Hur fort kör ni??

hur mycket för fort

• Antal röstningar
    0

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Yamaha yzf450 -09
det är ingen här som är sugen på att bjuda mig på en feeeeeeeeeeeeeeeeeeeeet flyby när jag sitter i min bil?
jag skulle kunna puttra fram i 100 på e20 och så kommer någon i 270+ blås och löööööööder förbi.
då skulle jag bli överlycklig i minst ett halvår frammåt :D

bmwjohan

Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Yamaha yzf450 -09
det tänker jag på hela tiden, annars skulle man nog inte leva länge.

just nu är det i alla fall 25 stycken som gasar lika mycket som jag gör. känns bra :squid

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
Diversion skrev:
Vad jag förstår så får man plussa på ca 10 knyck då hastighetsmätarna på mc lär visa fel.

Den mätaren finns inte som alltid visar just 10km/h fel. Däremot kan du räkna med att flertalet bil- och mc-mätare visar ca 4-8% för mycket relativt den faktiska hastigheten.

Hightuned

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Hoj
Blandat japansk skrot
Det är väl klart att folk kör för fort, vem är annars så dum att den betalat en förmögenhet i försäkring för effekt som den inte använder?. Ska man köra något så när lagligt så köper man ju en 600 monster eller en supermotard och inte en gsxr1000!. :confused:

bmwjohan

Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Yamaha yzf450 -09
Hightuned skrev:
Det är väl klart att folk kör för fort, vem är annars så dum att den betalat en förmögenhet i försäkring för effekt som den inte använder?. Ska man köra något så när lagligt så köper man ju en 600 monster eller en supermotard och inte en gsxr1000!. :confused:

jo jag tycker också att man är helt blåst ifall man köper en r1 och inte gasar hårt med den, men jag tror att det finns väldigt många posers som inte gör det.

vill få lite siffror på hur många och för det syftet funkar en poll alldeles utmärkt

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Jag kör lagom. Håller alltid 30, oftast 50...
Inne i stan kör jag lugnt, ser ingen anledning till att riskera mitt och folks liv i onödan. På motorvägen kan man väl lätt dra på i över 200, för att det är så jävla tråkigt att köra motorväg. Oftast håller jag inte mer än 30 över (körkortsgränsen) om det kan finnas poliser på vägen, men på små kurviga vägar finns det inga hastighetsbegränsningar.

bmwjohan

Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Yamaha yzf450 -09
Emmi skrev:
På motorvägen kan man väl lätt dra på i över 200, för att det är så jävla tråkigt att köra motorväg.

jag tycker att det är fruktansvärt kul att köra motorväg. där kan man verkligen få upp farten.
jag har fått uppfattningen att dom flesta hojåkare tycker att motorväg är tråkigt.

Jonne_boy

Äntligen tillbaka
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ZXR 400 -92
på motorväg och 90 väg kör man max 30 över..
varför förlora kortet på en väg som ändå inte e kul att åka på..

70 vägar har ingen begränsning

Lemon

,,,,,,
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 750 -08
bmwjohan skrev:
vad kryssade du i?

jag hade alltså tänk som så att man kryssar i det man kör i mest.

alltså ifall man kör lagligt för det mesta men öser på ibland så ska man klicka för lagligt.

än så länge ser det bra ut. 63% på den snabbaste alternativet :tummenupp

jag kryssade lagligt!

har inte råd med böter... :)

Lemon

,,,,,,
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 750 -08
TomK skrev:
Hmm, en nära bekant till mig (själv kör jag alltid lagligt) skulle nog kryssa i samtliga alternativ. Ibland går det faktiskt lagligt, men sedan kan det gå hur fort som helst (vad hojen klarar). Allt hänger på hur vägen ser ut, annan trafik, tid på dygnet och hur goda säkerhetsmarginaler som finns - eller som man i alla fall upplever att det finns.

Nu vet jag ju inte vad för väg du blev ifrånåkt på, men det är ju så att en bil har bättre fäste och med rätt fjädring, så kan man köra riktigt fort på ställen där man med hoj bör ta det försiktigt för att inte riskera en avåkning. Hojen är trots allt känsligare för grus och kottar i en kurva. Bekantingen har haft häng av en bil bakom på en liten slingrig väg, där han körde så snabbt som han vågade med tanke på att han vill överleva också - bilen låg kvar där 50-100m bakom. På mer kuperade småvägar kan det dock vara en fördel att t.ex. köra motard - man sitter högt upp och ser hur kurvorna ser ut bakom krönen och kan därmed med god säkerhet ladda på bra mycket mer än vad en bil kan (läs: bör) göra. Genom att skära kurvorna går det också att öka farten ytterligare, på ett sätt som den bredare bilen inte kan.

Om du menar mej, så har jag aldrig kört ifrån någon hoj, varken på kurvig eller plan raktafram väg...
jag gillar bara att rejsa med dom... :squid

toca1

NinjaClubSweden
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX-12R SÅLD
Alltid för fort, hur mycket vet jag inte men så fort det går. Först fram vinner :fakta :D

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Gsx-R600
Lucky Luke skrev:
Sällan över 30km för fort och vid 30-vägar kör jag 30.
Jag vill behålla körkortet, men det är klart, på 70-vägar på landet så kollar man ju in nästa kurva och inte så mycket på hastighetsmätaren :rolleyes:
Varför ha en hoj som bara är gjord för ett syfte, att nå över 300km/h och sen ligga o fisa i 100 :p

Macho Woman

Äppelkäck
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Förvuxen 80-talsmoped
Jag sitter och somnar på hojen om jag inte kör för fort. Håller nästan aldrig 30 eller 50, kör snarare 110 i samhällen, kör om hela tiden, även på heldraget och gör en del spännande omkörningar. Tyvärr går inte min hoj fortare än 180, men gjorde den det skulle jag definitivt köra snabbare på motorväg. Jag var nog inte tillräckligt rebellisk under tonåren. Tar ut det nu. Egentligen vet jag att det är ett våldsamt egoistiskt beteende, men tyvärr är det delvis riskerna som gör att jag tycker att det är kul att köra.

Last edited:

Micke Das

Rödljuskung i lågskor
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Tidigare: Yamaha YZF 600 R Thundercat. Nu: Baby Trold, Trille Noa -06.
:rock

Bifogat

• 300.jpg
    300.jpg
    36.4 KB · Visningar: 107

BlackArmy

Member
Gick med
13 Jun 2003
Hoj
Suka gsx750f...numera repig vänstersida...
Håller mig till max +30 men det är ju klart att något hjärnsläpp har man ju fått och killat iväg mot maxhastighet i några sek...... :rolleyes:

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0