hur fort moppefucko?!

låDan

nybörjare
Gick med
20 Mar 2004
Hoj
1100rw-93 "kamphoj"-inlöst Husa FS650-såld :(
ja fan det va tider det :tummenupp
Då man va 13 o smörjde in bromsbackarna bak o trodde att olja hjälpte för allt :kocko
eller när man hade hört att om man slipa ned toppen så fick skulle det gå bättre,man det blev inte så jävla bra med fil,pös komp åt alla håll :död
O om man skutsa nån brud så bromsade man gärna lite extra för o känna tuttarna :tuttar ahahahah men nu e det bara tuffa tider :3freak

Cleanstream

Living on a razorblade
Gick med
20 Oct 2003
Hoj
2x gixxer turbo
Det var väll inte så längesen för mig men men....Yamaha dt50mx som gick 105km/h som mest,mätaren var kollad med bil att den visade 5km/h för mycket i alla farter men bilmätaren berhöver inte stämma....Körde med 70cc,20mm gasare,trimavgassystem,högkomptopp osv osv....
Honda mt5....65cc eurocilindro,20mm mikuni,trimkrök+hemmagjord ljuddämpare,planad högkompstopp,4läppars reeds,ostrypt luftburk,expansionsbox osv... gick mätaren ut och rätt ner med 16/43,ca 95-100km/h på mätaren.drevade sen om till 16/36 en dag och provade...Gick 60km/h på tvåan och varvade ur på fyran.Innan jag drevade 16/36 så drog jag redan dom andra mopparna i toppfart+låg lika i axxet.Drevade ner den så den övervarvade vid 65-70km/h det var riktigt skojj,gick lätt upp på bakhjulet :D
vann aldrig ett race från stillastående med högre drevning,men vann alltid "rollon" från viss fart,så att man fick komma upp i varven :tungan

Zem

Ny medlem
Gick med
10 Dec 2003
Hoj
KTM Adventure LC4 640 -98
Äsh, körde alla omkring på moderna mopeder? Själv hade jag en Crescent Saxoped xxxxx från -66, sachsmotorn var från mitten av 50-talet (konstigt nog) Moppen hade stel bakram och gummibackar i framgaffeln som gav den utmärkt väghållning, det var mer stötdämpning i sadeln än i ramen.
(liknande, ljusblå, och vanlig luftkyld motor: http://www.veteranmopeder.com/moped98.htm) Motorn begåvades med 65cc cylinder och mycket större förgasare, på 1:an gjorde den 45-50 och på 2:an 65-70. Thats it, 2vxl handväxel, trumbroms á 10cm i diam. fram som ändå inte tog i högre hastigheter, bak tog bromsen, avgassystemet satt ihop med ölburkar och slangklämmor, jag tvättade den aldrig i min ägo, (körde med den i regnet istället).. såldes för på tok för lite pengar till annat glatt moppefucko.. Jag borde behållt den och rejsat med den än idag... =(
/ Johan

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Jag stoppade på en 60cc cylle och använde svänghjulsfläkten som kompressor och tvångsmatade förgasaren på en Vespa Ciao. Varvade kungligt och nådde farter runt svindlande 60km/h (klockat på flygande kilometer). Den motorn höll faktiskt nästan 3000 mil innan den en tidig morgon skar ihop totalt (några värmenyp fick jag också innan oljan byttes mot en av bättre kvalitet). Därefter blev den en opluggad piratmotor från Italien (3,5hk 50cc). Bättre vrid och acc, men ungefär samma toppfart. På denna eminenta moppe gjorde jag min första high sider :) Det kändes nästan fusk att sedan gå över till scooter (Gilera) med variomatväxel, riktig fjädring och en bekväm sadel - samt toppfart som låg runt 80 (mätarn visade ca 93). För övrigt en maskin som utrustades med dubbade vintersulor och kraschbågar runtom - körde baklänges med den en sen vinterkväll i 70 efter att ha hamnat fel i ett hjulspår :gnissla Utmärkt italiensk maskin som klarade allt från -27 grader till +31 utan att knota.

Nyqvist

Kan själv!
Gick med
5 Feb 2004
Hoj
vtr 1000
Zündapp KS50 -75 "Super Sport" renoverad till nyskick!

70cc superterm cylle, Bing 17 (levande legend??), planad topp, jackad kanna, trimpipa, drevad, och öppet filter (home made edition, strumpbyxa och slangklämma), grorde nog ganska precis 90km/h.
Såldes för tre år sedan för 13 000:- med en tår i ögat.

darth_igel

Ny medlem
Gick med
4 Mar 2004
Hoj
utbytt mot en Caterham
Honda MT5:
70cc
24mm förgasare
übereffektsystem (inte nå jamarcolskit här inte utan nå riktiga värstinggrejor)
12/40 drev
Lätt moddad ram
Toppfart:
1an: 32km/h.
2an: 65 km/h.
3an: 85-90km/h (mätaren gick i botten när 3an petdes i)
4an: 110++km/h
Farter upp till 90km/h på 3an uppmätt med MC

Patrik

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Såld
Yamaha Chappy
Med rensad ljuddämpare, uppborrat insug/förgasare, drevad.
Toppade 65-70km/h... :lol

watteee

Gripen... :(
Gick med
2 Nov 2003
Hoj
ingen...
Super 9a, med 70cc, 19mm förgasare, effektsystem, multivariator, ny koppling.. Toppar väll runt en 110

s9d8as0vjk

Guest
Gammal svart (Ghostrider Edition) blankpolerad Gilera med eldflames på tanken.

70cc cylinder, 20mm Dellorto flatside, planad topp, drevad, nitrometan i soppan, rejsstift, urplockad ljuddämpare ... fy fan vad den gick ! 92km/h klockad med cykeldator. :)

Den stora sporten här hemma var att köra om bussen och vanliga bilar. Vilka minnen man har från den tiden ...

joe289

Ny medlem
Gick med
30 May 2006
Hoj
Honda Nsr 125
Motorhispania Furia

drevning: 13-53
Urpluggat avgasrör (orginal avgasrör)
Portad cylinder (orginal cylinder)
sportluft filter
24 mm förgasare

ca 95-100 km

KalleNorton

Avliden medlem
Gick med
2 Jan 2004
Hoj
Hayabusa turbo, 25kw
joe289 skrev:
2201758 Motorhispania Furia

drevning: 13-53
Urpluggat avgasrör (orginal avgasrör)
Portad cylinder (orginal cylinder)
sportluft filter
24 mm förgasare

ca 95-100 km
Schysst trådlyft... :hihi

Jag hade en MT5, med 70cc, 20mm förgasare och trimkrök, gjorde 95 enligt tidigare ägaren. Glädjemätaren gick bara till 70 har jag för mig, men den gjorde mätaren ut på trean utan problem iaf. :fyllisar

Lorden

www.skitsnack-mc.se
Gick med
17 Jul 2005
Hoj
BMW R 1200R
Fakkverk skrev:
878908
Those were the days... Någon mer än jag som kände sig jävligt tuff när man första gången gled in på macken, hade tankat för en femtilapp och stolt travade fram till kassan:

-Bensin på trean, en liten röd prince och en tändsticksask...

/ Johan

heh, nu fick jag en flashback...minns när farsan skickade iväg en med en en tia på fickan och en femliters jeepdunk i näven. Tian räckte till 5 liter soppa, en Aftonbladet och lite godis...Those where the days. Vad gäller bensinpriset iaf... :huvet

Paradoxy

Guest
KalleNorton skrev:
2201846 Schysst trådlyft... :hihi

Jag hade en MT5, med 70cc, 20mm förgasare och trimkrök, gjorde 95 enligt tidigare ägaren. Glädjemätaren gick bara till 70 har jag för mig, men den gjorde mätaren ut på trean utan problem iaf. :fyllisar

Öh fjant, varför är du inte inne på msn? Du sa ju att du skulle gå :mad:

Jonathan

Guest
Suzuki K-50 från -87.

65 cc
17 mm förgasare
Trimkrök
Annan reedventil

Gjorde som bäst 70 km/h.

Saknar den fortfarande fast den aldrig fungerade. Det absolut första motorbygget jag nånsin gjorde :(

Observera den tidiga användningen av fighterstyre, bond-edition.

Bifogat

• K50.jpg
    K50.jpg
    127.9 KB · Visningar: 1,856

supermoppe

Men i min värld...
Gick med
24 Jul 2005
Hoj
DT
Skoj tråd det här :)

Hade en DT50mx -89 med 60cc cylinder och trimkrök, allt annat original. Trimkröken hade ALL effekt på topp och allt var borta på botten, på lågvarv gick den som om den var original. Hade 50-drev bak (original) och 13 fram. För att komma upp i topphastighet fick man ligga på tanken och pressa max på trean (gick 60 på mätaren) och sen snabbt som tusan växla upp till fyran, var det då inte för mkt motvind så kom man upp till effektpuckeln så höll den ca 80 på mätaren. :cool:

Chris Ash skrev:
880522 DT:n gick erkänt dåligt jämfört med Hondarovorna vid hög trimningsgrad. Min MB5 var betydligt snabbare än alla DT som gick att uppbringa och den gjorde kanske uppåt 100 knyck.

140 i fablernas värld.....
Känner igen det där, fick berättat att DTn har lägre vevhuskomp pga att den byggdes för 80 cc cylinder (såldes i USA) och därav lägre komp. Har inte kollat upp det nogrannare så någon kunnigare får gärna fylla på...

Basisten

I swear to drunk i'm not God ociffer!!!!
Gick med
8 Oct 2004
Hoj
Svarta faran
honda mb -84: 5,5'a, trimpipa, hk-topp, 20 mm förgasare, sportlufufiler, drevad...maxade varv och hastmätare

dt50r -93: 5,5a hk-topp, trimpipa: 70 km/h

:banana :banana

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Jag fick ärva min brors Java som var en tvåväxlad automat. Gjorde 45 helt orginal. Det var tufft då, för dom flesta av mina polare hade inte några moppar utan cyklade ist.

fattaliano

gasar tills det rasar
Gick med
15 Sep 2004
Hoj
R1
fifan moppefucko tiden var en fin tid...
tror inte jag minns alla mina moppar
men jag gör ett försök
suzuki PV50 gjorde väl 60km/h jävligt stark va den
solex1.. skiiiit ful gjorde väl 34
solex2... skiiitgammal från 50 talet gjorde nog 30 innan den dog
solex3... fin men fungerade skiiitdåligt..
solex4... funkade bra men den slaktades
Yamaha neos.. gjorde 50 ?
Yamaha aerox.. ca 90 me alla pluggar ute (glädjemätare säkert!)
yamaha pv50 det är nog en cross men den går bra när den går
sen hade man manssa annat skit som inte klassas som moppe men
man trodde ju att allt var moppe när man va moppefucko

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...