Hur fort går era 125:or?

Madrock

Road slickers
Gick med
18 Jul 2006
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha MT-09 2016
Madrock skrev:
2314706 Min gör ca 0:D den går inte ens:p ett projekt som skall vara klart i vinter:D men iaf Den gör 0:p Kanske 20 om man springer allt man pallar.




Jag gjorde 60 med den på plan mark idag:D
 

Madrock

Road slickers
Gick med
18 Jul 2006
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha MT-09 2016
Neee nu skojar du va? Inte snabbare med en Dt125:S min polares gör 140 otrimmat....:S Va det för kort sträcka?
 

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
Madrock skrev:
2316148 Neee nu skojar du va? Inte snabbare med en Dt125:S min polares gör 140 otrimmat....:S Va det för kort sträcka?
vad är det för någon? om det är en dt så finns det ingen chans i helvetet
 

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många
-Rosen- skrev:
2316192 vad är det för någon? om det är en dt så finns det ingen chans i helvetet


Men han är kanske uppe i himmlen och svävar :rolleyes:



Eller så menar han avstrypt men inte trimmad?
 

Madrock

Road slickers
Gick med
18 Jul 2006
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha MT-09 2016
Loy skrev:
2316271 Men han är kanske uppe i himmlen och svävar :rolleyes:



Eller så menar han avstrypt men inte trimmad?


Den är strypt och otrimmad:S v ettefan han lär väl faft flyt eller nått då:p
 

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många
Madrock skrev:
2316397 Den är strypt och otrimmad:S v ettefan han lär väl faft flyt eller nått då:p



Ahaha, it smells mytomania eller en jävligt kass hastighetsmätare!
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Loy skrev:
2316420 Ahaha, it smells mytomania eller en jävligt kass hastighetsmätare!
japp... Körskolans dt toktoppa 120 (utan att man låg överstyret)med mig på. Sen är jag typ som en vägg på den..
 

paerre

Ny medlem
Gick med
11 May 2005
Ort
stockholm
Hoj
dt 125r
prulle skrev:
2044523 27 häst, 147 kmh enligt mätarn så 140 skulle jag tipa. Ska se till att den toppar mätarn (160)

Satt å räkna på högsta möjliga topfart på den med 27 häst. måste gjort något fel när jag beräkna luft motstånd för jag fick det till 173 kmh.. Tvivlar starkt på att de e möjligt med 173 äkta på den conteinern med 27(Förhoppningsvis) häst när rosens med mindre motstånd å 35-40 häst gör 169. :banana


lycka till med å räkna ut d dära.. d e fan tusenmiljoner faktorer som spelar in... :arsele
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
paerre skrev:
2316594 lycka till med å räkna ut d dära.. d e fan tusenmiljoner faktorer som spelar in... :arsele
Som sagt Groteskt förenklat. Bara luft motståndet va 2D beräkning så saker som att framskärmen funkar som en broms va inte med..
Sen va det igentligen vid vilken fart som luftmotståndet va högre än kraften.
Sen fans det ingen förlust nånstans och jag fattar inte ett dug av vafan min lärare snaka omSen va det fel på mätaren trök ihop den sen och då visa den 120. Den maxade 135 när den va jagad av vargar...

:)
 

Jax

O-('-'Q)
Gick med
9 Jan 2004
Ort
Växjö
Hoj
Student?
Min har varit uppe 165 km/h på mätaren.. Och verklig fart kanske är max 140km/h, eller kanske ännu mindre verklig fart.. Hur som helst så har jag fått upp den till varvstoppet på 6:an, vilket inte är så dåligt för en 86:a skulle jag tippa på. :)

//Jax
 

flexbert

Medlem
Gick med
24 Apr 2005
Ort
Orsa
Hoj
Aprilia Tuono -07
Jax skrev:
2317606 Min har varit uppe 165 km/h på mätaren.. Och verklig fart kanske är max 140km/h, eller kanske ännu mindre verklig fart.. Hur som helst så har jag fått upp den till varvstoppet på 6:an, vilket inte är så dåligt för en 86:a skulle jag tippa på. :)

//Jax


180cc?

Det finns väl inget varvstopp på ns? inte vad jag har märkt iallafall :hihi
 

Jax

O-('-'Q)
Gick med
9 Jan 2004
Ort
Växjö
Hoj
Student?
flexbert skrev:
2318328 180cc?

Det finns väl inget varvstopp på ns? inte vad jag har märkt iallafall :hihi

Nepp min är helt original.. Det enda som har kommit till på den sen jag köpte den är ett ATAC-system.. Vad jag vet så är det också original på vissa modeller ( :confused: )
Hur som helst går den som ett skollat troll och det ska man väl inte lipa för?

//Jax
 

_Nille_

Eh? :F
Gick med
16 Mar 2006
Ort
Nora
Hoj
KTM Duke II
Mätarn visa 140-150 på 5:ans växel.. men den ska vara strypt till 15 hk :S
Fast jag hitta ingen insugsplugg, avgasröret vet jag inte.. Men d satt ingenting i början av kröken iaf.. Kanske sitter längre in vem vet.. ;P
 

!ante

Ny medlem
Gick med
23 May 2005
Ort
Vingåker
Hoj
Honda Nsr -98
_Nille_ skrev:
2318736 Mätarn visa 140-150 på 5:ans växel.. men den ska vara strypt till 15 hk :S
Fast jag hitta ingen insugsplugg, avgasröret vet jag inte.. Men d satt ingenting i början av kröken iaf.. Kanske sitter längre in vem vet.. ;P
140-150 jefflar, min som e ostrypt toppar bara 140!
 

flexbert

Medlem
Gick med
24 Apr 2005
Ort
Orsa
Hoj
Aprilia Tuono -07
Jax skrev:
2318565 Nepp min är helt original.. Det enda som har kommit till på den sen jag köpte den är ett ATAC-system.. Vad jag vet så är det också original på vissa modeller ( :confused: )
Hur som helst går den som ett skollat troll och det ska man väl inte lipa för?

//Jax

Det är atac orginal. Säkert på att det inte är 160cc? min har effekrör, öppet filter och orginaldrevning och den varvar ur vid 145. Och det tar ett tag att komma dit..
 

Jax

O-('-'Q)
Gick med
9 Jan 2004
Ort
Växjö
Hoj
Student?
flexbert skrev:
2319008 Det är atac orginal. Säkert på att det inte är 160cc? min har effekrör, öppet filter och orginaldrevning och den varvar ur vid 145. Och det tar ett tag att komma dit..

Helt säker på att det är 125cc.. Ny cylinder och kolv sitter på.
Men alltså min toppar säkert inte över 145km/h min mätare som är riktigt värdelös.. Men den har inga problem att komma upp över 9000rpm på 6:an och med lite nedförsbacke så varvar den ur på 6:an faktiskt..

//Jax
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top