Så han behöver inte ha a1 kort?Absolut ..låt han skriva på!..
Tack för svaret! Nu sparar vi några tusenlappar hahah
Rimlig... Det finns ingen rimlighet i att F-bolagen utpressar unga kunder till att inte kunna köra för att de inte har råd med försäkringspremien. Har själv fått offerter på flera gånger hojens fulla värde som årspremie för enbart trafikförsäkring, det är fan inte rimligt någonstans utan rent ut sagt förbannat jävla oförskämt. De kan lika gärna säga "sorry, vi vill inte ha dig som kund", men så får de inte göra och därför sätter de våldsamt höga premier som ingen jävel, framförallt inte fattiga ungdomar, har råd med för att slippa "icke önskvärda kunder". Försäkringsbolag överlag är ett jävla pack, de tar tacksamt emot dina pengar så länge ingenting händer men när väl olyckan är framme så ska de slingra sig, skylla ifrån sig och rent allmänt ta till all världens jävla knep för att slippa betala. De är inte intresserade av att vare sig hjälpa eller ersätta, men ta betalt det kan de. Och nej, det är fan inte rimligt. Skäms som ens försöker påstå något sånt.Ta bara frafikförsäkring och sätt den på dig själv. Premien är baserad på försäkringsbolagets kostnader för din åldesgrupp och där med helt rimlig.
Tjena tjena, En kille här som snart är 16 och undrar om farsan kan skriva försäkringen på sig (det blir billigare då) för han har inget körkort för lätt mc, kan han ändå skriva den på sig själv?
Välkommen till motorcykelgemenskapen!Tack för svaret! Nu sparar vi några tusenlappar hahah
Jag t.o.m. skänkte bort och gjorde en transfer av mitt domännamn gubbhoj.com till Swedie - som var ett cname till sporthoj.com, men inte då... moralpanik.com lär aldrig bli ett cname för sporthoj.comSH har snabbt blivit moralpanik.com.
Moralpanik vet jag inte om denna tråd är, mer "du kan göra så men det finns rätt många exempel på att om något händer så får du ingen ersättning".SH har snabbt blivit moralpanik.com.
Alla bolag har olika regler men de flesta tillåter att den står på din pappa om ni är skrivna på samma adress. Ring bolaget och beskriv ärligt läget så får du ärliga svar. Lyssnar du på majoriteten här så skall du tydligen cykla trehjuling ett par år till.
Det är väl ingen här som har sagt att han INTE ska skaffa hoj? Sen kan man ju göra det mesta på minst 2 sätt, rätt och fel, och det kan ju vara bättre att betala för en försäkring som man faktiskt vet funkar den dagen den behövs, och att man köper det man har råd att äga. Jag har inte alltid helförsäkrat fordon för att det inte har varit ekonomiskt försvarbart, men jag har aldrig skrivit dom på någon annan för att slippa undan. Den moralen kan jag kompensera på andra sättSH har snabbt blivit moralpanik.com.
Alla bolag har olika regler men de flesta tillåter att den står på din pappa om ni är skrivna på samma adress. Ring bolaget och beskriv ärligt läget så får du ärliga svar. Lyssnar du på majoriteten här så skall du tydligen cykla trehjuling ett par år till.
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|