Hur gör man för att de ska synas vem som ringer ? (Mobil)

Marzz

[--O---O-->
Gick med
24 Dec 2006
Hoj
Fz6n
Hej, jag fick för några veckor sedan min farsas tegelsten. en SonyEriksson P910i. Allt är frid och fröjd förutom att (den knappt rymms i fickan:näsblod ) när mina vänner ringer så står det bara "Okänd". Till och me om min farsa ringer så står det "Okänd" på displayen.

Jag vill se vem som ringer mig, men hur gör jag ?:confused:

Min farsa hade så att man såg vilka det var som ringde men sen jag tog över mobilen och stoppade in mitt kontant kort så blir alla som ringer "okända". Alla som ringer har jag i kontaktlistan så mobilen borde känna till nummret tycker jag. :va

Edit. Kan tillägga att jag inte har haft något behov av en mobil tidigare så det här är min första, och polarna som ringar har inte hemligt nummer eller slår #31#.

R1 Uffe

Trafiklärare Till Yrket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX750EF -84, GSXR 1100 -87 med Vance & Bröööl, GSXR 750 -96, R1 -99 Touring, Högruta & Handtagsvärmare, R1 -00 med Yoshi Tri-Oval
Du kasnke måste aktivera den tjänsten på ditt "abbonemang"

aelm

Östgötaskräcken
Gick med
26 Sep 2006
Hoj
GSX-R1070 plus moms & Honda FTW500
Kan vara så att numren i din kontaktlista måste börja med +467XXXXXXXX
Så var det för mig, men det är bara att lägga till deras nummer igen när dom ringer. Då blir det +467XXXXXXXX.

OT: Bara för att vi snackar mobil, jag tror ja blir TOKIG på en j*vla full gubbe som ringer mig och sjunger "Jag må ha leva, jag må ha leva..." Han har ringt mig nu ungefär 3-4 ggr under ca 4 månaders tid.
Kan man blocka nummer?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
OT: Bara för att vi snackar mobil, jag tror ja blir TOKIG på en j*vla full gubbe som ringer mig och sjunger "Jag må ha leva, jag må ha leva..." Han har ringt mig nu ungefär 3-4 ggr under ca 4 månaders tid.
Kan man blocka nummer?

Hahaha :D Det är fan humor det!!!

Dark_Messenger

Guest
Har du inte reggat ditt kontantkort så har du ingen nummerpresentatör. Iaf om du har telia. Annars så är det något annat, typ att du måste aktivera nummerpresentation i din tele.

Sen vet du att det finns människor med hemligt nummer också va..!?

Kan man blocka nummer?

Bwahahaha *skrattar så jag gråter* Underbart!

Ja man kan blocka nummer. Men det är en tilläggstjänst mig veterligen.

Last edited:

Marzz

[--O---O-->
Gick med
24 Dec 2006
Hoj
Fz6n
Kan vara så att numren i din kontaktlista måste börja med +467XXXXXXXX
Så var det för mig, men det är bara att lägga till deras nummer igen när dom ringer. Då blir det +467XXXXXXXX.

Vilken mobil hade du, och vilket abbonemang ? Jag har Telia "refill" (man går på kiosken och köper ett nytt kontantkort om man inte har pengar.) Jag provar att lägga till +467 på varje kontakt och kolalr om de funkar. Tex +4670706382615, visst blev de rätt eller ska de vara nått mellan rumm eller så ?:tungan

Har du inte reggat ditt kontantkort så har du ingen nummerpresentatör. Iaf om du har telia. Annars så är det något annat, typ att du måste aktivera nummerpresentation i din tele.

För 100 år sen (kanske 5 år sen) köpte min farsa att Teila kontantkort till mig. Sen har jag endast använt de några få gånger om året, det funkar att ringa och sms:a m.m. Och de borde väll inte gå om det inte är reggat ? Låter de som iaf.

aelm

Östgötaskräcken
Gick med
26 Sep 2006
Hoj
GSX-R1070 plus moms & Honda FTW500
Vilken mobil hade du, och vilket abbonemang ? Jag har Telia "refill" (man går på kiosken och köper ett nytt kontantkort om man inte har pengar.) Jag provar att lägga till +467 på varje kontakt och kolalr om de funkar. Tex +4670706382615, visst blev de rätt eller ska de vara nått mellan rumm eller så ?:tungan

Jag har en W850i och jag har Telia refill.

Det ska vara +46706382615! alltså man tar bort första nollan i numret.

monzza

Medlem
Gick med
23 Aug 2005
Hoj
Letar
precis som någon nämde tidigare så behöver man registrera kortet för att se vem som ringer, mitt telia refill var likadant och så fort jag registrerade det så kunde jag se vem det var som ringde...ringa och sms:a kan du göra med ett oregistrerat kort.

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Det är heeelt ok, jag fantiserar om att du är värsta puddingen varje gång :hej

Haha :näsblod :tuttar :rolleyes:

Jag sa neeej, jag är inte gheeeej... (fast jag gillar iof. blåslampor):va

ge fan i småbarnen jörgen...
och där kom du. haha, alla trevliga profiler som är uppe på nätterna:tummenupp
Hänt något kul inatt då? (Du jobbar antar jag)

jag försöker skrämma bort honom :gnissla

Det lyckas du bra med :näsblod :rofl :hihi
Jag har mer bögskräck nu än någonsin!

Last edited:

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
CBR600RR -03
Haha :näsblod :tuttar :rolleyes:

Jag sa neeej, jag är inte gheeeej... (fast jag gillar iof. blåslampor):va

och där kom du. haha, alla trevliga profiler som är uppe på nätterna:tummenupp
Hänt något kul inatt då? (Du jobbar antar jag)

Det lyckas du bra med :näsblod :rofl :hihi
Jag har mer bögskräck nu än någonsin!

Jobbar o sliter ja, inte hänt ett skit typ, nå falsklarm o lite mcdonaldskäk typ...

Marzz

[--O---O-->
Gick med
24 Dec 2006
Hoj
Fz6n
Nu har jag testat med de dära +4670 osvosvosv, men det fungerade inte. Och eftersom jag har 0 kr på mobilen och aldrig orkat köpa ett refill så har jag nu bestämt mig för att registrera mig. :tummenupp Bara för att man får 200 kr att ringa för.:rolleyes:

Och de fungerade, nu syns det vem som ringer. Tack för hjälpen alla som hjälpte till. :)

Dark_Messenger

Guest
Akta! Nu vet telia vem du är nu kan du inte ringa o stöna i luren hos grannkärringen!

Dark_Messenger

Guest
Inte nog med det, nu får alla tjejer (och killar?) du har skickat snuskiga SMS till äntligen veta vem du är.

SMS syns vem det kommer ifrån oavsett reg eller inte. :fakta

Därför pervon ringer tror jag.

Nyheter
Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS