Hur gör ni med mobilen när ni kör?

Mattiaz

Värmlandspöjk
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2017 KTM Super Adventure S
När man är ute och åker, vill man ju inte gärna ha mobilen i innerfickan, för det klämmer bra redan som det är :rolleyes:

Enda alternativet för mig är ju då att ha den i kutsen, men då får jag ha med mig lite andra saker också, för annars flyger ju mobilen omkring där inne, när man avverkar lite kurvor... :rodnar

Har ni några bra tips? Kanske liknande som jag har med skivbromslåset nu, dvs en liten väska som sitter fastspänd i bakramen inne i kutsutrymmet...

Detta kändes som ett av *STÄMPEL* Dagens I-landsproblem *STÄMPEL* :crash

Ninja-Mackan

Norra Europas fattigaste kapitalist
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducati 1199 Panigale S ABS
Det blir ju en del grejer som man ska ha med ibland...
Snus, solbrickor, plånbok, nycklar, mobiltelefon etc.

Jag brukar ha en midjeväska på mig vid dessa tillfällen. Jag vrider den mot ryggsidan så att den inte ligger mellan tanken och de vitala delarna.

Zadix

Jag är snabbast!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia Sl 1000 Falco!
Ska man ha med sig mkt så kör jag med väska. Funkar skitbra! :tummenupp
Inte en vanlig väska, utan en som e avsedd för mc, med lite remmar o sånt. Fladdrar inte alls, känns knapp. Kan jag starkt rekomendera!

Mookie

Har katt.
Gick med
7 Apr 2003
Hoj
VTR1000 firestorm, Svart edition. SRZ660, mookie edition. Kinesisk minimoto, skitkul edition.
Midjeväska här med! Funkar finfint

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
tankväska? skaffa en riktig så skadar det inte tanken heller.. dessa magnetväskor gör fina revor i tanken efter tag...

Mattiaz

Värmlandspöjk
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Re: Re: Hur gör ni med mobilen när ni kör?

håkan skrev:
tankväska? skaffa en riktig så skadar det inte tanken heller.. dessa magnetväskor gör fina revor i tanken efter tag...

Du menar en Bagster då.... ?

Mattiaz

Värmlandspöjk
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Zadix skrev:
Ska man ha med sig mkt så kör jag med väska. Funkar skitbra! :tummenupp
Inte en vanlig väska, utan en som e avsedd för mc, med lite remmar o sånt. Fladdrar inte alls, känns knapp. Kan jag starkt rekomendera!

Märke ? Modell ?

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
jag har mobil snus plånkan kjedjepray skivbromslås och verktygsväskan i min kuts.. funkar bra det :tummenupp

fireblade

Mitt tjänstefordon är större än ditt...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR954RR -02, Qingqi 125cc scooter -06
brukar ha plånboken i innerfickan, mobilen innanför fästremmarna till ryggskyddet vid magen (kittlar så fint om det ringer) och nycklarna har jag hängande runt halsen i ett sånt där snöre med en ögla på. resten brukar jag lämna hemma för det är väl ingen touring hoj man har heller. :fakta

fluppen

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha YZF R1
Det där med midjeväskan var bra....jag har snus, cigg, tändare, nycklar, astmaspray, nässpray (beroende), telefon, plånbok, kamera. Det är jobbigt att ha i fickan...så det får bli midjeväska.. :tummenupp

Mookie

Har katt.
Gick med
7 Apr 2003
Hoj
VTR1000 firestorm, Svart edition. SRZ660, mookie edition. Kinesisk minimoto, skitkul edition.
fluppen skrev:
Det där med midjeväskan var bra....jag har snus, cigg, tändare, nycklar, astmaspray, nässpray (beroende), telefon, plånbok, kamera. Det är jobbigt att ha i fickan...så det får bli midjeväska.. :tummenupp

Hehe. om du tar bort nikotinet så är våra survival-kit identiska :tummenupp
Turistpung är ett bra sätt att frakta allt löst skrot på. :tummenupp

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Köp en BobbleB väska och ha mobilen i bröstfickan. Kör i 230+ och vips måste du utnyttja din förlustförsäkring.

Jag har mobil, nycklar, plånbok i innerfickorna. Får de inte plats håller jag andan. Jag kör så fort ändå och det tar inte så lång tid......

Ut o spring på morgonen så får de plats till hösten. :slicka

750RR

Mattiaz

Värmlandspöjk
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
maverick_750rr skrev:
Jag har mobil, nycklar, plånbok i innerfickorna. Får de inte plats håller jag andan. Jag kör så fort ändå och det tar inte så lång tid.....750RR

EN av mina tjejpolare jobbade som sjuksköterska i en ambulans, och hon sa att man inte bör ha nyklar i innerfickorna... ni kan ju gissa varför :(

Ninja-Mackan

Norra Europas fattigaste kapitalist
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducati 1199 Panigale S ABS
Mattiaz skrev:
EN av mina tjejpolare jobbade som sjuksköterska i en ambulans, och hon sa att man inte bör ha nyklar i innerfickorna... ni kan ju gissa varför :(

Nästan alla kan nog gissa varför...

Advance4Stroke

Law enforcement agent
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha Majesty Scooter :)
Man vil ju ha så lite dövikt som möjligt, jag brukar ta med mig en nyckel (lägenheten) samt körkört, tankkort & visakort, samt telefonen, och dessa få sakerna är inga problem att få plats med i innerfickan...

- Calle

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Ninja-Mackan skrev:
Nästan alla kan nog gissa varför...

Jag tänker ju inte ha en magväska.

Jag har nycklarna i min ryggtank då den följer med, men den kan va jobbig på motorvägen.

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...