Hur fort har du kört?

Hur fort har du kört?

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

Gearbox

Träffar apex med slumpmässig precision
Gick med
24 Feb 2010
Hoj
ZX10R
Glad påsk på er alla forumbröder!

och systrar, ni är fortfarande försvinnade få men vi värnar om er:tuttar

Jag har ju hakat upp mig på det här med hastighet, själv jagar jag ju den magiska gränsen 300 km/h. Hur fort har du kört på 2 hjul? Mätarhastighet duger fint. Själv ligger jag på blygsamma 256 km/h/Anderstorp 2011. Jag blir skraj när det går fort men ändå känns det tryggare på en hoj än bil och det är mina herrar, är väldigt svårt att förklara för mina sportvagnsvänner.

Skall försöka bygga en poll

nokte

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2011
Hoj
Suzuki Intruder 600 -96
Ligger väl på ca 180 km/h med en Honda firestorm 1000 :)

Jazen

med licens to kill
Gick med
8 Aug 2009
Hoj
CBR 1000 - 08
en mätare på standard hoj gör ju inte mer än 299Km/h ? antar att dom flesta ligger typ där

Smagatusk

Guest
Anderstorp 2011 gjorde jag mätaren fullt ut, och efter det ökade varvtalet ganska mycket mer. Dock svarade jag 290 för det är jag åtminstonde hyfsat säker på att jag var över reellt sett.

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
230-nånting på gammelhärken och lite drygt det på en Suzuki B-King.

Gearbox

Gick med
24 Feb 2010
Hoj
ZX10R
Jag ber om ursäkt, min sambo, som är byråkrat (alltså, på riktigt, Tullverket:dummer) påpekade att om man kört i en viss hastighet som inte överensstämmer med tabell så kan man höja sitt eget värde till nästliggande parameter!
De e la för fan kristallklart för alla här:confused:

Gearbox

Gick med
24 Feb 2010
Hoj
ZX10R
Anderstorp 2011 gjorde jag mätaren fullt ut, och efter det ökade varvtalet ganska mycket mer. Dock svarade jag 290 för det är jag åtminstonde hyfsat säker på att jag var över reellt sett.

290 knyck på Anderstorp? Det är ju helt jävla sjukt, nästa gång du är där, får jag hänga på?

crazy skåning

SBK #46
Gick med
23 Aug 2008
Hoj
vtr sp1 (såld) och en husa busa 650 (såld) ktm 660 smc (såld) yamaha yzf r1 turbo (såld) hayabusa turbo ala mums mums (Såld) Suzuki Gsxr 1000 k9 banhoj och en Suzuki Rmz 450
350,5 kmh på björkvik flygfält mätt med v box:yoparty:yoparty:yoparty
268kmh på is i orsa:yoparty:yoparty:yoparty

Last edited:

Richo

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
GSX-750R 96 RIP, 2004, 2005. Fz750 1988 RIP. Cbr600 1989. Aprilia 1L 99/06

Testat med gps? originaldrevning? antar att den mäter på framdrevet eller i lådan på bågen.
Du kommer bli sjukt besviken antagligen. 272 på Anderstorp gps fart på surgixxern.
DÅ står den på 299 ett litet tag.

Gearbox

Gick med
24 Feb 2010
Hoj
ZX10R
Kör bara på Gotland i år men allvarligt talat, 290 knyck på Anderstorp, va i helvete kör du för maskin?

Smagatusk

Guest
Testat med gps? originaldrevning? antar att den mäter på framdrevet eller i lådan på bågen.
Du kommer bli sjukt besviken antagligen. 272 på Anderstorp gps fart på surgixxern.
DÅ står den på 299 ett litet tag.

Inte testat med gps, drevat upp den ett kugg fram. Om det är en sån felvisning BLIR jag besviken, inget snack om det. Men den stod på 299 tillräckligt länge för att jag skulle hinna se det några gånger.

IvanDrago

Bulten Master
Gick med
17 Jun 2011
Hoj
Aprilia
Drago shad to calculatez ze speed with Soviet Russia math, since he travels at ze speed of light in air:
2.99 x 10^8 / 1.003 = 828 x 10^5 km/h

drago.jpg

bmwrobban

framhjulsdrivet är oönskat
Gick med
12 Nov 2010
Hoj
-94 Gsxr 750(såld), Gsxr 1000 K5 snabb banhoj (såld), -06 zx10, GsxR 1100 1987
290 på 5'ans växel Anderstorp 2011, sen fick jag i 6'an :tummenupp

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Alternativen kunde ha gått lite högre tycker jag, typ 320-330 iaf. Känns fel att behöva klicka 'Du vill inte veta' sen skriva här :3freak

En bit över 300 har jag sett i mätarfart bakom styret på en Andersson turbo Hayabusa (med skjuts) och det fanns en del kvar att ge. Sjukt! Allt - ALLT - annat är slött när man testat turbohoj. Habegäret finns kvar fortfarande och detta var snart tio år sen. Detta trots att K5'an utan vidare gör 270 ärliga (gps) och 290+ med lite tålamod. Det är nåt speciellt med powerwheelies i 200+ :D

Dags att lämna in en Lotto-kupong igen tror jag :)

K5'an är spärrad till 295 ärliga och varvstoppet på 6'an är inte så svårt att nå, framförallt inte nu när den har en kugg mindre fram. 299 mätarfart visas redan på femman original men den drar friskt även på sexan.
290+ på Anderstorps raka är inte så märkvärdigt. Det når man ju efter 2/3 av rakan :)

Last edited:

bodhisattva

Liten, ensam och rädd.
Gick med
11 Sep 2008
Hoj
Italienskt
Glad påsk på er alla forumbröder!

och systrar, ni är fortfarande försvinnade få men vi värnar om er:tuttar

Jag har ju hakat upp mig på det här med hastighet, själv jagar jag ju den magiska gränsen 300 km/h. Hur fort har du kört på 2 hjul? Mätarhastighet duger fint. Själv ligger jag på blygsamma 256 km/h/Anderstorp 2011. Jag blir skraj när det går fort men ändå känns det tryggare på en hoj än bil och det är mina herrar, är väldigt svårt att förklara för mina sportvagnsvänner.

Skall försöka bygga en poll

Haha, det är inte köra fort som är läskigt, det är inbromsningen som ska ske på 100-200 meter efteråt, för att det svänger 270 grader. Det kan få vem som helst att lägga lite spår i kalsongerna. :yoparty

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024