hur funkar det? regestrering besikting osv

mrt4

Ny medlem
Gick med
20 Mar 2006
Hoj
suzuki rg 125
Hej!

När jag var 16 hade jag en (strypt) dt 125 a. sålde den när jag var 18, vilken tabbe.

hursomhelst. Jag har en tzr på gång till bra pris. Problemet är att den är reggad som mellan mc. hur gör man för att regga om den till lätt? Om jag köper hojen så säger ju ägaren upp sin försäkring. Kan jag bara ställa av den för att sedan ställa på den igen typ 2 dagar efteråt som lätt mc? Det låter ju möjligt, men då åker jag väl på att besiktiga den? Hur märker besiktningsmannen om den är strypt eller inte? bryr han sig överhuvudtaget? Inte bänkar dom väl hojen?

Om jag bestämmer mig för att strypa den, hur gör jag då? kan jag göra hur jag vill för att få ner effekten, typ justera förgasaren åt helvete? finns det strypta avgasrör att köpa?

Mycket frågor nu, pinsamt att man vet så lite egentligen.

mvh Robin

Svanen

Psykos Pilot
Gick med
1 Feb 2004
Hoj
Ingen just nu
Jadu, antagligen så måste du köpa strypningarna och fixa intyg från en verkstad att dom sitter i.

Dom kollar ingen effekt på besiktningen men dom känner kanske efter extra noga när det gäller detta.
Jaja, jag vet inte säkert men det finns garanterat folk här inne som vet hur det ligger till.

Just wait :D

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Svanen skrev:
Jadu, antagligen så måste du köpa strypningarna och fixa intyg från en verkstad att dom sitter i.

Dom kollar ingen effekt på besiktningen men dom känner kanske efter extra noga när det gäller detta.
Jaja, jag vet inte säkert men det finns garanterat folk här inne som vet hur det ligger till.

Just wait :D

När du köper dina strypningar får du ett TUV-intyg samt att du själv skriver ett monteringsintyg (om du monterade dom själv dvs). Dessa papper lämnas till besiktningsmannen vid reg.besiktningen

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Ljunghusen skrev:
När du köper dina strypningar får du ett TUV-intyg samt att du själv skriver ett monteringsintyg (om du monterade dom själv dvs). Dessa papper lämnas till besiktningsmannen vid reg.besiktningen

strypning =1400kr (mc kompaniet har dom) //eller om du söker så diskuterades detta senast i går om hur man skulle göra.

Reg besiktning=600kr

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...