) eller senare kommer du att byta.
Lycka till!
alla har vi en stuntare i oss. :rolleyes: Behöver inte gå fort för att de ska gå sönder saker. En knasig stoppie kanske att hjulet släpper eller nåt. Visst det är jättekul att ha en fin hoj om man inte ska köra och leka nåt med den men personligen såhär i efterhand så tycker jag inte att något av de jag satsade på 125an egentligen var värt det. Gick 14k back cirkus på min "fina" 86a. då känner man sig rätt :kocko När man tänker på att man kunde haft de pengarna och lägga på en finare mellanklassare istället eller bil för den delen för dem som väljer att svika.

Pr0bz

Sporthojsnörd
Gick med
11 May 2004
Hoj
Har redan krashat den 2 gånger i hastigheter över 80km/h, och ja har inte körkort än. Bara kört kanske 8mil på den :rolleyes:

Koskela

Jag bygger FART kameror!
Gick med
8 Sep 2004
Hoj
-02 Honda hornet 600, -01 Honda fireblade 929
Pr0bz skrev:
Har redan krashat den 2 gånger i hastigheter över 80km/h, och ja har inte körkort än. Bara kört kanske 8mil på den :rolleyes:

Lite dumförklaring :död

Winston

Motardägare
Gick med
5 Apr 2005
Hoj
Buell XB9R
två kraschar på 8 mil? :va utan körkort! :tomten inte meningen att lägga in dumma saker i din byggartråd, men kunde inte låta bli. Låter ju rätt extremt!

//winston

Pr0bz

Sporthojsnörd
Gick med
11 May 2004
Hoj
Haha :D men bara så ni vet så var inget av de mitt fel. Kör på en jätteliten krokig väg, ligger väl i 7-80km/h Sen möter jag en bil i en saftig kurva. I jämte den är det en annan bil som ska köra om så jag får inte plats på vägen, de prejjar ut mig i diket, Jag pressa verkligen kanten på vägen till max men det gick inte, åkte ner i diket och gled.

Andra gången åkte en polare in i sidan på mig men det va inte så farligt.

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
Gottis skrev:

Kan bara hålla med!

Låg och putsade min gammla NSR alltid innan nästan, Alltid topp skick om man säger så.

Köra till jobbet en regning morrn, bakhjulet släpper och hojen flyger, Om det var som nån tidigare nämde att köra lungt och inse sina begränsingar så kan det hända vem som helst, typ kan köra äckligt lungt tex när det regnar och ändå få släpp på däcken, och jag tror inte killen tex bara kör hojen i torrt väglag hehe.

Kör med hojen och håll bra koll på grejorna men lägg inte ner dagar/veckor på att modda den som sedan kan kvaddas på en sekund.

Blommen

Ny medlem
Gick med
27 Oct 2004
Hoj
xr600 såld , xr650r
Ursäkta, men är har du den motiv lackeringen på hojen nu ? :confused:
eller skall du lackera den så?!

/[blom]

Pr0bz

Sporthojsnörd
Gick med
11 May 2004
Hoj
[blom] skrev:
Ursäkta, men är har du den motiv lackeringen på hojen nu ? :confused:
eller skall du lackera den så?!

/[blom]

Ska lacka den så, kanske är inte så förtjust i just det motivet o färgen längre, får se ;) Beror på vad de blir när far o jag ska köpa färg.

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy