Hur gamla däck tränar ni på?

NailBomb_73

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2023
Hoj
2018 Yamaha MT09SP
Det är inte så mycket en fråga om att få liv i dem igen som om de fortfarande är fräscha. Har de åldrats så kommer de aldrig bli fräscha.
Det är upp till dig om du vill lägga tid/pengar på att kränga på och testa om de funkar för dig. Men jag personligen gillar inte dåliga däck sedan jag körde en halv säsong på gata på skräpdäck som släppte lite hur som haver.
Om du aldrig kört bana tidigare räcker antagligen dina gatdäck ypperligt för att lägga en dag, du kommer antagligen inte elda upp dem, dagens gatdäck är oerhört kompetenta och varnar hyfsat väl för när man börjar kräva för mycket av dem. Förutsatt att du inte har några uråldriga eller kinesium skräpdäck
Tack för svar ?
Då får det bli isdäck av dem ist ?

gundj

Gubbe
Gick med
3 Sep 2019
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84, Honda 900F -81

Sniglom

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Nov 2013
Hoj
Knallgul S1000RR -11, CBR600FS -02
Tycker inte den videon är något vidare, för den visar det absolut bästa utfallet för gamla däck. Oanvända, korrekt förvarade och testkörs på torrt underlag.

Ett mycket vanligare scenario är att en begagnad hoj köps och på den sitter däck som är 5-10 år. Däck som använts och stått ute i solen åldras på ett helt annat sätt.

När däck blir gamla kan de fortfarande ha ett hyggligt torrgrepp medan regngreppet blir mycket mer påverkat. Vi väljer vilket väder vi kör ut i, men inte vädret vi kör hem i.

Nu handlade förvisso trådstarten från 2017 om oanvända men gamla däck, så till det duger videon som svar, men jag tycker den är låg nivå för att vara revzilla.

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka