Hur går detta ihop?

Krusty

Medlem
Gick med
15 Sep 2004
Hoj
Blå
Finns många dumma och okunniga människor som visar sitt rätta jag när dom ska sälja hojen...

Vem har inte sett annonserna med hojar i "nyskick" som är flera år gamla och har gått flera tusen mil.:pangihuve
Bara den är blank och tvättad är den som ny då???

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Ett jäkla pris dock när man kan få en HELT helt ny för 59.900 kr.

EDIT: Tusan också, jag kollade på ER-6n, f:en kostar ju 68.900. :tomten

Last edited:

Mr Magsnus

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2006
Hoj
R6-99
Vilken besserwisser alltså! Hade väl varit skillnad om han sagt att den var helt ny när man ringer på annonsen, sen åker man 50 mil och då berättar han att han provkört den 140 mil! Nu skriver han ju att den har gått 140 mil, vad är problemet?:va

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
Mr Magsnus skrev:
2379937 Vilken besserwisser alltså! Hade väl varit skillnad om han sagt att den var helt ny när man ringer på annonsen, sen åker man 50 mil och då berättar han att han provkört den 140 mil! Nu skriver han ju att den har gått 140 mil, vad är problemet?:va

"Problemet" för mig, är att jag inte anser en motorcykel vara "HELT NY" om den:

1. Tagits från affären och är inregistrerad.
2. Har gått 140 mil.

Visst är det jättebra att han skrivit ut att den rullat 140 mil, men orden "HELT NY" borde inte existera i annonsen.

Möjligtvis, "Så gott som ny".

freddexwing

дьявол
Gick med
7 Aug 2003
Hoj
hoj hoj
X-up skrev:
2379784 Hur kan man få till "HELT NY motorcykel" som bara har gått 140 mil?¿?¿:va
För mig är "HELT NY" lika med 0 mil. Ostartad motor (förutom på fabriken).

http://www.sporthoj.com/annonser/?id=38831

Förklara gärna Thomas.M

Definitionsfråga.

Jag har en NY tjej, innebär det att navelsträngen är intakt?
Har du köpt NY hoj? Jepp (även om det är en beggad).

Jag tycker inte att en hoj som gått 140 mil är ny, men den är nyare än en som är en -05a och om jag skulle köpa den är den "ny" för mig.

/fredde

rfb

Klor, Juice och avfettning
Gick med
22 May 2006
Hoj
YZF600 Thundercat(såld) Suzuki TL1000s -97(såld) Suzuki SuperBike (TL1000R) (såld) Husaberg FS650 Motard (såld) Aprilia 650 SuperMotard (såld) - R1, GSXR750, Aprilia RSV m.m. - allt är sålt :(
Håller med, "Helt ny" passar ABSOLUT INTE in på beskrivningen, dock har säljaren skrivit 140 mil så man vet vad man kan vänta sig...

Ordet "ny" har två betydelser vad gäller fordon, antingen att hela hojen i sig är "ny", alltså okörd, sen om den står i butik eller inte är oviktigt, den andra definitionen är att jag har köpt en "ny" hoj, den är "ny" för mig, men hojen i sig är inte "ny".

"Nyskick" kan den Er6:an vara i, säkert, men ordet nyskick om en CBR900 med flera tusen mil på mätaren stämmer inte, hur ägaren än gjort, bromsskivor, vätskor, koppling, lager, och allt annat mekaniskt är INTE i nyskick hur man än vrider och vänder på det..."nyskick" är enligt mig en hoj som är nyuttagen och den har gått max ett par hundra mil, och är HELT utan repor och andra märken som ren och skär "användning" lett till.

Min TL1000R är i superskick, men i "nyskick" är den inte för det...

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...