http://www.sorman-racing.com/vedbod_file/avgasror_senaste.pdf
där finns lite intressant läsning ang bl.a avgassystem
http://www.sorman-racing.com/vedbod_file/avgasror_senaste.pdf
Så du tror att alla hojar har denna "EXUP" ventil? Om så är fallet så får du nog ta och läsa på lite mer..
På min hoj så blev den största effektökningen i mellanregistret.
Jag skulle vilja säga att om hojjen inte är strypt av avgassystemet (som tex Husa 650 eller Aprilia SXV där det ger uppåt 10% mer effekt att byta) så ska man vänta med att skaffa helsystem tills man monterat andra kammar och/eller portat toppen. I många fall är det billigare och ger mer effekt att byta kammar, och när du sedan sätter dit ett helsystem så ger det en större procentuell ökning! Helsystem går på 10 till 20 ooo riksdaler, och till tex Honda CRF går en kam på 1800 riksdaler, de ger båda ungefär lika stor effektökning! Sen har vi portningen då, runt 2000kr på en 4 ventilare (borde bli nånstans 6-8000kr för en fyra), ger dubbelt så mycke effektökning som kammar och avgassystem...
Sen var det väl kanske det där me ljudet och stilen...
Så du tror att alla hojar har denna "EXUP" ventil? Om så är fallet så får du nog ta och läsa på lite mer..
På min hoj så blev den största effektökningen i mellanregistret.
Helsystem är ett jä--a aber när man gillar bandagar. Fler och fler banor har bullerkrav och då är det ju smidigast med slip-on. SBP släpper oftast igenom hojar med öppet systen om det inte låter överjävligt under provkörning men får du en kinkig kontrollant blir det mycket meck varannat år + nya avgasfotspackningar mm mm.
När jag köpte ny hoj blev det en med endast slip-on då jag inte kan ta 750'n till Anderstorp eller Sviestad utan att behöva skruva en massa. Det är det största argumentet för mig i denna frågeställning
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|