Hur gör jag med regskylt o blinkers bak??

calle1980

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2008
Ort
Göteborg
Hoj
2003, honda hornet 600
Hej har en honda hornet 600 -03, vill få bort hela den grejen som regskylt och blinkers sitter på.. Hur får jag det snyggt och lagligt?? har ett micronslip-on annars orginal.. tack
 

softis83

Fighterbyggare
Gick med
6 Jan 2008
Ort
Falun
Hoj
CBR600F fighter stunt
Hej jag tog vinkelslipen på min Hornet 01 och kapade bort den lilla fula skärmen som sticker ner där bak sen så tog jag bara och borrade nya hål för skyllten högre upp och satte fast den där och snuten sa så ingenting om det.
Har gjort samma sak på min Thundeace som jag har nu. Men vill du inte kapa i orginalplast så finnd det väll undertails att köpa färdiga. Men är du nogran när du kapar så blir det snyggt. Men som sagt beror ju på om du vill kapa orginalplas och spara pengar eller om du vill köpa ny plast och spara orginalet helt. Men jag gjorde så på min Hornet att jag sparade ca 1,5 cm av skärmen som jag lät sticka ner sen så kapade jag helt rakt och så var det bara lägga lösa skärmen omlott på den nerstickaande sparade kanten och skruva fast den igen om du vill vill ha tillbaka den igen. Men de väljer an ju själv såklar hur man vill ha de.
Hoppas du fattar hur jag menar annars så är det bara fråga på ska jag försöka förklara bättre.
 

ulflj

same same but same
Gick med
27 Apr 2007
Ort
oxelösund
Hoj
cbr1000rr -06, ktm exc 525 -03
Jag har iofs en -00 mendet är väl ung samma.
Ett nytt baklyse från clearalternatives med integrerade blinkers löst den biten.
Sen gjorde jag ung som softis, plocka bort all lös skit o gjorde en skylhållare av en aluminiumbit som jag skruva direkt i plasten i hojen, funkar ypperligt.
http://saltgurka.nu/~hult/gallery/view_photo.php?set_albumName=blandat2007&id=dsc00191
(Den vänstra är min moddade och den högra är som orginalet ser ut)

EDIT: Jaha, det skulle vara LAGLIGT också? =D
Då applicerar inte min mod, men jag hänger bara på orginalgrejorna när jag besiktigar, tar 10 min att skruva på och koppa in igen.
 

rugg1s

"I`ve never been better than today"
Gick med
21 Aug 2006
Ort
Syndsvall
Hoj
r6
Jag håller med softis.
Antingen tar du vinkelslipen eller så köper du en ny undertail för ca 1000:-
Jag tillämmpade lite av varje. Lät den gamla sitta kvar men skar av läppen längst bak. Sen monterade jag en undertail utanpå orginalen.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top