Hur göra "virus"?

Joockey

Med lem
Gick med
11 Aug 2006
Hoj
Honda NSR 125 R -91
Hejsan alla! Är det någon här som vet hur man gör ett "virus"? Jag vill göra en grej som typ ligger i ett mail och när mailet öppnas aktiveras detta. Jag vill inte skicka något dumt virus. Men jag hade tänkt skicka det till en tjej och när hon öppnar mailet täcks hela skärmen av hjärtan och liknande. Sen försvinner det och allt är som innan. Någon som vet hur och om man kan göra detta? :tungan

Edit: Detta verkar ju inte fungera, så finns det något program där man kan göra bildspel som sedan kan visas i en annan dator utan att denna har något speciellt program? Man kan ju göra detta i t.ex powerpoint men då behöver den datorn man ska spela upp det på detta program också!

Last edited:

FreddaGädda

Guest
Utan att vara hacker så kan du nog inte åstadkomma mycket då hotmail söker av det själv. Plus att hon har virusskydd om hon inte är bäng.

Först vill du veta om man kan spåra kreditkort, sen vill du veta hur man gör virus? :va

Joockey

Med lem
Gick med
11 Aug 2006
Hoj
Honda NSR 125 R -91
Utan att vara hacker så kan du nog inte åstadkomma mycket då hotmail söker av det själv. Plus att hon har virusskydd om hon inte är bäng.

Först vill du veta om man kan spåra kreditkort, sen vill du veta hur man gör virus? :va

Okeej, tack för snabbt svar! Haha, bara mina vilda funderingar! :tungan

FreddaGädda

Guest
Gör en powerpoint-grej istället där skärmen fylls av hjärtan. Har hon pp så kan hon öppna det utan att hotmail ingriper. Det blir exakt samma sak, förutom att det inte är ett virus.

Joockey

Med lem
Gick med
11 Aug 2006
Hoj
Honda NSR 125 R -91
Gör en powerpoint-grej istället där skärmen fylls av hjärtan. Har hon pp så kan hon öppna det utan att hotmail ingriper. Det blir exakt samma sak, förutom att det inte är ett virus.

Mm, tänkte på det också men det finns ju en risk att hon inte har det. Men det kan jag ta reda på ju... Tack för svaren iaf!:tummenupp

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
gör en html fil där du skriver något och sen använder du länkade bilder på hjärtan som bakgrund, skicka denna till henne och voila :)

burner

Ny medlem
Gick med
29 Feb 2004
Hoj
Letar GSXR 1000/750
Var inte så säkra på att tex. hotmail upptäcker ett virus som är okänt.
Jag skrev snabbt ihop något som skulle kunna klassas som virus.

Ladda hem det UTAN att provköra det men prova att skicka det till det via hotmail och se om det reagerar. (Det är ett ganska så harmlöst sådant)

Troligen så gör det INTE det, det enda hotmail kanske klagar på är att filen är en exefil och kan vara skadlig.

http://www.thegate.nu/dus/files/checkHotmail.exe

Mitt AVG-Antivirus upptäcker inget skadligt med programet i alla fall. Just
för att det inte finns med i virusdefinitionerna då jag skapat det själv.

Plus att hon har virusskydd om hon inte är bäng.

Spelar inte så stor roll kanske om man skrivit programet själv ......
Att man har antivirusmjukvara installerad medför inte att man inte kan få datorn infekterad med virus.

Last edited:

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
Var inte så säkra på att tex. hotmail upptäcker ett virus som är okänt.
Jag skrev snabbt ihop något som skulle kunna klassas som virus.

Ladda hem det UTAN att provköra det men prova att skicka det till det via hotmail och se om det reagerar. (Det är ett ganska så harmlöst sådant)

Troligen så gör det INTE det, det enda hotmail kanske klagar på är att filen är en exefil och kan vara skadlig.

http://www.thegate.nu/dus/files/checkHotmail.exe

Mitt AVG-Antivirus upptäcker inget skadligt med programet i alla fall. Just
för att det inte finns med i virusdefinitionerna då jag skapat det själv.

Spelar inte så stor roll kanske om man skrivit programet själv ......
Att man har antivirusmjukvara installerad medför inte att man inte kan få datorn infekterad med virus.

precis, hotmail upptäcker inte filer som man har gjort UD. alla PI2 servrar var UD väldigt länge (dock upptäcker många AV dem nu) sen kan man alltid modda sina filer med ollyDBG (har för mig att det är det iaf)

Låter bra! Har du något tips på program man kan göra detta i?

ska du bara göra det ajg sa så går det fortare att lära sig skriva det än att ladda ner typ dreamveawer :tummenupp

Last edited:

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Hoj
RF600R
Inte för att vara sådan men.....detta är nog det mest spånaktiga I-landsproblem jag varit med om! Gör det inte så komplicerat utan, som brinken sa: Bjud ut fanskapet och ha en kul kväll istället!

(Det ska jag göra på onsdag! ;) med ett nyträffat "fanskap" ) :tummenupp

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...