hur går era tzr:er?

Gick med
16 Mar 2003
Hoj
Höjjd Röd&Vit Värsting TZR me Konisktluftfilter, Effektavgassystem, Miniblinkare, Ensittscuts, Upprensad bak & Svart Kåpglas!
jag har en tzr -87a, o ja har lite problem me att få upp den i fart över 100.... den accar livligt upp till ca 110 sen efter de så går de asslött!! :rolleyes:
ni som har gammla tzr:er, hur går era efter 100-110??

Dracke

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
nej
Den GICK bra. Har iofs bara vart uppe i 125km/h än så länge. Jag var lite rädd för att köra för hårt med hojen när allt inte va som det skulle riktigt. Och nu när den har havererat så är jag glad för det :D Men efter borrning, ny kolv m,m så ska den nog gå fin fint.

Hur menar du med att den går dåligt efter 110? Den bluddrar inte eller hackar eller nåt? Bara slö?

Rondellen

Beach 08?? beer 08 ;)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 -01,
min går rätt så bra upp till 125 men sen är det segt som fan och den toppar bara 140 :(

Hur mår den av att plågas..låg aldrig under 8000 varv på vägen hem idag..hade lite brottom..men den kan inte må så bra då ??

Biifer

gemigettvettigtjobb.nu
Gick med
14 Jun 2003
Hoj
Suzuki TL1000R
olaking skrev:
min går rätt så bra upp till 125 men sen är det segt som fan och den toppar bara 140 :(

Hur mår den av att plågas..låg aldrig under 8000 varv på vägen hem idag..hade lite brottom..men den kan inte må så bra då ??
125or ska plågas HÅRT! :rock
Min TZR drar upp till 50 på ettan 75 på tvåan å sedan 120på trean! sen efter typ halva 4an "drar" den inte så bra längre... Men den drar fortfarande så att om man ligger bakom en bil och vrider på så känns de att man får en knuff och flyger förbi bilen :tummenupp
När den gick som bäst kunde man få upp den i 160+ på rakan, men mätaren går ju inte längre så ja ver inte säkert :rock

Jonne_boy

Äntligen tillbaka
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ZXR 400 -92
min går inte alls just nu..
tror den behöver lite mera kärlek än den fått denna sommaren..

men innan lilla problemet uppstog gick den fint..

drar bra hela vägen..
kan ligga i en 130 (mätarfart) luta sig underglaset och vrida och ganska fort vara uppe i 160

Dracke

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
nej
Biifer skrev:
125or ska plågas HÅRT! :rock
Min TZR drar upp till 50 på ettan 75 på tvåan å sedan 120på trean! sen efter typ halva 4an "drar" den inte så bra längre... Men den drar fortfarande så att om man ligger bakom en bil och vrider på så känns de att man får en knuff och flyger förbi bilen :tummenupp
När den gick som bäst kunde man få upp den i 160+ på rakan, men mätaren går ju inte längre så ja ver inte säkert :rock
På tzr:en kommer man långt på trean :cool:

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Övningskört i 20 minuter totalt men än så länge går den bra ! Har inte kört snabbare än 50, men imorn blir det 90vägar i allafall :) Den går kanon.

Spiken

aka. Strajpen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM Freeride 250R 2016 | KTM 640 SM 2002
Min går inte heller för tillfället... Har dock varit uppe i 135 i motlut med läckande vevaxels packboxar samt ramlager som inte är vad de borde vara (läckte luft som fan o lite soppa = ingen bra komp) Räknar med att den ska gå dubbelt så bra snart när jag bytt p-boxarna och lagren :D

Nisse Järnet

pschyy =D
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda XL1000, YZ250 + BMW turbo
Spiken skrev:
Min går inte heller för tillfället... Har dock varit uppe i 135 i motlut med läckande vevaxels packboxar samt ramlager som inte är vad de borde vara (läckte luft som fan o lite soppa = ingen bra komp) Räknar med att den ska gå dubbelt så bra snart när jag bytt p-boxarna och lagren :D
Jag har vart uppe i 155 med den iaf :) Fast då va den hel...

Gick med
16 Mar 2003
Hoj
Höjjd Röd&Vit Värsting TZR me Konisktluftfilter, Effektavgassystem, Miniblinkare, Ensittscuts, Upprensad bak & Svart Kåpglas!
ni som säger att ni ligger i 120-130, måste ni då krypa ihop under kåpglaset??
om ja plågar den så kan man komma upp i ca
50 - 1an
75 - 2an
sen på trean ungefär 100 men då varvar den som SATAN! kanske 9 tusen varv... o det låter som det ska gå åt helvete.
jag kanske behöver byta kolv, kolvringar?
P.S. jag har 16 drev fram 45 bak.

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
S1000RR -12, GSXR 1000 -07, RMX 250 -94
AdrenalineRush skrev:
50 - 1an
75 - 2an
sen på trean ungefär 100 men då varvar den som SATAN! kanske 9 tusen varv... o det låter som det ska gå åt helvete.

Inte funderat på att använda resterande växlar? För moppen är väl inte 3-växlad direkt.

;)

Flodis

Overtaker
Gick med
30 Mar 2003
Hoj
Turbo och 4 hjul.
Jag har lyckats fått upp min hoj i
----------------------------------------------------------------------------------
ca 15km/h på 1an (men då låter det fan som motorn ska sprängas :p)
ca 30 - 35km/h på 2an
ca 40 - 45km/h på 3an
----------------------------------------------------------------------------------

Hojen levererar smått fantastiska 1 HP (0,7kW) vid 3600 RPM och gör 0 - 30 på ca 4 sekunder. :notme

Gick med
16 Mar 2003
Hoj
EBS skrev:
Inte funderat på att använda resterande växlar? För moppen är väl inte 3-växlad direkt.

;)

haha nä :D
men hur som helst så var ja ute o gasade precis, då testade ja att dra den till ca 10 tusen varv i växlarna... då var den mycke piggare, ska testa detta på en längre väg sen! :notme

förrästen e risken stor att skiten skär när man ska "toppa" den?

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Äh! DEt var värst vad ni gnäller om höga varv, min varvar 10000 när jag ligger i typ 125km/h i sexan...

Fluxir

Min motorcykel har sex...
Gick med
8 May 2003
Hoj
FZR 600R
hur måsr dina lammeller?? mina va inte så fina...
innan ja bytte dom fick ja pressa för att komma upp i 130.. hojen varvade smo fan å var slö.. men med nya lameller är det inte några problem... testa att köra på en hög växel i ca 50... dra koppling å gasa upp till ca:8000rpm... och släpp kopplingen... du borde då märka hur lamellerna mår... testa...
föresten så är lameller inte dyra... ca:300kr för allihopa.. (det är sex st) har för mig att mina kostade 52Kr/st..

hojen gick lika fort som innan men det blev helt annat drag i maskinen med nya lammeller... nu får ja hålla igen för å INTE köra fortare än 130... förut fick ja pressa för å komma upp i 130...

Gick med
16 Mar 2003
Hoj
Fluxir skrev:
testa att köra på en hög växel i ca 50... dra koppling å gasa upp till ca:8000rpm... och släpp kopplingen... du borde då märka hur lamellerna mår... testa...

okej, men hur märker man om dom e kassa? :rolleyes:
aja, testar nu!

Dracke

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
nej
AdrenalineRush skrev:
50 - 1an
75 - 2an
Jag har 17 kugg fram och känner inte att jag skulle behöva pressa eller ligga bakom kåpglaset i runt 110-120km/h. Dessutom var kolvringarna gämnslitna med kolven. Det kanske dina också är?

Däremot så är min jääääkligt seg på låga varv. För att komma iväg på ettan måste jag nästan slira mig iväg om det inte är nedförsbacke.

Hammet

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
DT125R
9000 varv är ju ingenting, jag drar min upp till ca 12500 innan jag växlar :cool: fast det är ju ingen tzr heller, men en ska väl kunna varva runt 10-11000rpm med hojen din :fakta

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...