Jag fick köpt en lätt Yamaha RD 125cc i går för 1000:- men jag har inte riktigt fått i gång den än. De första ja kollade var tändningen på fordonet. Innan, när jag har fixat motorsågar och mopeder så har det varit ganska enkelt att kollat tändningen genom att skruva ut tändstiftet och hålla i tändstiftet och vänta på stöt. På denna MC händer de inget alls.
Eftersom den inte har varit i bruk sedan 2001 så vet jag inte om sladdar och liknande har vittrat av men de tänkte jag enkelt kolla med hjlp av en multimeter. De enda problemet är att jag inte har lyckas få någon kontakt alls mellan kondensatorn och tändstiftet.
Är det inte meningen att det ska vara kontakt mellan sladden som går från kondensatorn till tändstiftet?
Just nu så har jag kört fast så all hjälp uppskattas.
Sedan så kan jag passa på att fråga hur det fungerar med kompressionen. Jag är van vid att man i princip måste ställa sig på kicken för att den ska gå runt. På denna kan man dra runt den med handen (om man är lite stark). Ja kunde också utan problem rulla den på ettan ner för en backe, vilket jag tyckte var lite konstigt.
Alla tips uppskattas.
Eftersom den inte har varit i bruk sedan 2001 så vet jag inte om sladdar och liknande har vittrat av men de tänkte jag enkelt kolla med hjlp av en multimeter. De enda problemet är att jag inte har lyckas få någon kontakt alls mellan kondensatorn och tändstiftet.
Är det inte meningen att det ska vara kontakt mellan sladden som går från kondensatorn till tändstiftet?
Just nu så har jag kört fast så all hjälp uppskattas.
Sedan så kan jag passa på att fråga hur det fungerar med kompressionen. Jag är van vid att man i princip måste ställa sig på kicken för att den ska gå runt. På denna kan man dra runt den med handen (om man är lite stark). Ja kunde också utan problem rulla den på ettan ner för en backe, vilket jag tyckte var lite konstigt.
Alla tips uppskattas.