Hur fort har du kört?

Hur fort har du kört?

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Hoj
Street Triple 765 Moto2, K1200S
så fort att man måste spika fast färgen ! :tummenupp

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Haha, det är inte köra fort som är läskigt, det är inbromsningen som ska ske på 100-200 meter efteråt, för att det svänger 270 grader. Det kan få vem som helst att lägga lite spår i kalsongerna. :yoparty
Menar du kurvan i slutet på långrakan på Anderstorp? Isf borde du plugga på din geometri lite, den kurvan är på sin höjd 85 grader :va Om du inte menar karusellen, men håller du 270 in i den så blir jag klart impad ;)

bossbaver

..:.:..
Gick med
3 Sep 2008
Hoj
Yamaha R6, 2006
Bara jag som tycker se blir jäkligt turbulent över 220? Har varit uppe i 270 som mest, men då är det i princip bara läskigt. För JÄÄÄÄVLARRRR i havet va snabbt det går :) ... Tycker JAG.

Up till 220 är det nice men över det är det stor skillnad. Iaf för mig. Kanske mest sitter i huvet dock.

bodhisattva

Liten, ensam och rädd.
Gick med
11 Sep 2008
Hoj
Italienskt
Menar du kurvan i slutet på långrakan på Anderstorp? Isf borde du plugga på din geometri lite, den kurvan är på sin höjd 85 grader :va Om du inte menar karusellen, men håller du 270 in i den så blir jag klart impad ;)

Nä, jag tänkte inte på Anderstorp. Aldrig kört där så jag har ingen aning hur det ser ut.
Menade rent generellt att tvära inbromsningar från höga farter brukar vara det som utlöser mest ringmuskelreflexer.

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Tror de flesta skulle bli besvikna hur sakta det har gått om de jämför mätarfart med verklig fart...själv straxt under 270 mätarfart, jag vill vara naiv och tro att det gick så fort(fast jag vet det gick saktare) Jaga 300 km? Hur skall du någonsin veta? Inte tillförlitligt med mätare iaf.

Pledians

Älgklyvaren!
Gick med
9 Oct 2009
Hoj
YBR125
155km/h (mätarfart) har jag varit uppe i ett fåtal ggr med min plastgis. Eventuellt snuddat på 160, men det är inte lätt att bevaka mätaren i dessa hastigheter, speciellt inte en fladdrig nål. :) Fyfan va det blåser och går undan! Jag får hålla i styret för glatta livet och det känns som att huvudet håller på slitas av! Jag har dock inget vundskydd öht, så det är bara obehagligt att köra fortare än 130. Dessutom håller hela hojen på att vibrera och åla sig...

Jag behöver inte åka fort för att känna en redig fartkänsla! :)

Med bil känns det det fullständigt odramatiskt att köra fort. Och då snackar jag om helt vanliga standardbilar...

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Med bil känns det det fullständigt odramatiskt att köra fort. Och då snackar jag om helt vanliga standardbilar...
Du har aldrig toppat en Ford Fiesta 1.4, det hör ju jag det! Då snackar vi dödsångest :näsblod Att se hastighetsmätaren var inte största problemet, att hitta vindrutan i allt skakande var desto svårare :gnissla

Jag tycker det känns betydligt mycket mer odramatiskt att köra fort med hoj än bil, färre punkter i backen som gör att man studsar runt pga ojämn asfalt tex.

Pledians

Älgklyvaren!
Gick med
9 Oct 2009
Hoj
YBR125
350,5 kmh på björkvik flygfält mätt med v box
Hur fort kändes det att det gick? :)

Du har aldrig toppat en Ford Fiesta 1.4, det hör ju jag det!
Har ingen aning vad det satt för motor i den fiestan jag hyrde, men 180 i mätarfart lyckades jag komma upp i, i en lång nedförsbacke. Visst märktes det att det gick lite fortare än vad bilen är konstruerad för, men dödsångest är lite å ta i. :)

Last edited:

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
blygsamma 260km/h (ca) på anderstorp med min gamla R1:a från -00:rodnar, maxade även min gamla triumph t595 på a-torp, var uppe å nosade på 250-markeringen vilket i princip är vad 595:an mäktar med!

Nibla

Buse
Gick med
24 Mar 2011
Hoj
GSXR 750 k7
Min glädjemätare har visat 299 några gånger. Hojen är omdrevad så det stämmer nog inte alls :brinnerup. Jag instämmer däremot med tidigare inlägg att det känns stabilare i högre farter på hoj än med bil.

Glad påsk!

//MVH

Rockmorsan

Långsamtgående fordon
Gick med
28 Aug 2011
Hoj
Suzuki gsx-s1000fz
223... älskar att ha digital o inte pinne :D
Lär bli fortare i år dock, jag har ju inte kört ett år än ... men kommer definitivt ligga högre än 223 på autobahn i sommar :D

Tommy.exe

Guest
Mätarn ut och en del till på min första GSXR-1000. Antar att det blir runt 270 ärliga km/h.

Frågan är vad man ska svara i pollen?

racinghoj

Yamaha yzf 600R thundercat <3
Gick med
21 Jul 2011
Hoj
yamaha yzf 600R thundercat -96, Honda cr 125 -99
på min lite trimmade Thundercat har jag varit uppe i 278-279 km/t på mätaren som är kollad mot andra fordon och då slog det bara 2-3 km/t. Detta var på allmän väg som har varit en gammal E4a, men där är bara 70 :hihi

Risbrännaren

Ny medlem
Gick med
27 Oct 2011
Hoj
1987 Honda CBR1000F, Husaberg 501FE.
Har maxat mätaren på min cbr 1000f. Verklig fart på 300 visade blir 257 km/h .Men den behagligaste hastigheten på hojen ligger mellan 220 - 240. :banana

Last edited:

max350

Yamaha RD-2Takt
Gick med
23 Jan 2006
Hoj
83 Yamaha RD350 MT Racing 60c, Strömsholm 4800 B&R Cyclepro 50cc Race Bullit 50cc Sundeam Speedmaster 60cc

Julleruff

EX-Racingwannabe!!
Gick med
1 Aug 2007
Hoj
ECX125
OJ!! Jag trodde det var allmänt känt att fordon har glädje-marginal. Uppe runt toppfart visar ju en hastighetsmätare oftast 20-40 km/h fel. Har man sen drevat också så slår det ytterligare fel. Som någon skrev så är det många som skulle bli besvikna om de mätte med gps. folk nämner ju siffror som är högre än vad hojjar gör. En literklubba gör endast uppgiven toppfart under extremt gynsamma förhållanden. Inte på Anderstorpsrakan.

Last edited:

TooL

Nu med RR-Licens :D
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono 1000R, WR 450F
PÅ Mätaren, 320 någonting den gick i botten glädjemätaren på förra hojen.
Klockad med samma hoj vid samma tillfälle för 289 km/h verklig fart .....

Med nuvarande hoj går det inte så hiskligt fort bara provat upp till 240 det blåser så jävligt när man kör naket :)

Last edited:
Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...