Halvarsson skinnställ och massor av Fiskarsmorning, Skinnhandskar med massor av Fiskarsmorning, ett hyfsat fiberunderställ och sen ett par Gortex stövlar. Funkar ultra. Vattnet på visiret åker av om man vrider lite på huvudet. Pinlock är ett måste.
Jag tror att det ställs högre krav på flyplan än vad jag ställer på min hjälm. Har en hjälm fem-sex år och byter visir en gång under den tiden ca.
Ska köra imorgon runt 350 km
... Alla tips är välkomna!
jag vaxade mitt visir med vanligt sonax bil vax, funkade kanon,, värre är det med att få imman att försvinna,, jag har gett upp imman.
Mot imma så tar man några droppar diskmedel, tex Yes, på insidan av visiret och polerar sedan ut med repfri polerduk (tex sådan man använder vid vaxning av lack som finns på bensinstationer) tills visiret är helt klart. Om man nu provar att andas på insidan av visisret så ser man att det funkar.
Mvh
Jörgen
de har jag testat men inget bra resultat,, blev värre än innan tycker jag
Vad göra när vädret gör att det inte är så kul att sola på beachen ?
Jag valde att fixa med mitt ställ.
Först in i duschen och skrubbade med "ryggborsten" och vanlig tvål och noggrann sköljning efteråt, stäng fickor!
Är det sådant "regnet-glider-fint-av-visiret-medel"? Nu är det bara hörsägen men jag har hört att sådant medel gör visiret sprött, hållfastigheten minskar rejält. Tipset jag fick av mc-butiken var att tvätta med Yes istället. De hade varit på ngn seminarium med Arai bla där detta togs upp. Men hurs om så är det bara hörsägen...
Är det Falcon det ska vara (och på flaska) ?
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|