Hur finna någon man knappt vet något om

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Tål man inte skämt så ska man nog putsa sina fälgar istället för att ställa frågor på sh. :7peta
Jag tycker "Putsa fälgarna" var en tonårsskön och rolig kommentar till tangentbordshjältarna här på SH :D. Tål du inte skämt? ;)

Last edited:

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Håller med 100% Trucaller appen är världens största nummerupplysning och den har riktigt bra träffsäkerhet. Kostar 7kr men fan så mycket nytta man har av den appen.

Träffsäkerheten har ett pris många inte tänker på.
Jag t.ex. har nummer till person med skyddad identitet och då är det inte så bra att installera Truecaller och dela med sig av namn o nummer... något som jag gissar att många inte tänker på.

Inget mot dig Bully utan såg det som ett bra tillfälle att nämna det.

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Träffsäkerheten har ett pris många inte tänker på.
Jag t.ex. har nummer till person med skyddad identitet och då är det inte så bra att installera Truecaller och dela med sig av namn o nummer... något som jag gissar att många inte tänker på.

Inget mot dig Bully utan såg det som ett bra tillfälle att nämna det.

Du gör det valet själv i appen, vill du ej dela med dig av dina kontakter så är det bara ej acceptera det när den frågar första gången du installerar appen...inte svårare än så!

+ finns nog ett par till som har samma person i sina kontakter som redan har delat med sig.
De har 10 000 000 användare senast jag kolla och antalet ökar snabbt!

Jag ser fler fördelar med appen än nackdelar så jag kör på :)

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Du gör det valet själv i appen, vill du ej dela med dig av dina kontakter så är det bara ej acceptera det när den frågar första gången du installerar appen...inte svårare än så!

+ finns nog ett par till som har samma person i sina kontakter som redan har delat med sig.
De har 10 000 000 användare senast jag kolla och antalet ökar snabbt!

Jag ser fler fördelar med appen än nackdelar så jag kör på :)

Hrm, alltså, JAG vet att man gör så. Men precis som du skriver så är det ju flera andra som säkert redan delat ut den personen... vet dessa personer varför folk har skyddad identitet egentligen???

Som sagt så har det ett pris och det är inte alls så länge sedan en röjd identitet resulterade misshandel.
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=97&artikel=5426962

Det finns många många fler exempel och inget man skall ta lätt på, därför jag ville nämna det här iom att många inte tänker på det.

Nyheter
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping