Hur fort, och med vilken förgasare?

Johan_TZR125

Ny medlem
Gick med
30 Mar 2003
Hoj
Suzuki GS500E -94
Hej, jag puttrar rundor på en TZR 125:a från 90. Jag tänkte trimma den lite, jag har ett effektsystem och ska skaffa koniskt och större förgasare. nu site 26 förgasaren på, men hur stor ska jag ha med trimmet? och hur fort kommer den å gå? min nuvarande drevning är 16:46 men jag ska nog skaffa ett lte större framdrev. ha det bra och trimma på :tummenupp

cool_adde

Det ska luuuta i kurvorna!
Gick med
1 Apr 2003
Hoj
BMW R1200r Classic
Johan_TZR125 skrev:
Hej, jag puttrar rundor på en TZR 125:a från 90. Jag tänkte trimma den lite, jag har ett effektsystem och ska skaffa koniskt och större förgasare. nu site 26 förgasaren på, men hur stor ska jag ha med trimmet? och hur fort kommer den å gå? min nuvarande drevning är 16:46 men jag ska nog skaffa ett lte större framdrev. ha det bra och trimma på :tummenupp

En bra grej som man kan göra är ju att fråga en MC mek!
Det funkar alltid! dessutom så vet ju dom garanterat vad dom snackar om!
det betyder inte att du måste köpa grejjerna av dom!

Nisse Järnet

pschyy =D
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda XL1000, YZ250 + BMW turbo
Johan_TZR125 skrev:
Alla NSR/TZR runt -90 gör ca 150 original. med system och gasare kanske några km extra toppfart runt 160 kanske + bättre ax.

Last edited:

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
S1000RR -12, GSXR 1000 -07, RMX 250 -94
Re: Re: Hur fort, och med vilken förgasare?

Nisse Järnet skrev:
Alla NSR/TZR runt -90 gör ca 150 original. med system och gasare kanske några km extra toppfart runt 160 kanske + bättre ax.

nänänä... min gör faktiskt 165... står ju det på mätaren när man varvar ur.. :D :D :D :D (och jag litar på min mätare... den e bästast... :rolleyes: )

Nyheter
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum