Hur fick ni erat nick?

Pank

Försöker ta mig tillbaka,,
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
gixxer 750-94*såld* gixxer 750-99*Crashad* XR600*såld* KTM 690 SMC -08*såld* KLR 650-2014 Kawasaki Cabra 175-1981
vad jag var efter jag köpt min första hoj.

///Pank

Lucky Luke

::::::::::::::::::::
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR 1100 XX med original reg.skylt
Jag kallade mig förut xxblackbird, men om man byter hoj nån gång blir det ju konstigt. :confused:
Funderade ett tag och kom fram till att min barndomsfavvoseriefigur funkar väl :)

Jarle

Kör alltid för fort!
Gick med
5 Apr 2003
Hoj
Sv 650s -02 (vill ha en Hayabusa)
Ja du, jarle är ett grymt roligt namn men jag heter ju Magnus och alla namn som jag kallas för är ju upptagna.

von reisen

Snacka går ju...
Gick med
29 Nov 2003
Hoj
Husqvarna 250 CR -03
Har rest en hel del för att dyka, dricka öl, bada surfa mm. Efter några veckor på Barbados och några stora glas med rompunch kläckte kompisen mitt nick, von reisen och döpte även om sig själv till Calypso King Kalle. :fyllisar

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
Har hetat r1666 samt twinner666 beronde på hojbyten!och nu slutligen så har jag slopat 6'orna,har blivit vuxen..dom där 666'orna har har hängt med i sakert 5-6år eller nåt.

Mike the bike

#95 R 1000 / Team Gröön
Gick med
14 Feb 2004
Hoj
Ducati Monster S4R
En gång i tiden....

När jag var liten satt jag som klistrad på cykeln, det gick inte att ens med kirurgiska medel avlägsna mig från något med 2 hjul och ett styre.

Fick moppe(ar) och kom nästan inte in på kvällen, när alla andra barn gått å lagt sig så körde...körde och körde jag.

Enda gången jag pausade var när jag satt och filade på toppen eller gasarna.

Köpte sen en yz 125 och började gasa i skog och mark, samma sak där försvann och kom aldrig tebaks

16 års dagen kom och min 125:a stod redan i garaget, efter den dagen syntes jag inte till, körde aldrig under cirkus 3-4000 mil/säsong (offroad=lång säsong)

På den vägen är det- namnet Mike The Bike har jag haft sen 14 års åldern..typ.

Nu har jag ju 3 nya Kawor ståendes i sovrummet så jag bättrar mig väl aldrig, enda skillnaden är att folk nu har vant sig.

Born To Ride :banana :banana

/Mike

Flamma77

Hojlös halvabstinent helveterinär.
Gick med
24 Sep 2003
Hoj
Fullt möjligt att seriöst tänka tanken på en...
Välj det alternativ som tilltalar dig mest: :)

A. Det är samma begynnelsebokstav som hennes riktiga namn och hon är född i Vädurens tecken -ett eldtecken.

B. Hon är värre än Kattla en dålig dag.

C. Hon har ridit en häst vid namn Eternal Flame, som pga sin servostyrning, brutala acceleration, utmärkta bromskapacitet och underbara sätt vunnit hennes hjärta för evigt.

D. Hennes favvomodeller på hoj heter Fire-nånting.

E. Hon är het. (Åtminstone enligt alkoholpåverkade betraktare :hihi )

Fler alternativ kan vara det rätta. 77 = årsmodell
:tungan

Last edited:

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Fått och fått... mitt vanligast förekommande användar-id sedan Hedenhös (på den tiden ordet bredband inte existerade och modem med 1200 baud var snabbt som vinden och Atlantlinan var en redundant 2Mbit:are :) ).

Huck

Dom ljuger!
Gick med
23 Aug 2003
Hoj
Suzuki
Jag heter Andreas Huck så det fick bli Huck med tanke på att det är hyffsat ovanligt :)

Coola Ola

Guest
jag har ett gäng olika nick som jag alternerar mellan.... det jag har här är ju inte så dumt, jag heter ju ola är och helt bara en cool kille (iaf när det är kallt ute....)

Last edited:

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Någon av dessa två anledningar var det, kan inte minnas vilken.

1. Jag var tillsammans med en käring som heter Isabella Cassmer, så då kallade nån mig för cassmer, och sen blev det till kaZmur

2. Marcus - Murcas - casMur - kaZmur

Tror det var nummer 2 om jag inte minns helt fel...

Tokas

Hoj hänger i garagetak, dags att skruva?
Gick med
24 Apr 2003
Hoj
Aprilia RSV mille -02
Jag läste en NT-nätverkskurs för sådär 10 år sen och då beräknades detta username enligt någon algoritm på mitt namn Torsten Karlsson, klasspolarna tyckte det passa mig, lite tokig sådär... :va

Detta ersatte mitt tidigare smeknamn Skalman, som jag fick för att jag hade så många projekt och idéer, och gick efter min egen tidsuppfattning... Skalman var alldeles för vanligt för att funka som nick, så det slopades!

Pank

Försöker ta mig tillbaka,,
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
gixxer 750-94*såld* gixxer 750-99*Crashad* XR600*såld* KTM 690 SMC -08*såld* KLR 650-2014 Kawasaki Cabra 175-1981
kaZmur skrev:
1. Jag var tillsammans med en käring som heter Isabella Cassmer, så då kallade nån mig för cassmer, och sen blev det till kaZmur

hur såg hon ut?
:)

///P

Maciver

None
Gick med
5 Feb 2004
Hoj
VFR -08
kottar, barr och kåda

KaBOOM

Nä, men ute i skogen var jag med plugget, nån behövde nått och jag hade det.

"Fixade" en dambinda av lite kompresser lite plåster och papper, mitt ute på fjället åt en brutta.

det hade inte ens MacGyver klarat
Mac efter MacGyver & iver efter just ivrig

Last edited:

DreeTman

Långsam
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Posörhoj 08 -RR edition
Uppkom på ett LAN för drygt 8 år sedan... på den gamla goda tiden med need for speed och outlaws...
Började med att jag satt o vrålade dreeeeeet hela tiden när det gick dåligt (väldigt ofta) Sen tog jag namnet DreTman... vilket senare fick ett extra E...

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024