Hur gammal är du?

Hur gammal är du?

• Antal röstningar
    0

Flesh

Ny medlem
Gick med
15 Feb 2006
Hoj
En snabb en!
hojbrud skrev:
2508414 hur gammal e du?
e du singel?

Jag kör tyvär fortfarande radiostyrda motorcyklar (125cc) och är 17år. Ej singel. Men jag kan ju säga till när jag blir singel igen. :tummenupp

Flesh

Ny medlem
Gick med
15 Feb 2006
Hoj
En snabb en!
Nyteknik skrev:
2509829 Varför är män som har fyllt 35 ofta så angelägna att tala om att de egentligen är yngre? Det verkar finnas en påtaglig oro för att uppfattas som vuxen.

Ångesten brukar vell inte komma fören man är runt 40??

gixxermixxer

tvåbarnspappa numera, e ja tuff eller??
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki gsxr 1000 K7 * SÅLD*
Nyteknik skrev:
2509829 Varför är män som har fyllt 35 ofta så angelägna att tala om att de egentligen är yngre? Det verkar finnas en påtaglig oro för att uppfattas som vuxen.

hur det är i andra fall vet jag inte men jag ser yngre ut än vad jag är helt enkelt, sen är det väl inte fel att ha ett ungdomligt sinne kvar, vuxen blir man när man fyller 18 (på pappret i alla fall)

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
peter R1 skrev:
2515171...sen är det väl inte fel att ha ett ungdomligt sinne kvar...
Det beror väl på vad man menar när man skriver "ungdomligt". Det är t.ex. typiskt ungdomligt att vara osäker, mentalt instabil, identitetssökande, naiv, lättpåverkad etc. Få klychor är väl så missbrukade som ungdomlighet och de värden/egenskaper man menar att denna egenskap är liktydig med. Vuxenskräcken har nog aldrig varit så stor som i denna tid.

Last edited:

Flesh

Ny medlem
Gick med
15 Feb 2006
Hoj
En snabb en!
Nyteknik skrev:
2515190 Det beror väl på vad man menar när man skriver "ungdomligt". Det är t.ex. typiskt ungdomligt att vara osäker, mentalt instabil, identitetssökande, naiv, lättpåverkad etc. Få klychor är väl så missbrukade som ungdomlighet och de värden/egenskaper man menar att denna egenskap är liktydig med. Vuxenskräcken har nog aldrig varit så stor som i denna tid.

Jag vill nog påstå att dessa ord som du nämner inte är ungdomlighet utan helt enkelt omognad. En ungdomar är mognade vissa ej.

Cat

Spinner som en katt...klöser som en puma
Gick med
13 Oct 2004
På landet...i ett hus vid skogens slut...
Hoj
Harley 1340 till gata & strip. Och så lite kärlek på gubbens Super Twin Nitro bike + ett par lik-hojar
Ahh...Tack Mirran att du skrev! :)
Tänkte, e det bara jag som e oldis här.. puuh!

33 oetthalvt :crash
(fast dom frågade mig leg på bolaget inte så länge sen, så det känns som det inte e helt kört än..:tungan )

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
37.
Känner mig som 50 på morgonen, 20 på dagen, 40 på kvällen.
Men i genomsnitt 37,63 år.

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Flesh skrev:
2515360 Jag vill nog påstå att dessa ord som du nämner inte är ungdomlighet utan helt enkelt omognad. En ungdomar är mognade vissa ej.
Mogna ungdomar? :va

Man kan inte ta sig förbi somliga delar av livet. Det är ett av livets dilemman. Man måste ta sig igenom och göra egna erfarenheter. I retroperspektiv hade det varit fint att snabbspola större delen av tonåren. Ungdomen är klart överskattad och det som slarvigt kallas för ungdomlighet är till stor del de egenskaper jag räknade upp.

Last edited:

Flesh

Ny medlem
Gick med
15 Feb 2006
Hoj
En snabb en!
Nyteknik skrev:
2516205 Mogna ungdomar? :va

Man kan inte ta sig förbi somliga delar av livet. Det är ett av livets dilemman. Man måste ta sig igenom och göra egna erfarenheter. I retroperspektiv hade det varit fint att snabbspola större delen av tonåren. Ungdomen är klart överskattad och det som slarvigt kallas för ungdomlighet är till stor del de egenskaper jag räknade upp.

Jo den delen har du rätt i....

Skrotnisse skrev:
2515469 37.

:skrattaåt

Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Skrotnisse skrev:
2515469 37.

Skriver under på det du säger, fast jag känner mig nog f-n äldre på morgonen, ÅAS så kan jag ha barnsligt kul med en moped fortfarande så min mentala mognad är nog mindre...

Huvudsaken att man snittar rätt...

MikkE

Guest
22

The message you have entered is too short. Please lengthen your message to at least 5 characters.

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha