Hur funkar ett styrlås?

xt_660

pendlar mest
Gick med
20 Mar 2006
Hoj
*hojlös*
Brukar ni överhuvudtaget låsa era styrlås när ni lämnar hojen över natten?

Farsan min hävdar att det är samma sak som att låsa handskfacket på sin bil, dvs, tjuven knäcker låset till denna lika jävla lätt som om det vore olåst, enda skillnaden är att du får brytmärken och måste byta ut låset, som ett skönt tillägg till vad du blir bestulen av till å börja med.

Hur funkar styrlåset liksom? Är det en pigg som åker ned i gaffelramen (eller vad man nu skall kalla det).

Jag menar, kan man knäcka det bara man rycker till ordentligt hårt?
Kan man använda styrförmågan normalt sen?

ChristianSTHLM

Trafikpolisen finns för Din skull!
Gick med
12 Aug 2006
Hoj
Gul Hornet 600
Vad gäller t ex IFs Hondaförsäkring så åker självrisken upp rejält om inte styrlåset varit låst. Detsamma gäller säkert för flera andra typer av försäkringar.

Om det itne stoppar så hindrar det iaf och allt som hindrar är bra, speciellt som det är gratis och tar typ 10 sekunder att låsa.

Ivil

In BP we trust.
Gick med
8 Dec 2005
Hoj
-
xt_660 skrev:
2608701 Brukar ni överhuvudtaget låsa era styrlås när ni lämnar hojen över natten?

Farsan min hävdar att det är samma sak som att låsa handskfacket på sin bil, dvs, tjuven knäcker låset till denna lika jävla lätt som om det vore olåst, enda skillnaden är att du får brytmärken och måste byta ut låset, som ett skönt tillägg till vad du blir bestulen av till å börja med.

Hur funkar styrlåset liksom? Är det en pigg som åker ned i gaffelramen (eller vad man nu skall kalla det).

Styrlås e bra skit:tummenupp

granath_

mc-dåre .
Gick med
1 Mar 2004
Hoj
cbr 900rr
lär hålla med föregående talare, hindrar det 10sek så finns det fan i mig 10ggr så stor chans att någon ser & kan kontakta polis :)

Dominator-Rocks

Guest
xt_660 skrev:
2608701 Brukar ni överhuvudtaget låsa era styrlås när ni lämnar hojen över natten?

Jag har sett ett par uppbrutna styrlås där godset har gett med sig i ramen!

Det brukar vara en pigg som åker ut och tar stöd mot ett stag.

Styrlås är nog en rätt så dålig uppfinning!? Ioförsig beroeende på vilken tjyv som försöker sno
din knarr.

Har Hojtjyven bestämt sig för att sno din knarr så kommer han ju vrida Å slita i styret tills
det är nått som ger med sig, om det är låset,godset i ramen eller styret spelar ju inte så stor roll, den har ju blivit mer förstörd en vad som behövdes i alla fall:huvet :huvet

Dra dit ett gäng med lås i däck och skivor istället! Jag har 2 sånna här http://www.mcpoolen.se/tbh/las/abus/bygel-5182.shtml
1 i fram och 1 i bakfälg och ett sånt här http://www.mcpoolen.se/tbh/las/abus/granit-victory-39plus-d-gul.shtml i skivan fram

Den har fått stå ensålänge trots att det har varit en minst en skurk och kollat på den (Den skurken såg jag och jagade! :mad: )

ChristianSTHLM

Trafikpolisen finns för Din skull!
Gick med
12 Aug 2006
Hoj
Gul Hornet 600
Vill man behålla sin hoj lite längre så finns ju Abus WBA100.

WBA100.jpg

Jag monterade dit en i fredags, så nu sover jag lite bättre. =) 4 bultar ned i betongen. :tummenupp

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!