Tjenare, har fastnat lite på en yamaha r1.
Hur går en sådan? topp hastighet? vad går den med 1an, 2an?
Hur mycket slöare går den om man stryper den till 25kw?
tack för svaren i förhand.
Tjena!
Jag testade en yamaha r1-07 demohoj under min semester och måste tyvärr säga att jag blev lite besviken och så säger jag inte för att jag själv kör honda (hatar min är värre än din attityden här på sporthoj) Men helt ärligt så tänkte jag på enkla saker eftersom jag inte är något proffs!
1. Sittställningen upplevde jag som mer "upprätt" i jämförelse med mer "liggandes" på Hondan. R1 kändes också lättare vilket för mig gjorde att jag vågade ligga mer i kurvorna, inte för att jag direkt ligger mycket men ändå.
2. Från 0-4500/5500 varv kändes det som R1 sov, däremot när den väl kom igång så var den grym. Här hade jag förväntat mig mycket mer, alltså på låga varv tyckte jag inte alls den var märkvärdig. Sen antar jag att man inte köper en 1000cc för och ligga på låga varv heller, men ändå!
3. Körde R1 ca 30-40 min och på motorvägen i en hastighet på 200 km/h+ kändes den lite "skakig" lite wild and crazy, jag föredrar lite mer "köra på räls" om du förstår vad jag menar.
Hoppas du fick lite hjälp
och ni som ska svara o börja snacka yamaha vs honda, don´t!!! Det är inte min mening och jämföra dåligt med bra osv....ska dock bli kul o prova gixxern och ninjan snart.
mina 5