Hur fungerar mc och parkeringsautomater ihop?

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Hoj
Trehjuling
Tjet skrev:
Hur fungerar det om någon med motorcykel vill parkera där man vanligtvis parkerar med bilar och man måste ha en parkeringslapp att lägga innanför rutan? Är ju inte direkt jättesvårt för någon med bil att "låna med sig" lappen om man nu tejpar fast den någonstans. :confused:

Tanken slog mig just, gjorde jätteont.. :( :tungan

Vi i gbg har lite special regler....
Man få bla parkera vid cyckelställ osv,finns en bra karta att hämta som heter Mc-parkering.

Tjet

Med lem
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
XR600R SM -94
Okaj! Tack för alla svar, nu har man lite mer kött på benen när det gäller det här. :)

Hurgan

Donald Ducce...!!??
Gick med
10 Jul 2003
Hoj
FJ 1100 -94 :o),Volvo s60 D5 ,Downhill moddad Crecent
Jag har oxå fått,en utanför mitt egna garage mitt i vintern :confused:
å en när vi stod ett helt gäng på Heden i GBG (vi va tvugna att ställa oss där ett tag eftersom flera hade fått böter när vi stod på Avenyn.!!!

Jimmy I

Dead On Arrival
Gick med
10 Feb 2004
Hoj
2016 Aprilia Shiver 750
Manne skrev:
Vet ni vad en manlig p-lisa heter? P-nis :rofl :rofl :rofl

Seriöst kan ju inte finnas en käft som fått p-bot på sin hoj eller? Vart ska de fästa den .... Med tejp eller?
Jag har fått det. Hade parkerat i cykelstället på trottoaren. Dom satans typerna hade pregat in p-boten mellan sadeln och tanken bara. :mad:

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Gsx-R600
Manne skrev:
Vet ni vad en manlig p-lisa heter? P-nis :rofl :rofl :rofl

Seriöst kan ju inte finnas en käft som fått p-bot på sin hoj eller? Vart ska de fästa den .... Med tejp eller?
...jag har fått två.. en gång satte de den på tanklocket... andra gongen knyckla de in den vid styret :(

EZrideR

Adios Westtrafik
Gick med
28 Aug 2003
Hoj
Back to min ÄrrSexa ............SV650S -01 *såld*
Ja ja ja... fick 700:- i böte för några veckor sedan och förra månaden fick jag en på 300:-... och ingen av de är betalt.. sååå..
De gnällde över att jag skulle ha haft med mig kvittot men enligt länken nedan så MÅSTE kvittot vara välsynlig... och när den är i min ficka är den ju inte synligt... sååå :kocko

http://www.trafikkontoret.goteborg.se/parkering/kartor/mcparkering/mckarta.htm

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Åkte till Arlanda på första maj och fikade i 20 min med syrran. En snubbe med liten pickis ställde sig bredvid på korttidsparkeringen och när jag kom tillbaka hade han men inte jag fått 500 spänn i böter. Schyssta bananer! Jag tog upp en hel ruta och sket i att betala för att jag inte visste riktigt hur jag skulle göra.

Jag är inte 100% men jag tror att de flesta kvitton har en del man kan riva av med ungefär samma info som på den större delen. Tanken är väl att man tar med "stumpen" och kan på så sätt bevisa. Tycker dock som andra att man ska få ha nåt priviligie när man har hoj.

Elektron

I can wreck anything
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX750R 2000
Nicke skrev:
Jag är inte 100% men jag tror att de flesta kvitton har en del man kan riva av med ungefär samma info som på den större delen. Tanken är väl att man tar med "stumpen" och kan på så sätt bevisa.
Jap, riv bort kontrollnumret från parkeringskvittot och lämna kvittot på hojen så är du garderad. Inte för att jag nånsin har eller kommer att betala nån p-avgift för hojen om den inte står på bilruta men... så gör man iaf.

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...