Hur fixar jag till bakänden på min Triumph S3 -05 ?

triple kungen

Här kunde man hålla fullt på playstation
Gick med
22 Nov 2005
Hoj
Triumph Speed Triple
Jack lilley i england är en av de största leverantörerna till Triumph. Har själv en S3 05 och slängde bort plasten direkt fixade själv det var inte så svårt men det behövdes en plåtbocknings maskin för att få bra. Kolla med triumph center i Linköping eller Oves motor i Olofström de brukar ha bra koll på sånt som finns till trajor jag har nämnligen för mig att de har en plåt att sätta dit.
Hade´

selin

Gemenskapshatare
Gick med
31 Mar 2005
Hoj
Såld
Nån annan än jag som lekt med tanken på hur det skulle se ut med Daytona 675 bakdel på en Triple? Tror det skulle bli hyfsat porrigt. Men dyrt dock.

triple kungen

Här kunde man hålla fullt på playstation
Gick med
22 Nov 2005
Hoj
Triumph Speed Triple
Japp Triumph center i Linköping har en skylthållare för ca 500 pix. Ser bra ut ÅXÅ.
Hade´

tober

Internet.
Gick med
29 Jan 2006
Hoj
Triumph S3
Det löste sig med RG-Racing och det är tur att man har vänner i England ibland.

Har bytt bakänden på hojen idag och det blev verkligen skitsnyggt. Även om fästet verkligen var enkelt så är det värt vad det kostade eftersom det blir extra snyggt och ser nästan ut att vara en orginaldel. Ska bara fixa till lite med skydd för elkablarna så är det helt klart.

Ni som bytt bakänden har ni fixat nån ny skyltbelysning eller har ni bara skippat den helt?

Även sätt på skydd för båda hjulaxlarna som ser helt okej ut.

Da Fris

Segla gör dom som ej har råd med bensin
Gick med
21 Nov 2004
Hoj
Ducati 1098S, TM 450 MX Fi
Kommer troligtvis köpa två LED-lampor från Bikeshop för 145:- för att fixa skyltbelysningen.....

Hur löste du puckarna från RG????? Är intresserad själv, funderar på att köpa tillsammans med hugger från Jack Lilley bland annat....

Vilken bakända köpte du till slut? Min ser hyfsad ut men har tankar på att köpa "en riktig"....

Många frågor blir det ....... :rolleyes:

tober

Internet.
Gick med
29 Jan 2006
Hoj
Triumph S3
Får kolla på det där med skyltbelysningen sen då. Hade tänkt mig nåt minimalt som kan passa in så man slipper störande böte bara eller så testar man och ser om nån bryr sig överhuvudtaget.

Puckar till framhjulet blev överförvänta då jasg trodde att dom skulle se ännu större ut men blev helt okej. Även bobbins/skydd till bakhjulet och deras skydd till styrändarna också.

Skylthållaren var riktigt bra och passade precis. Den är lackad i svart och alla fästen passar perfekt etc så väl värt det tycker jag.

Att det blev mer saker var bara för att jag tänkte "kan likväl köpa den också" etc och slutade med lite mer saker. Rätt bra terapi också att få pilla lite med hojen nu när man ändå inte kan köra.

Om jag ska fixa till kablaget imorgon så kan jag försöka ta några kort samtidigt så får du se hur det ser ut.

Jag har vänner i England så dom kan köpa och skicka vidare eller så ska det gå att beställa från www.mitonga.se i sverige som säljer deras produkter.

Da Fris

Gick med
21 Nov 2004
Hoj
Du köpte rubb och stubb från RG eller..... :confused:

Bra prylar misstänker jag men jag funderar på om det är värt priset.......

*JIMPA*

Legitimerad spökjägare
Gick med
25 Aug 2004
Hoj
tomt i grottan
Halloj!!

Har inte mitonga någon hemsida man kan beställa ifrån??
eller måste man besöka lomma?

Jag har fått tag i kraschpuckar på sidorna från RG de funkar skitbra!! fast de ser lite suspekta ut när de sticker ut som två pinnar men de funkar väldigt bra! :tummenupp köpte de ifrån triumph i linköping.

tober

Internet.
Gick med
29 Jan 2006
Hoj
Triumph S3
Da Fris skrev:
Du köpte rubb och stubb från RG eller..... :confused:

Bra prylar misstänker jag men jag funderar på om det är värt priset.......

Jag köpte allt från RG. Jag gav kanske runt 1900:- för skyltfästet, skyddför fram och bakaxeln och styrändsskydd. Tycker det är helt ok pris men går säkert att hitta billigare nånstans.

tober

Internet.
Gick med
29 Jan 2006
Hoj
Triumph S3
Tänkte jag skulle ta några kort idag men blev inget vidare. Insåg i garaget att batteriet va nästan hel slut så skyndade på att ta några och blev då lite suddiga. Men man ser lite av hur det ser ut nu iaf. Ska snygga till kablage under lite och sen åker skylten på igen och förhoppningsvis är det då vår och borstat på gatorna.

Bifogat

• 1.jpg
    1.jpg
    37.4 KB · Visningar: 202
  • 2.jpg
    2.jpg
    41.9 KB · Visningar: 135
  • 3.jpg
    3.jpg
    44.5 KB · Visningar: 209

tober

Internet.
Gick med
29 Jan 2006
Hoj
Triumph S3
Orkade inte skruva på regplåten idag när jag hämtade den på verkstan och det var lite pölar jag åkte igenom på vägen hem. Eftersom jag har nu en prickig jacka och jävligt skitig sadel så hoppas jag att regplåten funkar lite mer som skärm sen :rolleyes:

Da Fris

Gick med
21 Nov 2004
Hoj
Det kommer fortfarande att skvätta upp på sadeln, men inte lika mycket tror jag. På min skvätter det så att det precis slutar bakom mig när jag är ute och kör......

Har beställt en kolfiberhugger från Tyskland, ska se om det hjälper.....

Bifogat

• 1159_0.jpg
    1159_0.jpg
    108.4 KB · Visningar: 107

tober

Internet.
Gick med
29 Jan 2006
Hoj
Triumph S3
Ser trevlig ut. Vad kostar en sån? Nån länk till där du köpt den?

bo$ken

HarleyF0rum.se
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
H-D, Choppa
Da Fris skrev:
2066411 Det kommer fortfarande att skvätta upp på sadeln, men inte lika mycket tror jag. På min skvätter det så att det precis slutar bakom mig när jag är ute och kör......

Har beställt en kolfiberhugger från Tyskland, ska se om det hjälper.....

Kommer inte att hjälpa kan jag meddela, eftersom hjulet snurrar mot skärmen (huggern), den skyddar mest fjädern och dämparen...

tober

Internet.
Gick med
29 Jan 2006
Hoj
Triumph S3
bo$ken skrev:
2066502 Kommer inte att hjälpa kan jag meddela, eftersom hjulet snurrar mot skärmen (huggern), den skyddar mest fjädern och dämparen...

Jo ska den hjälpa så måste den väl gå längre ut än bakdelen iaf. Tänkte mest på som du säger mot fjäder / dämpare etc.

Da Fris

Gick med
21 Nov 2004
Hoj
Det är lite av poängen att det ska skydda dämparen, att det kommer skvätta mot mig har jag inget emot, där sitter bara :tuttar och skyddar.......

Jag beställde från http://www.aaa-triple-a.de/index.php?cPath=18_47

En annan sak tober, jag har kört 100 mil med min hoj och har således haft den innne på första service. Har de senaste 10 milen fått för mig att det "kvittrar" om motorn på låga varv (2000 - 4000), är det något du har hört på din.... :confused:
Hör bara detta ljudet när jag kör, inte när jag står stilla och gasar lite försiktigt.

czech_racing

Reset
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
2019 Z900RS Cafe
Da Fris skrev:
2066830
Har de senaste 10 milen fått för mig att det "kvittrar" om motorn på låga varv (2000 - 4000), är det något du har hört på din.... :confused:
Hör bara detta ljudet när jag kör, inte när jag står stilla och gasar lite försiktigt.

Det låter som "chip chip chip" i snabb följd?
Det är inget att oroa sig för. Vet fler som har haft det och det har slutat efter första servicen, tydligen så är det avgassystemet som läcker lite vid motorn. Detta drar dom åt vid servicen. Men påpeka det så dom kollar efter det. Hörde detta hos FreeWheel förra säsongen.

Mvh
P.T

tober

Internet.
Gick med
29 Jan 2006
Hoj
Triumph S3
Inget jag har hört eller tänkt på iaf. Servade min hos MC-Experten här i Stockholm precis innan vinterförvaringen.

Nu väntar jag bara på lite väder så man kan ut och rasta hojjen.

czech_racing

Reset
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
2019 Z900RS Cafe
Da Fris skrev:
2066830
En annan sak tober, jag har kört 100 mil med min hoj och har således haft den innne på första service. Har de senaste 10 milen fått för mig att det "kvittrar" om motorn på låga varv (2000 - 4000), är det något du har hört på din.... :confused:

ok. Såg att du har haft den inne redan. Se om du kan dra åt själv. Om det är nu detta som är problemet. När jag testade en hoj som hade det så tror jag ljudet började vid 2500 varv upp till något och sedan försvinner ljudet igen.

Mvh
P.T

Da Fris

Gick med
21 Nov 2004
Hoj
Får väl dra ner till garaget när damen kommer hem, ta med mig ett gäng öl för att fördriva tiden. Sitter grenrören med insex eller.....

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin