hur går era tzr:er?

Dracke

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
nej
Hammet skrev:
9000 varv är ju ingenting, jag drar min upp till ca 12500 innan jag växlar :cool: fast det är ju ingen tzr heller, men en ska väl kunna varva runt 10-11000rpm med hojen din :fakta
Så RG:n varvar högre än TZR:en?

Gick med
16 Mar 2003
Hoj
Höjjd Röd&Vit Värsting TZR me Konisktluftfilter, Effektavgassystem, Miniblinkare, Ensittscuts, Upprensad bak & Svart Kåpglas!
jag tror att min koppling slirar, inte mycket i låga växlar 1-4 men i 5 & 6 så händer det inte speciellt mycket även om den varvar som F*N!

ska köpa nya lameller :fakta

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Har kört 2 timmar på min TZR, jag övningskör fortfarande. När jag låg i 90 på 6ansväxel varvar den 6500! Är inte det grymt högt varv för 90knyck?

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Va? Är det lågt varv? Vad varvar era hojar i 90 knyck? Räknade kuggen lite snabbt, utan att ta bort kedjan. Fram fick jag till 16, bak kollade jag inte. Är inte 17 orginal? Har aldrig kört på motorväg, men jag kan tänka mig att den varvar uppåt 8-9000 då! Det håller ju inte!

Vastrix

Påställd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
VFR800
Oftast kör man ju inte motorväg men ja om man jämför med en "riktig" hoj så varvar den högt när man kommer upp i motorvägsfart.

Biifer

gemigettvettigtjobb.nu
Gick med
14 Jun 2003
Hoj
Suzuki TL1000R
Komihåg att den bara ska kunna gå i runt 120km\h i sverige (11kw) Och en hoj ska kunna varva ut dom flesta växlar! Så det är igentligen mycket lågt! Sen är det ju ingen motorvägsracer! Utan en liten lekhoj för typ 70 o 90 vägar!

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Säg nu, vad varvar ni i 90 respektive 110?
Jag vill kunna köra i 110 utan att varva sönder den :0)

Gick med
16 Mar 2003
Hoj
Höjjd Röd&Vit Värsting TZR me Konisktluftfilter, Effektavgassystem, Miniblinkare, Ensittscuts, Upprensad bak & Svart Kåpglas!
min varvar osså ca 6000-6500 vid 90km/h på 6an

Fluxir

Min motorcykel har sex...
Gick med
8 May 2003
Hoj
FZR 600R
cRoC skrev:
Vad har du för drevning?

original på TZR är 16/46... min ligger runt 6500rpm i 90Km/h... ca:nånstans över 7000rpm i 110.. kommer inte ihåg exakt men nånstans mellan 7k å 7,5k... det är itne nån fara med att varva så,,, det är ju en 2-taktare.. hmm... du kan varva upp den mot en 9000rpm sålänge det går fort så det kyler och du har olja.. så ska d inte va nån fara.. men ge mycket kärlek till hojen.. glöm inte d!!

Man of War

Ny medlem
Gick med
22 Jun 2003
Hoj
Kymco Stryker 125
Lustigt hur mycket skillnad det är på drevning/växling mellan hojarna. Jag kan utan problem köra i 30 km/h på fyran och 40 på femman (högsta) på min Stryker. Maxhastigheten på ettan vet jag inte, men gör man en u-sväng måste man ha minst tvåan i, ettan är för låg :D

Gick med
16 Mar 2003
Hoj
cRoC skrev:
I stickyn står det 17/45... Nån som vet säkert?

vad sa ja precis?? :fakta

eftersom alla ställen där man kan köpa mc-tillbehör säljes 17/45 drev som orginal till tzr, tro mig det e så :cool:

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Menade SÄKERT :) Jag räknade snabbt igår, utan att ta bort kedjan och jag fick det till 16/45, förra ägaren kanske har bytt.

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...