Hur fort går era motarder?

FreddaGädda

Guest
Hur fort går Supermotarder egentligen undrar jag.
Hur fort går din och hur många hästar springer i burken?
:confused:

ingen överdrift tack :whip

FreddaGädda

Guest
höhö jo tack jag hade en kdx 125 och det var olidligt över 90

Blue

Irriterande...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Syrrans 883 och en Nikon Deetree.
Runt 170 sen fegar jag ur :p

Hästar harj ag väl en flock som alla andra ungefär...
Helt okvalificerad gissning landar på 45 eller nått, där brukar ju Öppnade XR650 ligga...

Last edited:

FreddaGädda

Guest
jaså är det fegstilen som gäller? :D
glöm inte hästantal

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
625:an gjorde 179 på Gelleråsen.Man kalibrerar ju mätaren efter däckomkretsen så det borde väl stämma hyfsat tycker jag :confused:

NoicE

.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hornet
Fan va folk klagar över att det blåser, har aldrig tyckt det varit jobbigt :hej

Men dom som jag känner som har husaberg -03 har väll gjort ca 200blås om jag minns rätt =)

Fixx

Hundförare
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
hoj?
min gjorde 190 innan kolv och förgasare bytades.
Uppmätt med en gsx-r750 -00

Ej bänkad men hoppas på 50-55hk

DwD

Med lem
Gick med
13 Mar 2003
Hoj
KTM 990 SMR 2010,XR400R-2004
Tjena vilka drömhastigheter.. :D
tror inte min gör mer än 150 med orginal drevningen(å då varvar juh den ut så klart) och jag har standard hastighets mätaren med avläsare för 17" hjul. hur har ni drevar era igentligen :crash

när jag står upp med hundhuvvet i 140km/h så är det rätt kraftigt luftmotstånd. men det går ganska bra ändå :öl

det är ju nästan alltid drevningen på motardhojjarna som bestämmer max hastigheten(jaja dom lär väl inte göra 250), jag tänker dreva ner min igen för det är mycker roligare att bus köra då. :whip

fattar inte varför tillverkarna inte gör en över växel som man kan använda när man skall köra motorväg etc så man kan ligga å köra runt 160-170 utan att man får varva som en tok.

tror det är runt 50-55 hk,

Mr J

:-)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX1000R 07
jag har pressat upp min duke i 185 mätarfart... kan väl tippa på att verklig hastighet ligger runt 165... Orginal. Väldigt trevlig fart att ligga och nöta i :rolleyes:

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Mr J skrev:
jag har pressat upp min duke i 185 mätarfart... kan väl tippa på att verklig hastighet ligger runt 165... Orginal. Väldigt trevlig fart att ligga och nöta i :rolleyes:

Min mätare var kalibrerad mot GPS och Duken gjorde en bit över 160 med 53 hk på slangen (ordentligt avstrypt och bänkad). Hade jag haft bara skinnstället och inte överdragsjacka och det inte blåste så mycket, kanske den skulle ha orkat upp till 170. Det var enda gången jag faktiskt satt och stirrade på hastighetsmätaren och försökte toppa hojen. Annars gick det ganska ofta mellan 140-160 på mina åkturer, men just över 160 tog orken slut. Nu pratar vi exakta värden och inte fantasi-siffror från skumma mätare.

Luftmotståndet är den stora boven. Jag hade en landsvägsmaskin med bara 50hk och den gjorde runt 180 innan den började hosta och harkla sig (flytande ventiler gissar jag på :) ). GP-125: orna har upp mot 50 hästar de med och går ju tämligen fort om man så säger...

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
200 toppfart lär inte var så bra utväxling på en motard?
Eller är det på stora banor det är tänkt för.
Jag har själv haft en 2t 500 drevad för is (gck kanske 170) och den var hopplös att köra med och leka (iofs 5växl).

Last edited:

Kung Hallibabb

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2003
Hoj
R1-03, RF900R
Min YZ450 gjorde 180 med 15/41 drevning.
lite över 60 hästar i motorn= orginal.

Silwer skrev:
200 toppfart lär inte var så bra utväxling på en motard?
Eller är det på stora banor det är tänkt för.
Jag har själv haft en 2t 50 drevad för is (gck kanske 170) och den var hopplös att köra med och leka (iofs 5växl).

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös
Husan gjorde ca 190 på rakan på Gelleråsen (Ebbes mätare är kollad mot GPS och stämmer tydligen rätt bra) och hade nog lite kvar att ge. Då är motorn helt orginal, med FP-system, drevad 16/42 och drygt 61 hästar på bakhjulet.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln