Hur funkar tempgivaren?

pastillen

Ny medlem
Gick med
18 Sep 2005
Hoj
Suzuki ts125r
Hej!
Som rubriken lyder så undrar jag hur en tempgivare funkar. Min funkar nämligen inte som den skall =(
Själva givaren är ju ett motstånd som ändrar resistans efter temperatur. Min tempgivare beter sig lite märkligt... Om jag jordar sidan som sladden inte sitter på så går mätaren som visar tempen i botten ( åt det varma hållet alltså), och det är när jag inte har startat den på hela dagen, så den är inte varm :p Sladden som sitter på ena siden lossnade i vintras, så jag lödde dit den igen... och lödningen blev fin, så jag tror inte det är kortis där iaf, men det kanske är så att den inte tål så mycket värme och jag har då bränt motståndet? Vet någon vad som kan vara fel? Vore isåfall glad om ni kan brainstorma lite och ge försag på vad det kan vara :p Är tempgivare dyra? Är de inte det så får jag köpa en ny... Men allt till min hoj kostar ju skjortan verkar det som! :4skrika

Tack på förhand //Anders

Solid snake

Guest
Tempgivare är inte dyrt, du har bergis jordfel nånstans eller glapp.

pastillen

Ny medlem
Gick med
18 Sep 2005
Hoj
Suzuki ts125r
Ok. Jag ska ut idag och försöka kolla var sladden leder. Så kan man mäta lite. För det vore ju onödigt att köpa en ny om det inte är givarn det är fel på :p

Tack för svaret!

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...