Hur gör man med skyddskläderna?

nissepelle

Strandraggare
Gick med
29 Jan 2006
Hoj
Suzuki GSXR750 -99, Gasgas 450 FSE -07

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Här går det undan :p

Haha minigolf var ett exempel. Lägg in valfri häftig aktivitet om det känns bättre :p

Jag tror jag har fått en bättre bild på det hela. 2 delat ställ och ryggsäck låter fint.

Skillnad på kevlar och allväders?

Det finns bara en aktivitet som kommer i närheten av att köra motorcykel och till den behövs inga kläder. :tungan

m sundeborn

Medlem
Gick med
16 Sep 2011
Hoj
-03 Suzuki SV1000s
Ofta åker någon av polarna bil till aktiviteten. och då lägger man alla saker i den. till jobbet blir de tankväska med kläderna i. (glöm inte skor! jobbigt att gå omkring som cowboy i mcstövlar)

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jag har kört i badbrallor, hjälm och flipflop till stranden ett par gånger...
Annars finns ju alltid såndär vajrar för att låsa fast ställ och hjälm i hojen om man nu känner att man gärna vill låsa fast sakerna, och vill ha helställ på sig till stranden.
Annars, för lättsammare tillfällen när jag ska till polare eller annat sånt så har jag ett par kevlarjeans och en skinnjacka med ryggskydd. Ett par sandaler eller tofflor får man plats med hyfsat lätt. Ska man sitta inomhus kan man ju med fördel ha med ett par shorts med, för kevlarjeans är varma.
Jag får knappt plats med ett par joggingskor i ryggsäcken, pga att jag har så jävla stora fötter så jag har lite mer elle rmindre suspekta saker att ha på fötterna som är praktiska att packa med sig...

atilla

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2012
Hoj
Suzuki GSX 550e
En viktigare fråga.... Om jag är och spelar minigolf och polarna vill ut och köra hoj. Var gör jag av klubborna? De får ju inte plats i vare sig ryggsäck eller topbox! :confused:

m sundeborn

Medlem
Gick med
16 Sep 2011
Hoj
-03 Suzuki SV1000s
Bara sätta en i varje ljuddämpare. :D då får du med dig en till fyra klubbor. (beroende på hoj)

Last edited:

Broberg

Sporthojsnörd
Gick med
1 Sep 2007
Hoj
BMW K1100 -93
En viktigare fråga.... Om jag är och spelar minigolf och polarna vill ut och köra hoj. Var gör jag av klubborna? De får ju inte plats i vare sig ryggsäck eller topbox! :confused:

.. seriös minigolfare hör jag! De få gånger man spelar så har väl klubborna ingått i green-feen gissar jag?

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Ohh, minigolf!!

När ska vi spela?

Kan vi köra turnerning?
Eller kanske utslagstävling?

Jaktstart?!!

n_andersson

Sporthojsnörd
Gick med
25 Sep 2007
Hoj
Night Rod. kawa 450
Alternativ nr 4.
25 grader varmt då åker man ju i shorts och t-shirt och hjälm. Bara att ta hjälmen med sig under golfrundan :yoparty

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024